Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Grzeje się tylne kolo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Grzeje się tylne kolo

Post autor: hudy » 13 kwie 2015, 20:21

Witam. Panowie mam trochę nietypowy problem. Od pewnego czasu grzeje mi się prawe tylne koło. Problem polega na tym iż nie grzeje się cały czas tylko sporadycznie np zrobię 30 km i czuć że jest dość ciepłe. Samochód postoi 1-2 h na parkingu i w powrotną stronę już się nie grzeje. Zaciski były regenerowane kilka lat temu , zacisk chodzi bardzo dobrze bez zacięć a mimo to koło jest cieplejsze od drugiego. Linke wymieniałem, ręczny odbija prawidłowo. samochód bez problemu mogę przepchnąć ręką. Czy może dziać się coś takiego z powodu rzadkiego użytkowania samochodu 2-3 razy w tygodniu po kilka km.? Czy mogą się zaciski trochę blokować z tego powodu a po jeździe gdy często hamuję puszczają i jest ok?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 kwie 2015, 20:28

hudy, zerknij czy nie jest to spowodowane rozdzielaczem siły hamowania, u mnie tak było i tez grzało się lekko tylne prawe koło, hamulec nie odbijał do końca, popuściłem cit i teraz jest git
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 kwie 2015, 21:23

Ale jak sprawdzić czy to jest jego wina i jak go wyregulować? Z tego co kojarzę jest przy nim sprężyna? Czy to nią się reguluje? Tobie grzało się koło cały czas czy jak u mnie sporadycznie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2015, 15:32

U mnie koło grzało się po mocniejszym hamowaniu gdy tylko zahamowałem mocniej to już lipa tylny zaciśk tak jakby nie odpuszczał do końca i lekko trzymał. Lewy zacisk tez ale tak naprawdę bardzo leciutko.

Obrazek

U mnie ta śrubka bylo ustawiona mniej więcej na środku a ja dałem z pół cm w doł jak pokazuje czerwona strzałka i jest git, a jak tylko dam w drugą stronę zaczyna się ten sam cyrk już to wypóbowałem.
Możesz też luknąć u siebi może ten sam problem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 mar 2016, 13:24

Cześć ponownie. U mnie chyba winny jest sam zacisk. Tłoczek musi mieć jakiś problem z cofaniem się. Dziwne jest tylko to że nie zawsze się to dzieje. kilka miesięcy od ostatniego postu był można powiedzieć spokój. Wczoraj zrobiłem trasę 40km w jedna stronę kolo było gorące i śmierdziało spalonymi klockami a w drugą stronę kolo było zimne. Załatwiłem sobie zacisk na zamianę i zobaczę czy coś pomoże.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 mar 2016, 14:35

U mnie działy się takie kwiatki, jak ręczny w jednym kole nie odbijał.
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 20 mar 2016, 16:04

Ja zostawiłem nie raz na noc rękaw i przymarzło. Potem zacisk trzymał i klocki deko się przyjarały :-/

Awatar użytkownika
robertas1.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 436
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
Lokalizacja: slask

Post autor: robertas1.8 » 20 mar 2016, 20:51

hudy, ja Ci moge doradzic tylko jedno... Mialem identyczny objaw w b3... Raz na jakis czas czulem ze blokuje mi prawe tylne kolo... Rozebralem zacisk, wszystko przeczysczone, nowy tloczek, uszczelnienia... I co jakis czas to samo... Delikatnie sie blokowalo i grzalo... Az do momentu gdy jadac noca do roboty... czuje ze auto mi zaczyna zamulac... Dojechalem jakies 200m, zatrzymalem sie i mowie to napewno to kolo... Jak podszedlem do kola to nie wierzylem wlasnym oczom... Pierwszy raz widzialem swiecaca na czerwono tarcze hamulcowa... Dojechalem awaryjnie jakos do roboty z 200m przerwami co by studzic tarcze... Rano ze strachem wracajac kolo nie grzalo sie wogole... No to znowuz na podnosnik z autem mowie wyciagam ten zacisk... No pech chcial ze nie dalo odkrecic sie przewodu od zacisku... No to palnik w ruch i grzejemy... W trakcie odkladania palnika... Jak cos nie pierdyknie... patrze... rozwalilo przewod hamulcowy... No i jakaz byla przyczyna:

Stary przewod hamulcowy spuchl gdzies w srodku, zmieniajac sie w zaworek zwrotny, przepuszczal cisnienie w strone zacisku, ale ono juz nie moglo wrocic po cofnieciu pedalu hamulca... Zatem moja rada... wymien przewod hamulcowy ;) bo moze to byc wlasnie ten z nielicznych przypadkow ;)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 mar 2016, 18:42

Myślę właśnie zacząć od tych przewodów jednak dopiero po świętach bo mechanik zajęty a sam nie chcę tego robić gdyż ani nie mam czym podgrzać, nie mam czym zarobić przewodu bo pewnie się urwie. Oglądałem przewody i są strasznie skorodowane przy połączeniu części gumowej z metalową. Może tam jest zator.

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 28 mar 2016, 07:20

robertas1.8 pisze:Stary przewod hamulcowy spuchl gdzies w srodku, zmieniajac sie w zaworek zwrotny, przepuszczal cisnienie w strone zacisku, ale ono juz nie moglo wrocic po cofnieciu pedalu hamulca... Zatem moja rada... wymien przewod hamulcowy bo moze to byc wlasnie ten z nielicznych przypadkow
Jak kolega pisze u mnie było podobnie co prawda nie w audi, dawno temu we Fiacie Croma I ale objawy te same.
Zaciski porobione wszystko nowe a a koła nie szło dotknąć - wymiana przewodów (ja wymieniłem kpl miedź + gumowe łączniki) i CUD :-D przyjemny chłodzik
Cabrio 1.9 TDI AHU+
Avant 1.9 TDI 1Z+
Sedan 1.9 TDI 1Z+

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 kwie 2016, 19:51

Wymieniłem dwa przewody gumowe i jak na razie zrobiłem 700km i koło sie nie grzeje. Co ciekawe jakieś 3 lata temu mechanik wymieniał a raczej miał mi wymienić przewód gumowy przy zacisku. Wymieniając teraz zauważyłem że na przewodzie są znaczki audi. Oczywiście za wymianę zapłaciłem. Kolejny przykład na to że większość mechaników to złodzieje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga