Mam poważny problem ze swoim sztruclem. Temat znany i lubiany, czyli luzy na tylnym dyfrze. Pewnie podpora wału albo krzyżak (tudzież jedno i drugie). Jednak po podniesieniu auta mechanior stwierdził, że w/w rzeczy nie są zajechane. A luz jest. Po podniesieniu tyłu auta i wrzuceniu na piąty bieg tylne koła można zakręcić o jakieś 30 stopni. Czuć podczas jazdy przy szybkim przerzucaniu biegów dupnięcie w plecy, znowu przy zjeżdżaniu z górki i puszczeniu całkiem gazu (przy wrzuconym biegu) autem szarpie niemiłosiernie.
Czyżby dyfer na śmietnik? Rzecz raczej nie do regeneracji, z tego co się dowiadywałem...
[B3 2.3 NG] (8b 1991) Luz na dyferencjale w quattro
Przez przypadek sie zainteresowałem i znalazłem http://www.a6klub.pl/-tip-q-luzy-dyfere ... t60419.htm poniżej kolega z a6 opisuje problem
Ta próba na 5 biegu nie ma nic do rzeczy nawet na 5 biegu jeszczcze wychodza luzy ze skrzyni.jak juz to było na 1
Jak masz kanał to odkrec sobie wałek od dyfa i zobacz jaki jest luz jak krecisz w lewa i prawa .Posprawdzaj jakie sa luzy na przegubach ale to rob na podniesionych kołach bo moze sie okazac ze luzy przegubów ci sie nie nałoza na sibie i bedzie wygladało na to ze ich nie ma, posprawdzaj zewnetrzne i wewnetrzne przeguby .
Analogicznie mozesz sobie dla porównania sprawdzic luzy z przodu.Ale luzy na przednim dyfie sprawdzaj na biegu a wyjscie ze skrzyni na tył potraktuj jako wejscie bedzie dodatkowo luz z torsena ale on tam nie bedzie za wielki
Zawsze ci tak wali czy po przejechaniu kilkunastu kilometrów?
Ja miałem podobne objawy i przyczyna był silnik.poprostu zawsze miał jakies problemy z obrotami i przy zmianach biegów tez waliło tyłem
Jak masz kanał to odkrec sobie wałek od dyfa i zobacz jaki jest luz jak krecisz w lewa i prawa .Posprawdzaj jakie sa luzy na przegubach ale to rob na podniesionych kołach bo moze sie okazac ze luzy przegubów ci sie nie nałoza na sibie i bedzie wygladało na to ze ich nie ma, posprawdzaj zewnetrzne i wewnetrzne przeguby .
Analogicznie mozesz sobie dla porównania sprawdzic luzy z przodu.Ale luzy na przednim dyfie sprawdzaj na biegu a wyjscie ze skrzyni na tył potraktuj jako wejscie bedzie dodatkowo luz z torsena ale on tam nie bedzie za wielki
Zawsze ci tak wali czy po przejechaniu kilkunastu kilometrów?
Ja miałem podobne objawy i przyczyna był silnik.poprostu zawsze miał jakies problemy z obrotami i przy zmianach biegów tez waliło tyłem