Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9TDI 1Z] Montaż klimatyzacji części i podłączenie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 maja 2016, 20:46

NTC- oporowy względem plusa , zastąpić można śmiało to co było stosowane w benzynach króciak na wężu czujnik niebieski 2pin ecu abt/abk.

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 17 maja 2016, 21:43

Wracam do tej wtyczki czerwonej nr 13. Kostka ma 5 pinow. Mowa była o jednym do g110 i dwa do ECU. Ale które. Dałby radę ktoś opisać dokąd idą przewody z tych pinów ponieważ nie mam dalszej części instalacji.
Piny
1.czarno-szary albo czarno-biały
2.czarno-żółty
3.zielono-żółty
4.niebiesko-bialy
5.niebiesko-żółty
Chyba takie kolory ponieważ troch wybrały i trudno określić ale piny są tak jak w kostce.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 maja 2016, 22:05

No przecież masz na schemacie co zapodałem

1- powinno być czarno/szary - ecu
2- czarno/zółty -ecu
3- zielono/zółty- odpada
4- niebiesko/biały - tu trzeba było by sprawdzić czy będzie plus po zapłonie jeżeli nie to odpada a do czujnika g110 dać inny plus po zapłonie tak samo było w climatroniku niby było wyprowadzone a coś im się nie udało. I podejrzewam ze tu tez bo oryginalny do tdi ma własne zasilanie.
5- niebiesko/zółty- g110

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 19 maja 2016, 18:04

Dzięki. Może małymi kroczkami coś z tego będzie. :-) Oczywiście z pomocą kolegów z forum okok

[ Dodano: 2016-05-19, 18:04 ]
Czyli tak:
Pin1 czarno szary idzie do sterownika klimy do pinu 87a a w druga do ecu do pinu 28-pierburg
Pin2 czarno żółty idzie do ecu pin nr 37 wg wczesniejszych opisów
Pin3 zielono żółty idzie do sterownika klimy pin 87 a w druga strone nigdzie? A do sprzegla kompresora on nie idzie?
Pin 4 niebiesko bialy do sterwnika klimy pin HLS a w druga g110 (15)
Pin 5 niebiesko żółty do sterownika klimy pin HL a w druga g110
Prosze o potwierdzenie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2016, 20:30

Pin-4 raczej źle pisałem wcześniej
Pin-3 wolny- do kompresora to zielona wtyczka która sie łaczy z wiazka wentylatora.

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 19 maja 2016, 20:46

Ten pin 4 od HLS idzie do ELECTRONIC THERMO SWITCH. To nie jest przypadkiem ten g110? W takim razie gdzie idzie pin 5 od HL?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2016, 21:13

4- niebiesko/biały - tu trzeba było by sprawdzić czy będzie plus po zapłonie jeżeli nie to odpada a do czujnika g110 dać inny plus po zapłonie tak samo było w climatroniku niby było wyprowadzone a coś im się nie udało. I podejrzewam ze tu tez bo oryginalny do tdi ma własne zasilanie.

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 19 maja 2016, 21:22

Jarewa pisze:Pin-4 raczej źle pisałem wcześniej
Pin-3 wolny- do kompresora to zielona wtyczka która sie łaczy z wiazka wentylatora.
Nie rozumiem. Piszesz ze zle pisales wczesniej a teraz napisales to samo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 maja 2016, 21:51

Pin 4 moze byc wolny, jezeli podłaczas pod ori czujnik tdi to na bank wolny.

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 25 maja 2016, 09:50

Wiec tak. Wiazke zalozona. Nawiewy rowniez. Jeszcze kompresor i chlodnica klimy. Do tej czerwonej kostki nic nie podlaczylem . Jezeli nie podpialem tych dwoch przewodow do ecu to klima wystartuje?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 maja 2016, 20:03

ta

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 26 maja 2016, 21:06

Do sprezarki dochodza dwie wtyczki a mam okazje kupic ale z jedna.Ta jedna to pewnie od sprzegla a do czego ta druga? Podejdzie taka sprezarka? Musi byc podlaczona ta druga kostka?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 maja 2016, 21:21

Ta druga to obroty sprężarki , zabezpieczenie przed ślizganiem się paska lub sprzęgła sprężarki sterownik porównuje z obrotami silnika jak zle to wyłącza sprężarkę,ze względów że TDI pasek jest jeden i napędza wszystko jest ryzyko zerwania się paska a nawet pasek morze podejść pod pasek rozrządu ( robiłem takie przypadki)

Do tego sterownika nie podejdzie sprężarka bez czujnika obrotów, a żeby podeszło bez musiał byś montować sterownik od ABT/ABK manual.

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 26 maja 2016, 21:24

Czyli sprezarka od tdi musi byc. Musze szukac. :-)

DeviLs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lip 2016, 20:40
Lokalizacja: Polska

[2.8aah] przełożenie klimy?

Post autor: DeviLs » 20 lip 2016, 22:03

Siemanko, mam sprawę co do drugiej mojej audi.2.8 ahh Konkretnie 100 c4.
A mianowicie mechanik zmienił mi silnik który mu wcześniej dostarczył (pewne źródło) było to 2.8 ahh tyle ze z audi 80. I teraz sprawa taka ze powiedział mi ze klimatyzacja do tego silnika z mojej 100 nie pasuje czy jest to możliwe? W tym silniku co kupiłem normalnie była założona. Czy może poprostu nie umiał jej założyć ? Lub mu się nie chciało ?
Ostatnio zmieniony 21 lip 2016, 07:38 przez DeviLs, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl