[Audi ABK] - cuda na kiju, popychacze
[Audi ABK] - cuda na kiju, popychacze
Siema
Stuka mi na gorącym i myślę, że to popychacze... Czy może to wpływać na moc silnika albo niedomykanie się zaworów co powoduje falowanie obrotów i wypadanie zapłonów?
Walczę (jak prawie każdy na tym forum) z silnikiem ABK. Ma lekkie falowanie obrotów zwłaszcza na benzie i od jakiegoś czasu zapłony wypadają mocniej niż kiedyś i do tego też mam coraz gorsze stukanie na ciepłym. Pytanie czy wadliwe popychacze hydrauliczne też mogą powodować niedomykanie zaworów albo za słabe otwieranie i w konsekwencji wypadanie zapłonów? Powiem wam że mam już wymienione:
- słynna 30stka ORI
- kable do ABK NGK każdy innej długości
- kopułka i palec BOSH
- przepływomierz płytka profilaktycznie przesunięta i 16% na VAG
- nowy wolnych obrotów
- świece NGK książkowe
- szczelnie też jest bo nawet prowadnicę bagnetu wymieniłem bo luz był
- nie wspomnę o czujnikach niebieski ORI
- lambda dedyk BOSCH
- kompa wymieniłem bo spaliłem poprzedniego
Wymienione wszystko co się da ale nadal, nadal coś boli ten silnik i zaczynam się już degustować i ciekawi mnie jak chodził by nowy z fabryki....
Jeszcze muszę stroboskop wyczaić i sprawdzić zapłon.... Ale to już będzie wszystko. Chyba nigdy nie polecę ABK nikomu kto słyszy wszystkie odchylenia silnika jak jeździ samochodem. Inny by powiedział, że super pracuje ale mi to nie wystarcza. Nawet muszę się pochwalić, że mam wymienioną uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworowe i teraz oleju nawet prawie co nie bierze.
Stuka mi na gorącym i myślę, że to popychacze... Czy może to wpływać na moc silnika albo niedomykanie się zaworów co powoduje falowanie obrotów i wypadanie zapłonów?
Walczę (jak prawie każdy na tym forum) z silnikiem ABK. Ma lekkie falowanie obrotów zwłaszcza na benzie i od jakiegoś czasu zapłony wypadają mocniej niż kiedyś i do tego też mam coraz gorsze stukanie na ciepłym. Pytanie czy wadliwe popychacze hydrauliczne też mogą powodować niedomykanie zaworów albo za słabe otwieranie i w konsekwencji wypadanie zapłonów? Powiem wam że mam już wymienione:
- słynna 30stka ORI
- kable do ABK NGK każdy innej długości
- kopułka i palec BOSH
- przepływomierz płytka profilaktycznie przesunięta i 16% na VAG
- nowy wolnych obrotów
- świece NGK książkowe
- szczelnie też jest bo nawet prowadnicę bagnetu wymieniłem bo luz był
- nie wspomnę o czujnikach niebieski ORI
- lambda dedyk BOSCH
- kompa wymieniłem bo spaliłem poprzedniego
Wymienione wszystko co się da ale nadal, nadal coś boli ten silnik i zaczynam się już degustować i ciekawi mnie jak chodził by nowy z fabryki....
Jeszcze muszę stroboskop wyczaić i sprawdzić zapłon.... Ale to już będzie wszystko. Chyba nigdy nie polecę ABK nikomu kto słyszy wszystkie odchylenia silnika jak jeździ samochodem. Inny by powiedział, że super pracuje ale mi to nie wystarcza. Nawet muszę się pochwalić, że mam wymienioną uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworowe i teraz oleju nawet prawie co nie bierze.
Miałem NTK i myślałem, że to jej wina bo oscylowała ale na wolnych obrotach 2 sek potrafiła stać na 0,09v na VAG i za chwię mieć 0,79v ale oscyluje ciągle. I napisałem, że mam nową BOSCH i nic to nie zmieniło.maciek889 pisze:Jakby zawory się nie domykały przez ich podparcie to by nie stukały popychaczy bo luz który powodowałby stukanie by nie istniał.
Sprawdzałeś czy sygnał sondy lambda "faluje" podczas pracy silnika? To by wstępnie wykluczyło wypadanie zapłonów przez zły skład mieszanki.
Wymieniłem bo miałem 4 przewodową ale wychodzi na to, że działa też dobrze więc mam na podmianę.
[ Dodano: 2016-05-11, 23:15 ]
Mam też niezmienny motyw: Jak czasem zejdzie z obrotów to sie talepie i muszę przegazować aby się unormowało ale tak powyżej 3tyś bo mniej nic nie da... ciekawe zjawisko? Ktoś miał?
[ Dodano: 2016-05-11, 23:15 ]
Mam też niezmienny motyw: Jak czasem zejdzie z obrotów to sie talepie i muszę przegazować aby się unormowało ale tak powyżej 3tyś bo mniej nic nie da... ciekawe zjawisko? Ktoś miał?
W jakim stanie jest regulator ciśnienia paliwa?
Jakie jest ciśnienie na listwie zasilającej paliwo?
Jak długo utrzymuje się ciśnienie paliwa po wyłączeniu zapłonu?
Czy wtryskiwacz rozruchowy nie leje paliwa?
Zapłon do sprawdzenia.
Czy sonda mam masę?
Czy nie łapie lewego powietrza?
W jakim stanie jest zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej?
W jakim stanie jest czujnik spalania stukowego?
Jakie jest ciśnienie na listwie zasilającej paliwo?
Jak długo utrzymuje się ciśnienie paliwa po wyłączeniu zapłonu?
Czy wtryskiwacz rozruchowy nie leje paliwa?
Zapłon do sprawdzenia.
Czy sonda mam masę?
Czy nie łapie lewego powietrza?
W jakim stanie jest zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej?
W jakim stanie jest czujnik spalania stukowego?
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wykręcić, włączyć kilka razy zapłon aby pompka zrobiła ciśnienie i patrzeć czy nie kapie z niego. Nawet można zatkać otwór w kolektorze i odpalić.Zib3l pisze: Czy wtryskiwacz rozruchowy nie leje paliwa? - Jak to sprawdzić?
Tak odmę i tą część na pokrywie zaworów.Zib3l pisze: W jakim stanie jest zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej? Chodzi o odmę czy co bo nie bardzo w temacie?
U mnie nie ma grzybka jak w Audi 80 ale jest ezektor i nie widzę innych wylotów z pokrywy zaworowej.
A co do stukowego to jak bez niego jadę to zamula auto dość znacznie. Kiedyś auto lepiej się zbierało teraz jak mi te stukanie sie w silniku zrobiło to jakby gorzej ale to nie musi być przyczyna. Pytanie czy stukanie popychaczy wpływa na moc silnika? A może stukanie popychaczy wpływa na działanie stukowegoco i reaguje jak na spalanie stukowe?
A co do stukowego to jak bez niego jadę to zamula auto dość znacznie. Kiedyś auto lepiej się zbierało teraz jak mi te stukanie sie w silniku zrobiło to jakby gorzej ale to nie musi być przyczyna. Pytanie czy stukanie popychaczy wpływa na moc silnika? A może stukanie popychaczy wpływa na działanie stukowegoco i reaguje jak na spalanie stukowe?