witajcie koledzy mam problem,otóz swiece w a80 powinny wzbudzac kontrolke ponize 5 stopni
tak bylo do czasu,teraz kontrolka zapala sie po kazdym przekreceniu zapłonu,bez wzgledu czy na dworze jest 10 czy 20 stopni,wymieniłem niebieski czujnik temperatury bo muslałem ze to on jest winowajcą lecz problem wystepuje nadal,silnik takze ma dziwnie wyzsze obroty biegu jalowego,od czego by tu zacząc
[1.9 tdi 1z bosch] problem z grzaniem swiec,kontrolka
[1.9 tdi 1z bosch] problem z grzaniem swiec,kontrolka
Ostatnio zmieniony 07 maja 2016, 14:06 przez makugro, łącznie zmieniany 1 raz.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zaczyna się od podpiecia vaga i sprawdzenia temperatury z niebieskiego czujnika ...jak widać że pokazuje głupoty to najpierw zaglądamy pod gumową uszczelkę wtyczki czujnika ,czy kable i styki nie poutleniane ze starosci ...jak połaczenia elektryczne nie budzą zastrzeżeń ,to dopiero wtedy można wymienic czujnik Znam przypadek że goscio wymienił trzy czujniki i nic nie pomogło ...nie musiał by wymieniać żadnego ,bo jego czujnik był sprawny ...gdyby pomyślał trochę i zajrzał pod gumową uszczelkę wtyczki i przylutował utleniony kabelekmakugro pisze: mam problem,otóz swiece w a80 powinny wzbudzac kontrolke ponize 5 stopni
tak bylo do czasu,teraz kontrolka zapala sie po kazdym przekreceniu zapłonu,bez wzgledu czy na dworze jest 10 czy 20 stopni,wymieniłem niebieski czujnik temperatury bo muslałem ze to on jest winowajcą lecz problem wystepuje nadal,silnik takze ma dziwnie wyzsze obroty biegu jalowego,od czego by tu zacząc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żaden problem żeby się połaczyć ,trzeba tylko odpowiedni kabel i starego vag coma 3,11 ...ale faktem jest ,ze nawet jak się połaczysz ,to temperatury w stopniach celsjusza juz niestety tam nie zobaczysz .Ale wiadomo że cudów nie ma ,wiec jak swiece grzeją teraz tak jak w mrozy ,to albo przerwany obwód z czujnika temp.do ECU ,albo niesprawny czujnik ...czujnik raczej mało prawdopodobny skoro po wymianie nic się nie zmieniło .Czujnik też można sprawdzić omomierzem ,jest gdzieś rozpiska jakie opornosci powinien miec przy jakiej temperaturzemakugro pisze:ok sprawdze te połaczenia,co do diagnostyki to ogulnie problem bo staruszek na boschu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
makugro pisze:ogulnie problem bo staruszek na boschu
7. TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO:
* powinny być wartości pomiędzy 80-60 ( 80,0-93,3`C )
wartość 50 w logach odpowiada temperaturze płynu 100,0`C
wartość 55 w logach odpowiada temperaturze płynu 96,7`C
wartość 60 w logach odpowiada temperaturze płynu 93,3`C
wartość 65 w logach odpowiada temperaturze płynu 90,0`C
wartość 70 w logach odpowiada temperaturze płynu 86,7`C
wartość 75 w logach odpowiada temperaturze płynu 83,3`C
wartość 80 w logach odpowiada temperaturze płynu 80,0`C
wartość 85 w logach odpowiada temperaturze płynu 76,7`C
wartość 90 w logach odpowiada temperaturze płynu 73,3`C
wartość 95 w logach odpowiada temperaturze płynu 70,0`C
wartość 100 w logach odpowiada temperaturze płynu 66,7`C
wartość 150 w logach odpowiada temperaturze płynu 33,3`C
wartość 200 w logach odpowiada temperaturze płynu 0,0`C