Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Kopci, pracuje jak traktor

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gratkowski.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:39
Lokalizacja: Bolesław

[B4 2.0 ABK] Kopci, pracuje jak traktor

Post autor: Gratkowski. » 04 maja 2016, 12:25

Witam, jak zwykle w ABK czyli falowanie, chciałem dopytać w kilku kwestiach, silnik pracuje na LPG dobrze czasami strzela po wydechu po odjęciu gazu a na benzynie kopci na niskich, przerywa, prze lutowałem przekaznik nr. 30, żadnej poprawy, wyczyściłem silniczek krokowy, co sprawdzać dalej ? Na pb po odpięciu przepływki pracuje dużo lepiej na wolnych lecz trzyma je ciut wyżej 1200 rpm przy dodaniu gazu jest lepsza reakcja ale przy trzymaniu go na 2500 przerywa. Co może być przyczyna i jak sprawdzać poszczególne elementy. Z góry dziekuję
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 12:30 przez Gratkowski., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2016, 12:29

Gratkowski., poszperaj bo na forum o abk jest wszystko opisane https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm

ps i zaczął bym od sprawdzenia szczelności w dolocie

Gratkowski.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:39
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: Gratkowski. » 04 maja 2016, 12:43

szczelność musi być od filtra w górę czy cała puszka filtra, po kilku strzałach w filtr lekko pękł (sklejony szczelnie)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2016, 12:48

Gratkowski., to od razu było napisać że miałeś strzał gazy więc jak obstawiam że przepływka się poszła pitolić - zobacz czy chodzi lekko i nie ociera ale obstawiam że jest otwarta.
Tak szczelność od filtr w górę, oczywiście puszka filtra też powinna być szczelna bo inaczej w ogóle filtr jest zbędny skoro silnik i tak ssie brudne powietrze.

Gratkowski.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:39
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: Gratkowski. » 04 maja 2016, 13:25

od filtra w górę jest szczelna, klapka ma dolegać równo ? U mnie jest krzywo, może to być powodem ?

[ Dodano: 2016-05-04, 13:10 ]
przemieszczając klapką na wolnych obrotach udało się uzyskać fajne wolne obroty i nawet wkręcanie się na obroty tylko na zdjętym wężu dolotowym, co myślicie ?

[ Dodano: 2016-05-04, 13:25 ]
przepływomierz ma jakaś sprężynkę ? Klapka powinna się naciągać i wracać ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 maja 2016, 14:02

Gratkowski. pisze:przepływomierz ma jakaś sprężynkę ? Klapka powinna się naciągać i wracać ?
Tak powinna wracać bo ma sprężynę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 maja 2016, 14:43

Gratkowski., jak już pisałem wsio jest opisane https://audi80.pl/topics75/b4-abk-ni ... t15251.htm

Gratkowski.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:39
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: Gratkowski. » 11 maja 2016, 15:08

Panowie, sory że odkopuje rozebrałem przepływke, lekko podszlifowalem, podprostowałem (nie dokońca) i teraz pytanie z mojej strony jak ją ustawić ? w tym samym położeniu co była silnik nie pracował równo po przestawieniu na oko pojawia się ładna praca silnika lecz nie dłużej schodzi z obrotów na LPG. Ma to wpływ na spalanie ? (20 l. LPG ) poratujcie proszę ;]

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2016, 17:29

Gratkowski., w tematach które Ci podałem jest napisane ale pewnie ich nie czytałeś.

Mogłeś sobie poznaczyć to najłatwiejsza metoda ;-)

Gratkowski.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 maja 2016, 19:39
Lokalizacja: Bolesław

Post autor: Gratkowski. » 11 maja 2016, 22:14

dokładnie przeczytałem co wysłałeś, robiłem wszystko jak na zdjęciach, tylko kwestia tego, że jeśli ustawie na oznaczeniach to silnik nie pracuje równo na benzynie, może gazownik ogarnie ustawienie ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2016, 07:28

Gratkowski., jeśli nie działa, np. sonda lub jeszcze inne wady o których nie wiemy to na oko tego nie wyregulujesz.
Po za tym tam było pewnie napisane że na wolnych obr ma być 1V nie pamiętam tylko na jakich pinach.
A skoro auto nadal chodzi źle tzn. że jest jeszcze coś nie tak.
A gazownik nie wiem czy w ogóle będzie wiedział co z tym zrobić, a i kręcenie na oko raz w jedną raz w druga to też nie ustawienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl