Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] (8b 1991) Luz na dyferencjale w quattro

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Afi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 sie 2015, 22:37
Lokalizacja: wrocław

[B3 2.3 NG] (8b 1991) Luz na dyferencjale w quattro

Post autor: Afi » 06 wrz 2015, 21:19

Mam poważny problem ze swoim sztruclem. Temat znany i lubiany, czyli luzy na tylnym dyfrze. Pewnie podpora wału albo krzyżak (tudzież jedno i drugie). Jednak po podniesieniu auta mechanior stwierdził, że w/w rzeczy nie są zajechane. A luz jest. Po podniesieniu tyłu auta i wrzuceniu na piąty bieg tylne koła można zakręcić o jakieś 30 stopni. Czuć podczas jazdy przy szybkim przerzucaniu biegów dupnięcie w plecy, znowu przy zjeżdżaniu z górki i puszczeniu całkiem gazu (przy wrzuconym biegu) autem szarpie niemiłosiernie.

Czyżby dyfer na śmietnik? Rzecz raczej nie do regeneracji, z tego co się dowiadywałem...

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 07 wrz 2015, 06:28

Luzy na kola/ataku do skasowania.
Poszukaj w necie jest manual do tego.

magnus250
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:32

Post autor: magnus250 » 16 kwie 2016, 07:38

skwaromir pisze:Luzy na kola/ataku do skasowania.
Poszukaj w necie jest manual do tego.
coś dokladniej?

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 16 kwie 2016, 22:39

Nie wiadomo czy te luzy są w dyfrze. Przecież kręcąc tak kołem to wybieramy wszystkie luzy, a nie tylko z dyfra. Np przeguby, wielokliny skrzynia itp.

magnus250
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:32

Post autor: magnus250 » 17 kwie 2016, 07:33

kolega twierdzi, że da się skasować luzy na ataku, ja takowe posiadam i mnie to zaciekawiło. Jest taka opcja?

dartweider

Post autor: dartweider » 21 kwie 2016, 20:35

Przez przypadek sie zainteresowałem i znalazłem http://www.a6klub.pl/-tip-q-luzy-dyfere ... t60419.htm poniżej kolega z a6 opisuje problem

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 24 kwie 2016, 21:33

Ta próba na 5 biegu nie ma nic do rzeczy nawet na 5 biegu jeszczcze wychodza luzy ze skrzyni.jak juz to było na 1

Jak masz kanał to odkrec sobie wałek od dyfa i zobacz jaki jest luz jak krecisz w lewa i prawa .Posprawdzaj jakie sa luzy na przegubach ale to rob na podniesionych kołach bo moze sie okazac ze luzy przegubów ci sie nie nałoza na sibie i bedzie wygladało na to ze ich nie ma, posprawdzaj zewnetrzne i wewnetrzne przeguby .
Analogicznie mozesz sobie dla porównania sprawdzic luzy z przodu.Ale luzy na przednim dyfie sprawdzaj na biegu a wyjscie ze skrzyni na tył potraktuj jako wejscie ;) bedzie dodatkowo luz z torsena ale on tam nie bedzie za wielki

Zawsze ci tak wali czy po przejechaniu kilkunastu kilometrów?

Ja miałem podobne objawy i przyczyna był silnik.poprostu zawsze miał jakies problemy z obrotami i przy zmianach biegów tez waliło tyłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl