Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] sam dodaje gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

[B4 2.0 ABT] sam dodaje gazu

Post autor: Slawek198922 » 15 maja 2016, 19:20

witam. panowie pomcy, co może być przyczyną dodawania gazu na biegu jałowym, problem zaczyna się od 2000 gdzie dodaje sam gazu do 4000 i zaraz spada, dodam że podczas jazdy jest tak samo. 2.0 90km 1993 Abt benzyna gaz

Awatar użytkownika
BULINEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 20 lis 2009, 19:52

Post autor: BULINEK » 15 maja 2016, 21:01

Sprawdż czy nie ciągnie lewego powietrza,poduszke -podstawe gumową filtra czy nie klękła.

CETI90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 gru 2015, 18:17

Post autor: CETI90 » 16 maja 2016, 11:23

Najprawdopodobniej 80% jest to silniczek krokowy ewentualnie czujnik temp silnika ten na króćcu co w głowice wchodzi

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 maja 2016, 11:48

Krokowiec szlag trafił.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 16 maja 2016, 16:17

Nie mam już normalnie siły do tej audiczki, krokowiec ma nie cały rok bo mechanik zmieniał jak kupiłem autko, dodatkowo autko raz łapie 1800 obrotów podczas jazdy gdy wbije bieg jałowy,a raz jest dobrze, nawet podczas jazdy tak 110km/h wtedy zaczyna głupieć i obroty wskakują na 3 tysie i nie spadają, czujnik temperatury(niebieski) sprawdzał nie dawno mechanik i mówił że jest git, dodatkowo rano na zimnym silniku chodzi jak ciągnik...ehhh

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 maja 2016, 16:37

A co mówi VAGCOM jak podepniesz go pod kompa ?
Czasem takie cyrki robi też potencjometr przepustnicy.

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 16 maja 2016, 17:06

Leo pisze:A co mówi VAGCOM jak podepniesz go pod kompa ?
Jak Leo napisał, podepnij auto pod Vaga. Może będzie błąd któregoś z podzespołów.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 16 maja 2016, 17:25

no dobrze, zrobie tak jak mi radzicie, ostatnio zawiozłem do mechanika i grzebał coś w przepustnicy ale efektów zero jak widać, jest jeszcze opcja przełożenia od brata z 80 wszystkich podzespołów i sprawdzać wtedy po kolei. :|

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2016, 18:37

Slawek198922, no i z tego co wiem po każdej zmianie na inna przepustnicę trzeba robić adaptację.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 16 maja 2016, 19:27

miałem bardzo dobre zdanie na temat 80 b4 ale coraz bardziej nachodzi mnie aby to sprzedac.. brat ma 80 2.0 90km i bardzo sobie chwali, 3 lata bez jakichkolwiek awarii, wszystko chodzi jak w zegarku bezradny_

[ Dodano: 2016-05-16, 19:27 ]
a to poranne ''chodzenie jak ciągnik'' można czymś wyeliminować ? problem pojawia sie tylko na zimnym silniku, tak jakby go zalewało bo czasami czuć pb

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2016, 19:37

Slawek198922 pisze:miałem bardzo dobre zdanie na temat 80 b4
i nadal powinieneś mieć
Slawek198922 pisze:a to poranne ''chodzenie jak ciągnik'' można czymś wyeliminować ? problem pojawia sie tylko na zimnym silniku, tak jakby go zalewało bo czasami czuć pb
wszystko się da ;-) ,
od kiedy tak się dzieje i jak długo to trwa?
Jaki olej, kiedy zmieniany, jaki filtr oleju i też kiedy wymieniany?
A może ciśnieni oleju trzeba by sprawdzić.

Postaraj się to jakoś dokładniej opisać a nie tylko że z rana chodzi jak traktor.

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 17 maja 2016, 09:27

Powiem szczerze że trwa to od zmiany oleju... Olej był zmieniany 7.10.2015 tak samo filtr, nazwa oleju to Havoline 15w40 i ma zrobione 6500 km. Jeśli chodzi o to poranne chodzenie jak ciągnik to sprawa ma się w następujący sposób, odpalam samochód najlepiej po 1dniowej przerwie na benzynie,pali od strzała gdy chodzi sobie na wolnych obrotach nie ma żadnych uwag ale w momencie gdy dodam mu gazu zaczyna przerywać i trzesc całym silnikiem,dosłownie przez kilka minut a później już idealnie wszystko.myślę zabrać ten samochód do jakiegoś mechanika i dać mu szansę jeszcze ale doradzcie coś żeby mechanik nie zrobił że mnie balona... Może być bzdura a mechanikę skasuje jak za zboże bezradny_

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 maja 2016, 09:37

Sonda lambda, mieszanka za bogata i dusi go, bo sonda nie daje odczytów, i wpada w tryb awaryjny, leje paliwo. Nie dymi na czarno jak dodasz lekko gazu na postoju ?
Tam nie ma co się psuć w tym silniku, jest 5 rzeczy do sprawdzenia: krokowiec, potencjometr przepustnicy, wspomniana sonda, czujnik temperatury wody 4 pinowy (jak jest, ale w ogóle czujniki temperatury wody) oraz czujnik temperatury w dolocie, czyli w okolicy filtra powietrza. Tam tak naprawdę nic więcej nie ma co się zepsuć ;)

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 17 maja 2016, 10:09

Miałem podobnie tak w ABK, że obroty na luzie skakały że prawie silnik gasł, i do góry, potem miałem problem odpalić go na ciepłym silniku - wymieniłem czujnik od temp oraz cewką zapłonową, i problemu do dziś nie ma, trzyma równe obroty i zawsze go odpalę, nie ważne jaka temp silnika, a obroty nie skaczą :)

Slawek198922
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2015, 17:22

Post autor: Slawek198922 » 17 maja 2016, 15:57

co do cewki to nie mam pojęcia ale myślę ze gdyby jej coś było to nie mógłbym odpalić samochodu, a czujnik jakiś miesiąc temu kupiłem nowy (dałem chyba 30 zł) może założę ten stary co mam bo słyszałem ze nowe są gorsze od starych ? Powiem wam,że dzisiaj rano odpaliłem na benzynie chwile pochodził i zdechł, no to dalej odpaliłem ale tym razem już się trzymał, potrzymałem go chwile żeby się nagrzał i dalej takie dławienie,jakby był zalany,przełączyłem na gaz a tam żadnych objawów tylko obrotomierz po dodaniu gazu zawiesza się na 3 tysiącach... przejechałem około 10 km na samej benzynie i nie mogłem znowu go odpalić :/ mam takie pytanie czy mogę odłączyć tą sondę i zobaczyć czy chociaż rano normalnie odpali ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl