[B4 2.0 ABK] Prawdopodobnie po przekładce
[B4 2.0 ABK] Prawdopodobnie po przekładce
Witam. W moim wspaniałym autku doszło prawdopodobnie do przekładki silnika, konkretniej wcześniej był jakiś 90 konny motor a teraz jest ABK czyli 115 kucy. W dowodzie też jest wpisane 66 KW czyli oczywiście 90 KM. Nie przeszkadzało by mi to gdyby nie podejrzenie że przekaźnik 30 dał ciała, no i tu zaczynają się schody. Po zdjęciu półki nad nogami skrzynka przekaźników nie wygląda tak jak na zdjęciach na forum, pytanie brzmi czy ABK będzie pracować na elektryce jakiegoś innego silnika czy jest to wykluczone. Jeżeli przekaźnik 30 jest niezbędny to gdzie go szukać. Na forum doczytałem że przekładając ABK trzeba go przełożyć z wiązką. Czy po numerze VIN albo naklejce w bagażniku można określić kaki silnik był oryginalnie. Z góry dzięki za pomoc.
[ Dodano: 2016-05-03, 13:21 ]
To mam za półką nad nogami.
[ Dodano: 2016-05-03, 13:21 ]
To mam za półką nad nogami.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
jankiel pisze:Zastanawia mnie tylko dlaczego mam w dowodzie że to 2.0
Bo pewnie masz ABTjankiel pisze: W dowodzie też jest wpisane 66 KW czyli oczywiście 90 KM
Ten grzybek to pewnie filtr powietrza ABT, a i ubzdurało mu się że ma ADA.PieterB pisze:Nie nie tylko po grzybku ale też po innym przepływomierzu np. no i brak wtrysku rozruchowego.
Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że to ADA. Kupiłem te wozidełko pół roku temu i podczas oglądania silnika zwracałem uwagę czy to nie ABT bo sporo było ogłoszeń że 115 KM a pod maską okrągła pokrywa filtra a te silniki czyli ADA i ABK są bardzo podobne. Gdybym widział kiedykolwiek ABK na żywo to może zauważyłbym różnicę a poza tym w dowodzie jak byk napisane model auta AUDI 80 2.0 KAT i pojemność silnika 19cośtam cm3. Dla pewności poczytałem jeszcze raz VIN w komorze silnika i na naklejce w bagażniku i wszystko jest OK. Dodam jeszcze że na naklejce bagażnika jest napisane ADA, wytłumaczy mi ktoś jak to możliwe że w dowodzie jest że to 2.0 bo chyba jedyne wyjście jest takie że ktoś wymienił silnik na 2.0 a później silnik był ponownie zmieniony z jakiegoś tam powodu i włożono z powrotem ADA.
Doczytałem, na dokumencie z odprawy celnej figuruje jako 2000cm3. Czyli albo ktoś się pomylił (urzędas) albo sprowadzający pojazd wprowadził go w błąd, albo nawet on sam został wprowadzony w błąd podczas zakupu w Niemczech. Auto sprowadzone było w 1995 r. więc teraz zastanawiam się jak to naprostować, wie ktoś może.
Wszystkie numery się zgadzają z tymi w dowodzie i na dokumentach celnych a numery nadwozia nie wskazują na jakąkolwiek ingerencję. Taka samo na dokumentach celnych przewija się ADA a pojemność silnika 2.0 tak jak napisałem, podczas rejestracji w urzędzie celnym 21 lat temu powstał błąd, urzędnik zwrócił może uwagę że w dokumentach niemieckich nie ma pojemności wpisanej i wpisał na pałę bo sąsiad miał audi i miał podobny silnik z wyglądu albo ten co sprowadzał walnął gafę i taką pojemność podał, i tak ciągnie się ten błąd do dzisiaj. Pytanie jak go teraz rozwiązać.
[ Dodano: 2016-05-04, 14:28 ]
Dodam że pojazdu jeszcze nie przerejestrowałem bo jakoś nie mam czasu, zgłosiłem go tylko w skarbówce i właśnie podczas przerejestrowania na siebie chciałbym wyprostować ten błąd. Ktoś ma jakiś pomysł.
[ Dodano: 2016-05-04, 14:28 ]
Dodam że pojazdu jeszcze nie przerejestrowałem bo jakoś nie mam czasu, zgłosiłem go tylko w skarbówce i właśnie podczas przerejestrowania na siebie chciałbym wyprostować ten błąd. Ktoś ma jakiś pomysł.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak od razu zabierzesz się za prostowanie to może uda się zaoszczędzić na podwójnej wymianie dowodu rejetracyjnego. Ale pewnie będziesz musiał jeszcze zostawić kilka stówek na stacji diagnostycznej.
Ale jak przez 21 lat nikt nie wykrył tego błędu to nie wiem czy jest sens biegać po urzędach tracąc swój czas i pieniądze.
Zobacz na polu numerowym silnika, może ktoś wstawił sam słupek z ABK a osprzęt zostawił z ADA.
Ale jak przez 21 lat nikt nie wykrył tego błędu to nie wiem czy jest sens biegać po urzędach tracąc swój czas i pieniądze.
Zobacz na polu numerowym silnika, może ktoś wstawił sam słupek z ABK a osprzęt zostawił z ADA.