[B4 2.0 ABK] Grzeje się przy dużych prędkościach
[B4 2.0 ABK] Grzeje się przy dużych prędkościach
Witam, jadąc ostatnio A2 z wwa do łdz przy prędkości 160km/h i około 5tyś rpm silnik zaczął łapać temperaturę 100 i więcej, jak zmniejszyłem prędkość do 130 temperatura powoli spadła do właściwych 92, próbowałem nawet włączać klimę ale wiatraki nic nie zbijały tej temp.
Teraz moje pytanie, czy to pompa wody już nie jest wydajna ? czy układ niedrożny ? dodam, że w sierpniu był wymieniany termostat i zalany był nowym płynem.
Dodam, że auto Jeździ na LPG 2gen.
Teraz moje pytanie, czy to pompa wody już nie jest wydajna ? czy układ niedrożny ? dodam, że w sierpniu był wymieniany termostat i zalany był nowym płynem.
Dodam, że auto Jeździ na LPG 2gen.
Powody grzania się:
Podstawowe:
- za uboga mieszanka gazowa/benzynowa (ale chłodzenie jest tak wydajne ze i tak by zbiło temp dlatego tylko 100 stopni ale możliwe,że czujnik oszukuje ważne co niebieski pokazuje na VAG)
- uszczelka pod głowicą i raczej bym to obstawiał
Pompa wody psuje się tylko gdy łopatki odpadną lub cieknie inaczej nic jej nie jest i nie ma opcji aby było. Termostat jak się nie otwiera do końca to też tak będzie. Ja wymemłałem w ciągu miesiąca 2 razy bo najtańszy padł moment i miałem 108 stopni nawet. Ważne czy na postoju jak się wiatraki włączą to czy ochłodzą silnik do 98-94 stopni ale na VCDS czyli z niebieskiego czujnika info. Pytanie skąd wiesz, że miałeś 92 stopnie? Na zegarach jak jest 92 to faktycznie jest 98-100 i to jest temperatura pracy ABK Jak na zegarach masz 100 i wiecej to ECU już widzi ze 120 stopni. Przekłamanie szarego czujnika.
Gaz 2 generacji w ABK => pomyłka...
Podstawowe:
- za uboga mieszanka gazowa/benzynowa (ale chłodzenie jest tak wydajne ze i tak by zbiło temp dlatego tylko 100 stopni ale możliwe,że czujnik oszukuje ważne co niebieski pokazuje na VAG)
- uszczelka pod głowicą i raczej bym to obstawiał
Pompa wody psuje się tylko gdy łopatki odpadną lub cieknie inaczej nic jej nie jest i nie ma opcji aby było. Termostat jak się nie otwiera do końca to też tak będzie. Ja wymemłałem w ciągu miesiąca 2 razy bo najtańszy padł moment i miałem 108 stopni nawet. Ważne czy na postoju jak się wiatraki włączą to czy ochłodzą silnik do 98-94 stopni ale na VCDS czyli z niebieskiego czujnika info. Pytanie skąd wiesz, że miałeś 92 stopnie? Na zegarach jak jest 92 to faktycznie jest 98-100 i to jest temperatura pracy ABK Jak na zegarach masz 100 i wiecej to ECU już widzi ze 120 stopni. Przekłamanie szarego czujnika.
Gaz 2 generacji w ABK => pomyłka...
Faktycznie jest to gaz 1gen na mikserze sorry za błąd.
Niestety nie mam jak sprawdzić rzeczywistą temperaturę i bazuje na zegarach a według nich to termostat otwiera się jak wskazówka zbliża się do 90 (dolny wąż robi się ciepły), wentylatory załączają się jak wskazówka jest między 90 a 100 i zbija temperaturę do tak z 1mm za 90 - tak to wygląda na postoju / korki, na trasie do 120km/h temperatura stoi ten 1mm za 90.
Silnik na gazie jak i na benzynie chodzi równo, nie falują obroty, nie przerywa, wkręca się normalnie, spalanie w normie trasa do 10l gazu, miasto 13-15l - jakieś sposoby na sprawdzenie mieszanki w garażowych warunkach ?.
Co do uszczelki to oleju nie przybywa a troszkę ubywa tak około 0,5l na 10tys tj. od wymiany do wymiany(myślę że w normie), poziom płynu chłodzącego też się nie zmienia ani jego kolor, silnik nie dymi na niebiesko... -- jakie jeszcze objawy były by przy przepalonej uszczelce ?
Termostat WAHLER (znalazłem pudełko)
Dodam, że wczoraj na obwodnicy zrobiłem test i znów przy 5tyś po około 4-5min jazdy temperatura doszła do licznikowego 110... zwolniłem, temperatura po około 1min zeszła wskazówka do tych licznikowych 92....
Jakieś sugestie? będę wdzięczny
Niestety nie mam jak sprawdzić rzeczywistą temperaturę i bazuje na zegarach a według nich to termostat otwiera się jak wskazówka zbliża się do 90 (dolny wąż robi się ciepły), wentylatory załączają się jak wskazówka jest między 90 a 100 i zbija temperaturę do tak z 1mm za 90 - tak to wygląda na postoju / korki, na trasie do 120km/h temperatura stoi ten 1mm za 90.
Silnik na gazie jak i na benzynie chodzi równo, nie falują obroty, nie przerywa, wkręca się normalnie, spalanie w normie trasa do 10l gazu, miasto 13-15l - jakieś sposoby na sprawdzenie mieszanki w garażowych warunkach ?.
Co do uszczelki to oleju nie przybywa a troszkę ubywa tak około 0,5l na 10tys tj. od wymiany do wymiany(myślę że w normie), poziom płynu chłodzącego też się nie zmienia ani jego kolor, silnik nie dymi na niebiesko... -- jakie jeszcze objawy były by przy przepalonej uszczelce ?
Termostat WAHLER (znalazłem pudełko)
Dodam, że wczoraj na obwodnicy zrobiłem test i znów przy 5tyś po około 4-5min jazdy temperatura doszła do licznikowego 110... zwolniłem, temperatura po około 1min zeszła wskazówka do tych licznikowych 92....
Jakieś sugestie? będę wdzięczny
Alternator może nie wyrabia na wyższych obrotach? Napięcie masz w normie na akumulatorze? bo to będzie też powodować przekłamania. Mi się spalił alternator (didoda prostownicza) jakiś czas temu paląc mi żarówki ale jakoś do domu musiałem dojechać. Jak jechałem szybko to miałem 130 temp na wskaźnikach, a jak wolniej albo na luzie to już było git. Też ciekawe spostrzeżenie. A przecież alternator nie ma nic do grzania sie auta wiec to było przekłamanie czujników bo opory na mniejszym napięciu będą inne wskazania pokazywać... Ale to tylko ja tak miałem, ciekawe czy ktoś miał taką akcję jak ja.