[B4 1.9 1Z] uszkodzona chłodnica oleju ?
[B4 1.9 1Z] uszkodzona chłodnica oleju ?
Ostatnio zajrzałem do zbiorniczka z płynem chodzącym a tam na ściankach jest olej. Nie chce od razu panikować bo słyszałem pewne teorie.
Podobno uszkodzona chłodnica oleju potrafi przepuszczać olej do płynu chłodzącego, czy 1Z jest to możliwe czy odkładać kasę na remont?
Jak sprawdzić co poszło?
Podobno uszkodzona chłodnica oleju potrafi przepuszczać olej do płynu chłodzącego, czy 1Z jest to możliwe czy odkładać kasę na remont?
Jak sprawdzić co poszło?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
U mnie poprzedni właściciel helmut zrobił tak że rurki układu chłodzenia połączył ze sobą a chłodniczkę zaślepił drugim przewodem gumowym bo właśnie ona puszczała. Możesz tak u siebie zrobić i będziesz widział czy olej nadal sie pojawia w płynie.
Ja jeżdżę bez tej chodniczki już 10 lat i nie zauważyłem nic niepokojącego. Moim zdaniem ten kawałem aluminium jest zbędny...
[ Dodano: 2016-04-23, 14:12 ]
Ja jeżdżę bez tej chodniczki już 10 lat i nie zauważyłem nic niepokojącego. Moim zdaniem ten kawałem aluminium jest zbędny...
[ Dodano: 2016-04-23, 14:12 ]
Oglądanie jej nic nie da no chyba ze ma widoczną dziurę. Ja swoja zdejmowałem i nawet traktowałem ją ciśnieniem i nic nie puszczało. Widocznie po zagrzaniu zaczyna przepuszczać olej.Krzysiek 84 pisze:przy wymianie oleju , możesz ją zdjąć i obejrzeć oraz dać nowa uszczelkę.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja osobiście robiłem test temperatury oleju wraz ze znajomym który tą chłodniczkę ma podłączoną ponieważ wpadłem kiedyś na pomysł by ją wymienić. Jedyna różnica jaka zauważyliśmy była taka że olej troszkę szybciej sie nagrzewał w samochodzie gdzie chodniczka była wpięta w obieg ale czy to dzięki chłodniczce tego nie wiem. O żadnym przegrzaniu oleju nie było mowy gdyż temperatura i w jednym i w drugim była prawie identyczna.
Tak jak wiele rzeczy które zastosowali w swoich samochodach a są całkowicie zbędne i można by było tu wymienić ich co najmniej kilka.YaCooL pisze:Tak jakoś nie wydaje mi się że niemcy wymyślili sobie w tym silniku chłodniczkę oleju bo im zalegały na półkach w magazynie