Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z bosch] problem z grzaniem swiec,kontrolka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
makugro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2014, 21:11
Lokalizacja: Opole

[1.9 tdi 1z bosch] problem z grzaniem swiec,kontrolka

Post autor: makugro » 06 maja 2016, 23:45

witajcie koledzy mam problem,otóz swiece w a80 powinny wzbudzac kontrolke ponize 5 stopni
tak bylo do czasu,teraz kontrolka zapala sie po kazdym przekreceniu zapłonu,bez wzgledu czy na dworze jest 10 czy 20 stopni,wymieniłem niebieski czujnik temperatury bo muslałem ze to on jest winowajcą lecz problem wystepuje nadal,silnik takze ma dziwnie wyzsze obroty biegu jalowego,od czego by tu zacząc
Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 14:06 przez makugro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 maja 2016, 06:42

makugro, _uwaga

Diagnostyka vagiem by coś tu pomogła zapewne.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 07 maja 2016, 09:50

Jeśli grzeje świece tak jak w niskich temp. to pewnie wina czujnika temperatury cieczy który przekazuje sygnał do ECU. Sprawdz niebieski 2 pinowy czujnik na króćcu wychodzącym z głowicy. Jeśli grzeje świece cały czas to wina przekażnika.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2016, 12:31

makugro pisze: mam problem,otóz swiece w a80 powinny wzbudzac kontrolke ponize 5 stopni
tak bylo do czasu,teraz kontrolka zapala sie po kazdym przekreceniu zapłonu,bez wzgledu czy na dworze jest 10 czy 20 stopni,wymieniłem niebieski czujnik temperatury bo muslałem ze to on jest winowajcą lecz problem wystepuje nadal,silnik takze ma dziwnie wyzsze obroty biegu jalowego,od czego by tu zacząc
Zaczyna się od podpiecia vaga i sprawdzenia temperatury z niebieskiego czujnika ...jak widać że pokazuje głupoty to najpierw zaglądamy pod gumową uszczelkę wtyczki czujnika ,czy kable i styki nie poutleniane ze starosci ...jak połaczenia elektryczne nie budzą zastrzeżeń ,to dopiero wtedy można wymienic czujnik ;-) Znam przypadek że goscio wymienił trzy czujniki i nic nie pomogło ...nie musiał by wymieniać żadnego ,bo jego czujnik był sprawny ...gdyby pomyślał trochę i zajrzał pod gumową uszczelkę wtyczki i przylutował utleniony kabelek ;-)

Awatar użytkownika
makugro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2014, 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: makugro » 07 maja 2016, 14:08

ok sprawdze te połaczenia,co do diagnostyki to ogulnie problem bo staruszek na boschu bezradny_ o czym zapomnialem wczesniej napisac,dzięki za rady

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 maja 2016, 15:07

makugro pisze:ok sprawdze te połaczenia,co do diagnostyki to ogulnie problem bo staruszek na boschu
Żaden problem żeby się połaczyć ,trzeba tylko odpowiedni kabel i starego vag coma 3,11 ...ale faktem jest ,ze nawet jak się połaczysz ,to temperatury w stopniach celsjusza juz niestety tam nie zobaczysz .Ale wiadomo że cudów nie ma ,wiec jak swiece grzeją teraz tak jak w mrozy ,to albo przerwany obwód z czujnika temp.do ECU ,albo niesprawny czujnik ...czujnik raczej mało prawdopodobny skoro po wymianie nic się nie zmieniło .Czujnik też można sprawdzić omomierzem ,jest gdzieś rozpiska jakie opornosci powinien miec przy jakiej temperaturze

Awatar użytkownika
makugro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2014, 21:11
Lokalizacja: Opole

Post autor: makugro » 07 maja 2016, 15:46

rozprułem wiazke od niebieskiej kostki ,i kabelek był przerwany przy samym kontakcie,polutowałem nowa kostke chyba z jakiegoś opla miałem i działa jak dawniej.dzieki kolego Munior za strzał w 10tke z diagnozą .pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 maja 2016, 15:56

makugro pisze:ogulnie problem bo staruszek na boschu
7. TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO:
* powinny być wartości pomiędzy 80-60 ( 80,0-93,3`C )

wartość 50 w logach odpowiada temperaturze płynu 100,0`C
wartość 55 w logach odpowiada temperaturze płynu 96,7`C
wartość 60 w logach odpowiada temperaturze płynu 93,3`C
wartość 65 w logach odpowiada temperaturze płynu 90,0`C
wartość 70 w logach odpowiada temperaturze płynu 86,7`C
wartość 75 w logach odpowiada temperaturze płynu 83,3`C
wartość 80 w logach odpowiada temperaturze płynu 80,0`C
wartość 85 w logach odpowiada temperaturze płynu 76,7`C
wartość 90 w logach odpowiada temperaturze płynu 73,3`C
wartość 95 w logach odpowiada temperaturze płynu 70,0`C
wartość 100 w logach odpowiada temperaturze płynu 66,7`C
wartość 150 w logach odpowiada temperaturze płynu 33,3`C
wartość 200 w logach odpowiada temperaturze płynu 0,0`C

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl