[B4 ABK] Przegub wewnętrzny i flansza
[B4 ABK] Przegub wewnętrzny i flansza
Witam, ostatnimi czasy zaczęło mi stukać z okolic lewego przodu, stukało w czasie toczenia się na biegu, hamowania silnikiem, przyśpieszania, czasami chwilę nie stuka a czasami puka głośno cały czas (naprawdę różnie)... Przede wszystkim dzieje się tak przy jeździe na wprost - pukanie proporcjonalne do prędkości... Teraz bardziej puka przy toczeniu się / hamowaniu silnikiem, przy przyśpieszaniu stukanie zmniejsza się / ustaje.. Moja diagnoza - przegub wewnętrzny, otworzyłem maskę, złapałem za półoś - no i właśnie...Jest luz na przegubie, ale mam wrażenie jakby luz był także na flanszy skrzyni biegów w którą wchodzi przegub...
Nie wiem, czy rysunek dobrze to zobrazuje :
czerwono - nie ma luzu flanszy "na boki"
zielono - jest luz :
1 : w jedną i drugą stronę przy obracaniu flanszą i całą półosią
2: ok 2mm luzu przy ruszaniu flanszą do i z środka skrzyni biegów (czyli ruch od skrzyni do koła)
Przy obracaniu flanszy, luzowi towarzyszy stukot (wydaje mi się, że tylko z przegubu).
Ktoś mógłby mi doradzić czy taki luz jest dopuszczalny / spowodowany zużyciem samego przegubu wewnętrznego, czy może poza nim, problem leży również w skrzyni?
Pozdrawiam serdecznie
Nie wiem, czy rysunek dobrze to zobrazuje :
czerwono - nie ma luzu flanszy "na boki"
zielono - jest luz :
1 : w jedną i drugą stronę przy obracaniu flanszą i całą półosią
2: ok 2mm luzu przy ruszaniu flanszą do i z środka skrzyni biegów (czyli ruch od skrzyni do koła)
Przy obracaniu flanszy, luzowi towarzyszy stukot (wydaje mi się, że tylko z przegubu).
Ktoś mógłby mi doradzić czy taki luz jest dopuszczalny / spowodowany zużyciem samego przegubu wewnętrznego, czy może poza nim, problem leży również w skrzyni?
Pozdrawiam serdecznie
Dziękuję za odpowiedź. Wczoraj wymieniłem przegub wewnętrzny (dla spokoju ducha wymieniłem również zewnętrzny którego osłona była sparciała) i stukot znikł, wszystko jest w porządku. Więc jakby ktoś w przyszłości miał dylemat jak mój, apropo tego luzu - nie powoduje on żadnych negatywnych skutków.
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
Ostatnio przerabiałem wymianę półośki , przegubu wewnętrznego , jak i zewnętrznego i łożyska :mrgreen: wiec tak , jeśli chodzi o luz w osi flanszy 2 mm to musi byc i tym sie nie przejmuj, nawet luz w oś obrotu tez tam jest bo te kulki pouszaja się w takich kanałach na skos , dodatkowo nawet samo mocowanie przegubu ma jakis tam luz.
Na twoim miejscu aby zdiagnozować podnózł bym całą przednią oś - dwie kobyłki , załączyć 3 czy też 4 bieg i puścić gaz i nasłuchiwać skąd stuka. Zatrzeć przegub wew. jest bardzo trudno - on nie rusza się aż tak jak zewnętrzny ale może sie zdarzyć.
Na twoim miejscu aby zdiagnozować podnózł bym całą przednią oś - dwie kobyłki , załączyć 3 czy też 4 bieg i puścić gaz i nasłuchiwać skąd stuka. Zatrzeć przegub wew. jest bardzo trudno - on nie rusza się aż tak jak zewnętrzny ale może sie zdarzyć.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
panowie jak wyciągnąć przegub wewnętrzny z półosi? nie wiem też jak u was wyglądał przegub ale ja mam taki:
http://imged.pl/przegub-wewnetrzny-pass ... 49422.html
i nie wiem czy ten złoty dekiel trzeba ściągnąć i pod nim jest jakis seger, który odblokuje mi przegub i zejdzie bez problemu z półosi?
http://imged.pl/przegub-wewnetrzny-pass ... 49422.html
i nie wiem czy ten złoty dekiel trzeba ściągnąć i pod nim jest jakis seger, który odblokuje mi przegub i zejdzie bez problemu z półosi?
Na końcu półosi jest seger, nie wiem dokladnie co to jest ten zloty dekielek - u mnie w ABK nic takiego nie bylo. Z jednej strony jest pół oś a z drugiej strony końcówka półosi i skrznia biegów(płączona za pośrednictwem flanszy). Sciągłeś półoś z samochodu i na końcu Masz taki dekiel ??? Chyba że ten dekiel to jakies zabezpieczenie np. przeciwko pyłowi czy coś....Tak czy siak na końcu półosi od strony skrzyni biegów jest seger ,który musisz ściągnąć bo inaczej przegubu nie ruszysz.
EDIT:
Na tym zdjeciu widac ze to dekiel :
EDIT:
Na tym zdjeciu widac ze to dekiel :
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
no właśnie wiem, że w innych b4 jest bez tego dekla, bo nawet po katalogach w moim cabrio powinno być tak jak u Ciebie bo taka właśnie guma przyszła, ale ja mam ten dekiel i u mnie jest trochę inny niż na powyższym zdjęciu bo u mnie nie obejmuje on otworów pod śruby
dlatego czekam, może ktoś to robił przy takim przegubie i doradzi coś
dlatego czekam, może ktoś to robił przy takim przegubie i doradzi coś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
- Lokalizacja: Poznań
Przegub wewnętrzny
Panowie czy w Audi 80 1.9 tdi 1Z żeby wymienić przegub wewnętrzny trzeba koniecznie wyjąć półoś? Czy nie da się po odkręceniu półosi od flanszy skrzyni odchylić całej półosi i wymienić wadliwy przegub?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
- Lokalizacja: Poznań
Przegub wewnętrzny
No skoro już próbowałeś i nie idzie to nie będę się powtarzał ale jak sobie pomyślę że wszystko trzeba znów porozkręcać to mnie szlak ... A tak w ogóle to zaczęło coś tak boksować po lewejjakby bojla na oponie była, myślę że to wew przegub bo koła zmieniłem ma zimę i dalej boksuje. Efekt się nasila po zwiekszaniu prędkości i wchodzą lekkie wibracje na ster. Półoś ma lekki luz jak się nią pomacha, ale tragedii nie ma.