[80 B4 1Z] Dieselek w kombiaczku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 16:50
- Lokalizacja: MMZ
[80 B4 1Z] Dieselek w kombiaczku
Witam
Chciałbym przedstawić wam moje 80 b4.
Kupiłem w październiku 2015r. Nie był w najlepszym stanie ale nie kosztował zbyt wiele
Jednostka napędowa to 1.9tdi 90km 1Z na pierburgu.
Wyposażenie:
Elektryczne szybki x4
el. lusterka
no i w sumie to tyle
Po kupnie zmieniłem żarówki w zegarach oraz zmodziłem obrysy z przodu
Gdzieś w styczniu jakiś ktoś cekko wjechał mi na parkingu w lewy błotnik a że był zkorodowany to rdza się obłamała, niestety brak sprawcy, monitoringu ani świadków więc robimy za swoje...
Wracając do domu w turbinie wyłamała się łopatka po stronie gorącej... turbo do regeneracji...
Czas na mały remont
(to odcięcie lakieru to poprzednik tak malował)
Regenerowane turbo w Turbo-Pro
Silnik złożony więc przyszedł czas na lakierowanie:
Klapa, stalówki, lewy błotnik, prawe tylne nadkole(trzeba poprawić po poprzedniku)
Lakier położony więc można składać całość.
W miedzyczasie:
Mieszek przeszyty czerwoną nicią
czarna podsufitka (zrobiona przed poprzednika ale musiałem ją poprawić bo niestarannie ją podkleił)
Lampy tylne coś ala USA (rezanko)
Wskaźnik doładowania
Audi w końcu zostało skończone, można jeździć
Do zmiany mam jeszcze zawór N75, turbo mi przeładowuje i szybko odcina moc (max 3000obr/min, więcej nie wykręce)
przy opór pedale nawet 1.6bara
We wtorek felgi wróciły z malowania
Są lekkie wżery po korozji co kiepsko wygląda ale będą na zimę.
Są za to idealnie proste 0/0g
Wycięty został również kat, w tygodniu wyjedzie także środkowy wydech.
W najbliższym czasie w planach ciemne szybki i lampy, jakieś koło 17", może springi 60/40
a mechanicznie zmiana zaworu N75, regulacja i czyszczenie nastawnika, zmiana wtrysków, EGR out oraz wymiana wszystkich elementów gumowych zawieszenia.
Jakichś większych modów narazie nie będzie ponieważ zbieram sie do budowy ZMOTY.
(Druga pasja zaraz po VAG'ach to paplanie się w błocie, była Honda CR 480 ale czas na zmiane na 4 kółka)
Chciałbym przedstawić wam moje 80 b4.
Kupiłem w październiku 2015r. Nie był w najlepszym stanie ale nie kosztował zbyt wiele
Jednostka napędowa to 1.9tdi 90km 1Z na pierburgu.
Wyposażenie:
Elektryczne szybki x4
el. lusterka
no i w sumie to tyle
Po kupnie zmieniłem żarówki w zegarach oraz zmodziłem obrysy z przodu
Gdzieś w styczniu jakiś ktoś cekko wjechał mi na parkingu w lewy błotnik a że był zkorodowany to rdza się obłamała, niestety brak sprawcy, monitoringu ani świadków więc robimy za swoje...
Wracając do domu w turbinie wyłamała się łopatka po stronie gorącej... turbo do regeneracji...
Czas na mały remont
(to odcięcie lakieru to poprzednik tak malował)
Regenerowane turbo w Turbo-Pro
Silnik złożony więc przyszedł czas na lakierowanie:
Klapa, stalówki, lewy błotnik, prawe tylne nadkole(trzeba poprawić po poprzedniku)
Lakier położony więc można składać całość.
W miedzyczasie:
Mieszek przeszyty czerwoną nicią
czarna podsufitka (zrobiona przed poprzednika ale musiałem ją poprawić bo niestarannie ją podkleił)
Lampy tylne coś ala USA (rezanko)
Wskaźnik doładowania
Audi w końcu zostało skończone, można jeździć
Do zmiany mam jeszcze zawór N75, turbo mi przeładowuje i szybko odcina moc (max 3000obr/min, więcej nie wykręce)
przy opór pedale nawet 1.6bara
We wtorek felgi wróciły z malowania
Są lekkie wżery po korozji co kiepsko wygląda ale będą na zimę.
Są za to idealnie proste 0/0g
Wycięty został również kat, w tygodniu wyjedzie także środkowy wydech.
W najbliższym czasie w planach ciemne szybki i lampy, jakieś koło 17", może springi 60/40
a mechanicznie zmiana zaworu N75, regulacja i czyszczenie nastawnika, zmiana wtrysków, EGR out oraz wymiana wszystkich elementów gumowych zawieszenia.
Jakichś większych modów narazie nie będzie ponieważ zbieram sie do budowy ZMOTY.
(Druga pasja zaraz po VAG'ach to paplanie się w błocie, była Honda CR 480 ale czas na zmiane na 4 kółka)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 16:50
- Lokalizacja: MMZ
Ostatnimi czasy troszkę pogrzebałem przy 80-tce
Spod głowicy ciekł olej z kanału powrotnego oraz czasem zapalała się kontrolka niskiego ciśnienia. Pomiar nie wyszedł tragiczny ale nie było wzorowo.
Silnik wyciągnięty, głowica przeszła kompletny remont, wał nie wymagał szlifu więc dostał tylko nowe nominalne panewki.
w głowicy siedzi wałek z SDI
Zawieszenie przód-tył, nowe wszystkie elementy metalowo-gumowe.
Wymienione poduszki pod silnikiem, skrzynią.
Olej w silniku Valvoline oraz w skrzyni
Nowe sprzęgło.
Ogarnięta została komora silnika, umyta oraz zabezpieczone i pomalowane pojawiające się rdzawki.
Obecnie jeszcze jestem w trakcie składania.
Przed remontem został zaślepiony EGR, wleciał Stożek Pipercross, wolna odma oraz zrezany przelotowy wydech lecz z powodu jego nadmiernej głośności zostanie wyciszony dwoma przelotowymi wydechami.
Zaciski pomalowane w czerwony mat
Grill w czarnym macie.
W najbliższym tygodniu nastawnik pompy jedzie do czyszczenia
Muszę kupić wtryskiwacze (216-tki) bo moje podlewały.
Prawdopodobnie wpadnie także z przodu gładki zderzak z halogenami, kierunkami i spryskami oraz centralny IC-ek.
Wlecą wskaźniki ciśnienie oraz temp. oleju.
Przy okazji chciałbym podpytać czy jest ktoś w Mazowieckim kto ogarnia temat zwiększania mocy, zmiana mapy.
Spod głowicy ciekł olej z kanału powrotnego oraz czasem zapalała się kontrolka niskiego ciśnienia. Pomiar nie wyszedł tragiczny ale nie było wzorowo.
Silnik wyciągnięty, głowica przeszła kompletny remont, wał nie wymagał szlifu więc dostał tylko nowe nominalne panewki.
w głowicy siedzi wałek z SDI
Zawieszenie przód-tył, nowe wszystkie elementy metalowo-gumowe.
Wymienione poduszki pod silnikiem, skrzynią.
Olej w silniku Valvoline oraz w skrzyni
Nowe sprzęgło.
Ogarnięta została komora silnika, umyta oraz zabezpieczone i pomalowane pojawiające się rdzawki.
Obecnie jeszcze jestem w trakcie składania.
Przed remontem został zaślepiony EGR, wleciał Stożek Pipercross, wolna odma oraz zrezany przelotowy wydech lecz z powodu jego nadmiernej głośności zostanie wyciszony dwoma przelotowymi wydechami.
Zaciski pomalowane w czerwony mat
Grill w czarnym macie.
W najbliższym tygodniu nastawnik pompy jedzie do czyszczenia
Muszę kupić wtryskiwacze (216-tki) bo moje podlewały.
Prawdopodobnie wpadnie także z przodu gładki zderzak z halogenami, kierunkami i spryskami oraz centralny IC-ek.
Wlecą wskaźniki ciśnienie oraz temp. oleju.
Przy okazji chciałbym podpytać czy jest ktoś w Mazowieckim kto ogarnia temat zwiększania mocy, zmiana mapy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 16:50
- Lokalizacja: MMZ
Icka chcę dać jakiegoś nie za dużego żeby podciąć lekko zderzak (od dołu) i go upchać, tak żeby był wysunięty jak by zza zderzaka
Coś podobnego
http://allegro.pl/intercooler-chlodnica ... ałe-253797
Sylikony, łączniki od FMIC.pl
Coś podobnego
http://allegro.pl/intercooler-chlodnica ... ałe-253797
Sylikony, łączniki od FMIC.pl
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 16:50
- Lokalizacja: MMZ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 16:50
- Lokalizacja: MMZ
Orurowanie tak, jakoś dużo tego spawania nie ma
Zderzak zwykły najzwyklejszy:
https://www.google.pl/search?q=audi+80+ ... wTM4zYM%3A
da się upchać cooler 550x140x65 z tym że dół zderzaka trzeba lekko podciąć i nie będzie środkowej kratki której i tak z resztą nie mam.
Będzie go trochę widać ale to mi pasuje, a tak żeby całkiem schować to musiał byś dać niższy icek
Zderzak zwykły najzwyklejszy:
https://www.google.pl/search?q=audi+80+ ... wTM4zYM%3A
da się upchać cooler 550x140x65 z tym że dół zderzaka trzeba lekko podciąć i nie będzie środkowej kratki której i tak z resztą nie mam.
Będzie go trochę widać ale to mi pasuje, a tak żeby całkiem schować to musiał byś dać niższy icek
A no to ja chce dokładnie zrobić to samo. już znalazłem, prawdopodobnie zrobię na tym samym, tylko muszę znaleźć kogoś, kto mi pospawa, bo sam nie mam czym.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 20:19 przez illusion, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 16:50
- Lokalizacja: MMZ
Gdybym chciał schować to wpadł by zderzak inny ale nie chce
Bedzie lekko dołem wystawal, pospawac na szczęście mam czym no i umiem
Fotki lamp zapodam jak skończę składać bo obecnie audi cały czas jeszcze rozłożone. Ale wygląda to całkiem fajnie.
Za tydzień przyjdzie dopiero rozrząd i panewka wałka pośredniego
[ Dodano: 2016-06-13, 23:13 ]
Silnik złożony, jakoś to pomyka.
Środek ogarnięty, wszystkie podświetlenia działają a ponadto wpadło podświetlenie klamek.
Zamówiona dokładka zderzaka, z tyłu dwórurka 55mm bez końcowego wydechu.
Wpadło radio pionnera co by jakoś to grało
Zamiast worka na narty jest oto taki dekor (zdjęcie z projektowania)
Bedzie lekko dołem wystawal, pospawac na szczęście mam czym no i umiem
Fotki lamp zapodam jak skończę składać bo obecnie audi cały czas jeszcze rozłożone. Ale wygląda to całkiem fajnie.
Za tydzień przyjdzie dopiero rozrząd i panewka wałka pośredniego
[ Dodano: 2016-06-13, 23:13 ]
Silnik złożony, jakoś to pomyka.
Środek ogarnięty, wszystkie podświetlenia działają a ponadto wpadło podświetlenie klamek.
Zamówiona dokładka zderzaka, z tyłu dwórurka 55mm bez końcowego wydechu.
Wpadło radio pionnera co by jakoś to grało
Zamiast worka na narty jest oto taki dekor (zdjęcie z projektowania)