[B4 ABT]Popychacze zaworów
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
killer0123, a jeździsz na syntetyku od poczatku i wiesz jaki był zalany wczesniej olej czy sam zrobiłeś takie przejscie na ten syntetyk?
Sądze,że bardzo mozliwe jest to,że do naszych silników potrzebny jest rzadszy olej(moze jest mniejsza średnica kanałów olejowych?-tak sobie gdybam :mrgreen: ).Szperałem niedawno na stronach kilku producentów olejów i w kilku przypadkach na stronie była zakładka "dobierz olej do swojego silnika" i odziwo za każdym razem u innego producenta wyskakiwało mi to:"Silnik o WYZNACZNIKU ABT AUDI B4 rok 1992-1994 ZALECANY OLEJ OW-40 lub 5W-40" :shock: ani słowa o półsyntetyku i mineralnym.Półsyntetyk 10W-40 rok 1991 i starsze.Doczytałem się też gdzieś,że marka "FUCHS" była i jest stosowana do pierwszego zalania w silnikach m.in. grupy VAG
Sądze,że bardzo mozliwe jest to,że do naszych silników potrzebny jest rzadszy olej(moze jest mniejsza średnica kanałów olejowych?-tak sobie gdybam :mrgreen: ).Szperałem niedawno na stronach kilku producentów olejów i w kilku przypadkach na stronie była zakładka "dobierz olej do swojego silnika" i odziwo za każdym razem u innego producenta wyskakiwało mi to:"Silnik o WYZNACZNIKU ABT AUDI B4 rok 1992-1994 ZALECANY OLEJ OW-40 lub 5W-40" :shock: ani słowa o półsyntetyku i mineralnym.Półsyntetyk 10W-40 rok 1991 i starsze.Doczytałem się też gdzieś,że marka "FUCHS" była i jest stosowana do pierwszego zalania w silnikach m.in. grupy VAG
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
od jakiegoś czasu borykam się z podobnym problemem...
szczególnie gdy silnik jest zimny i jest pod obciążeniem (dodawanie gazu) to słychać charakterystyczne stukanie (cykanie). Wewnątrz auta jest prawie niesłyszalne, ale na zewnątrz znacznie słyszalne.
Poprzednio silnik był zalewany olejem półsyntetycznym (tak twierdził sprzedający), w chwili zakupu był zalany minerałem... i na mineralnym wciąż działa, od poczatku stan oleju na bagnecie wynosił ok 1/2 i w sumie od tego czasu niewiele się zmieniło (jest bardzo nieznacznie mniej).
Odwiedziłem 2 mechaników. Jeden swtierdził ze 100% pewnością że wina lezy po stronie popychaczy i nakazał bym zalał ponownie półsyntetykiem do ok 3/4 wysokości miarki (jest rzadszy) a w przypadku braku rezultatów wymienił popychacze zaworowe - koszt samej robocizny to ok 450zł w V6 + popychacze, uszczelniacze itp to ok 300zł. Sugerował też możliwość nieszczelnego kolektora wydechowego.
2magik był podobnego zdania i kazał mi jak najszybciej wrócić na półsyntetyk...
zobaczymy co się stanie po wymianie oleju... szczęscie w nieszczęsciu że nie wymieniałem jeszcze rozrządu, choć graty już zakupione czekają na montaż
szczególnie gdy silnik jest zimny i jest pod obciążeniem (dodawanie gazu) to słychać charakterystyczne stukanie (cykanie). Wewnątrz auta jest prawie niesłyszalne, ale na zewnątrz znacznie słyszalne.
Poprzednio silnik był zalewany olejem półsyntetycznym (tak twierdził sprzedający), w chwili zakupu był zalany minerałem... i na mineralnym wciąż działa, od poczatku stan oleju na bagnecie wynosił ok 1/2 i w sumie od tego czasu niewiele się zmieniło (jest bardzo nieznacznie mniej).
Odwiedziłem 2 mechaników. Jeden swtierdził ze 100% pewnością że wina lezy po stronie popychaczy i nakazał bym zalał ponownie półsyntetykiem do ok 3/4 wysokości miarki (jest rzadszy) a w przypadku braku rezultatów wymienił popychacze zaworowe - koszt samej robocizny to ok 450zł w V6 + popychacze, uszczelniacze itp to ok 300zł. Sugerował też możliwość nieszczelnego kolektora wydechowego.
2magik był podobnego zdania i kazał mi jak najszybciej wrócić na półsyntetyk...
zobaczymy co się stanie po wymianie oleju... szczęscie w nieszczęsciu że nie wymieniałem jeszcze rozrządu, choć graty już zakupione czekają na montaż
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Witam,
Podepnę się pod temat dt popychaczy zaworów.
Silnik ostatnio zaczął mocniej klekotać (głowica po regeneracji 3000 km temu. Według mechanika to "szklanki". Chciałbym kupić INA - i tu pojawia się kłopot, bo są dwa rodzaje: LINK i LINK. Obydwa do ABT, jeden ma 35 mm średnicy, drugi 35,5 mm. Takie rozróżnienie zdaje się potwierdzać ta aukcja popychaczy: Allegro.
Czy mogę jakoś stwierdzić, które pasują do mojego silnika jeszcze przed demontażem starych? Dzięki!
Podepnę się pod temat dt popychaczy zaworów.
Silnik ostatnio zaczął mocniej klekotać (głowica po regeneracji 3000 km temu. Według mechanika to "szklanki". Chciałbym kupić INA - i tu pojawia się kłopot, bo są dwa rodzaje: LINK i LINK. Obydwa do ABT, jeden ma 35 mm średnicy, drugi 35,5 mm. Takie rozróżnienie zdaje się potwierdzać ta aukcja popychaczy: Allegro.
Czy mogę jakoś stwierdzić, które pasują do mojego silnika jeszcze przed demontażem starych? Dzięki!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 paź 2016, 21:37
- Lokalizacja: Włodawa
A moje pytanie jest takie czy dokręcenie łożysk wałka rozrządu momentem 20 Nm nie jest za słabo trochę? Ostatnio robiłem wymianę uszczelki pod głowicą razem z kolegą, kolega docierał mi zawory, głowica po planowaniu, ale jest jakiś problem, auto po rozgrzaniu silnika wyraźnie ciężko kręci przy próbie odpalenia, zimny kręci szybko , kolega dokręcał wałek rozrządu bardzo mocno przez rurkę bez klucza dynamometrycznego, przed wymianą uszczelki kręcił szybko czy ciepły czy zimny, brak mi sił już do tego auta