[B4 2.0 ABK] braki mocy w silniku 2E bliżnak abk
[B4 2.0 ABK] braki mocy w silniku 2E bliżnak abk
Siema .
Pisze z prosba o pomoc przy aucie . Nie jest nim Audi ale VW z blizniaczym silnikiem 2.0 8v 115km w vw opisanym jako 2E .
Probpem jest tego typu ze od jakiegos czasu osłabł . Mimo hamowania 124KM 168Nm czasem nie ma siły pojechac .
Znam ten silnik na wylot .
Sprawdzone ;
-cisnienie paliwa 2,5b na postoju , 3b po dodaniu gazu
-pompa paliwa wydajna 1,1litra w czasie 30sekund
-tps działa
-przeoływomierze podmieniane 3
-czujnik ecu ok 220ohm przy 90stpniach
-rorzad ok , ustawiony na 7stopni ( fabryka pisze 6+-1 )
- i ta sonda , zmienione juz dwie sztuki z aut w ktorych działa , u mnie tez działa , na kompie brak błedow , na vag-scope oscyluje ładnie .
Po odpieciu sondy auto odzyskuje moc , wkreca sie jak wsciekle ( lekki zamach ) ogolnie działa jedynie pali ,,duzo'' .
Po ponownym podpieciu sondy mół , nie ma siły zakrecic kolami na 1 biegu .
Ktos cos miał podobna sytuacje ? Znam auto bardzo dobrze , potrafie zmierzyc wszystko i wiem wszystko jednak jest cos co mnie zagieło .
Z gory dzieki za pomoc ! Pozdro !!
Pisze z prosba o pomoc przy aucie . Nie jest nim Audi ale VW z blizniaczym silnikiem 2.0 8v 115km w vw opisanym jako 2E .
Probpem jest tego typu ze od jakiegos czasu osłabł . Mimo hamowania 124KM 168Nm czasem nie ma siły pojechac .
Znam ten silnik na wylot .
Sprawdzone ;
-cisnienie paliwa 2,5b na postoju , 3b po dodaniu gazu
-pompa paliwa wydajna 1,1litra w czasie 30sekund
-tps działa
-przeoływomierze podmieniane 3
-czujnik ecu ok 220ohm przy 90stpniach
-rorzad ok , ustawiony na 7stopni ( fabryka pisze 6+-1 )
- i ta sonda , zmienione juz dwie sztuki z aut w ktorych działa , u mnie tez działa , na kompie brak błedow , na vag-scope oscyluje ładnie .
Po odpieciu sondy auto odzyskuje moc , wkreca sie jak wsciekle ( lekki zamach ) ogolnie działa jedynie pali ,,duzo'' .
Po ponownym podpieciu sondy mół , nie ma siły zakrecic kolami na 1 biegu .
Ktos cos miał podobna sytuacje ? Znam auto bardzo dobrze , potrafie zmierzyc wszystko i wiem wszystko jednak jest cos co mnie zagieło .
Z gory dzieki za pomoc ! Pozdro !!
Ostatnio zmieniony 19 maja 2016, 15:53 przez cienkii, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten sterownik ma bardzo ubogą opcję robienia logów .
Próbowałem kiedyś na 3 biegu od 1tys obr do odcinki ( dluuuuga skrzynia z diesla ) i miałem dwa wpisy .... A chwilę to trwało ...
Mogę spróbować jutro rano , może coś z tego wyjdzie .
Dzięki za zainteresowanie tematem .
Forum vwgolfa zatrzymało się na ,, kable świece kopulka palec " .
Próbowałem kiedyś na 3 biegu od 1tys obr do odcinki ( dluuuuga skrzynia z diesla ) i miałem dwa wpisy .... A chwilę to trwało ...
Mogę spróbować jutro rano , może coś z tego wyjdzie .
Dzięki za zainteresowanie tematem .
Forum vwgolfa zatrzymało się na ,, kable świece kopulka palec " .
Czy o to dokładnie chodziło ??
http://vaglog.pl/log_263098.html
Tutaj zauważylem skoki napiecia - http://vaglog.pl/log_263097.html
Wkręciłem swoją sondę z powrotem . Zauważyłem ze coś w niej grzechota ale na wskaźniku diodowym działa raz lepiej raz gorzej co nie zmienia faktu ze dość długo po puszczeniu gazu stoi na napięciu ok 0,7V .
Za kilkanaście minut wrzuce krotki film z pracy sondy widzianej na diodach .
http://vaglog.pl/log_263098.html
Tutaj zauważylem skoki napiecia - http://vaglog.pl/log_263097.html
Wkręciłem swoją sondę z powrotem . Zauważyłem ze coś w niej grzechota ale na wskaźniku diodowym działa raz lepiej raz gorzej co nie zmienia faktu ze dość długo po puszczeniu gazu stoi na napięciu ok 0,7V .
Za kilkanaście minut wrzuce krotki film z pracy sondy widzianej na diodach .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
cienkii, tak oto mi chodziło a pokaż jeszcze pozostałe grupy.
Ten regulator wywal bo to kibel jakiś jest prawdopodobnie lub sprawdź jeszcze dla pewności miernikiem czy jest też tak podobnie. Możliwe też że odpowiednik przekaźnika 30 świruje - nie wiem czy ona ma takie samo oznaczenie jak u nas.
Bo napięcie na sterowniku jest niestabilne a tak być nie może.
Ten regulator wywal bo to kibel jakiś jest prawdopodobnie lub sprawdź jeszcze dla pewności miernikiem czy jest też tak podobnie. Możliwe też że odpowiednik przekaźnika 30 świruje - nie wiem czy ona ma takie samo oznaczenie jak u nas.
Bo napięcie na sterowniku jest niestabilne a tak być nie może.
Jutro pojadę po kilka sond używek żeby nie kupić nowej Boscha za ponad 3 stowy i mieć to samo .
Tak , przekaźnik 30 odpowiada za napięcie na kompa . Wczoraj czyscilem papierkiem delikatnie miejsca w którym ,,zwiera" ponieważ była tam dość duża ilość ,,nagaru" jak w kopulce na aparacie .
Mam ori.regulator w sumie sprawny jedynie ładowanie na nim to 13,80 .
Logi postaram się zrobić jutro na spokojnie .
Tak , przekaźnik 30 odpowiada za napięcie na kompa . Wczoraj czyscilem papierkiem delikatnie miejsca w którym ,,zwiera" ponieważ była tam dość duża ilość ,,nagaru" jak w kopulce na aparacie .
Mam ori.regulator w sumie sprawny jedynie ładowanie na nim to 13,80 .
Logi postaram się zrobić jutro na spokojnie .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to nie chodzi tyle o nagar ale o zimne luty na tej płytce z góry. No ale to dopiero można sprawdzić wówczas gdy ładowanie jest stabilne.cienkii pisze:Tak , przekaźnik 30 odpowiada za napięcie na kompa . Wczoraj czyscilem papierkiem delikatnie miejsca w którym ,,zwiera" ponieważ była tam dość duża ilość ,,nagaru" jak w kopulce na aparacie .
Ładowanie 13,90 lepsze niż 15,75 jak tam momentami miałeś.
A wiec po tygodniu nerwów odpiąłem sondę ze złości . Raz bez niej szedł jak szatan raz ,,średnio'' ..... tak wiem opis jest dziwny do zrozumienia
Dzis nerwy odrobinę mniejsze wiec zrobiłem logi na reszcie kanałów o które prosiliście . Ale .... zapomniałem podpiąć sondę ........
http://vaglog.pl/log_263998.html
http://vaglog.pl/log_263999.html
http://vaglog.pl/log_264000.html
http://vaglog.pl/log_264001.html
http://vaglog.pl/log_264002.html
http://vaglog.pl/log_264003.html
Ogólnie odniosłem wrażenie patrzac na vag-scope ze sonda po dodaniu gazu spada z napięciem na 0,1V a chyba powinna leciec w górę - dobrze mowie ?
Poza tym po przegazówce dość długo wraca do normalnej oscylacji , czesto tez gdy chodzi ładnie potrafi na 5-10sekund zatrzymac sie np na 1V i dopiero po chwili zaczyna oscylowac .
Chłopaki prosze , pomóżcie w wolnej chwili bo ja rozkladam rece na forum vwgolf oczywiscie odzew zerowy .
ps. postaram się dzisiaj zrobić logi podczas jazdy aby było widać pracę sondy .
Dzis nerwy odrobinę mniejsze wiec zrobiłem logi na reszcie kanałów o które prosiliście . Ale .... zapomniałem podpiąć sondę ........
http://vaglog.pl/log_263998.html
http://vaglog.pl/log_263999.html
http://vaglog.pl/log_264000.html
http://vaglog.pl/log_264001.html
http://vaglog.pl/log_264002.html
http://vaglog.pl/log_264003.html
Ogólnie odniosłem wrażenie patrzac na vag-scope ze sonda po dodaniu gazu spada z napięciem na 0,1V a chyba powinna leciec w górę - dobrze mowie ?
Poza tym po przegazówce dość długo wraca do normalnej oscylacji , czesto tez gdy chodzi ładnie potrafi na 5-10sekund zatrzymac sie np na 1V i dopiero po chwili zaczyna oscylowac .
Chłopaki prosze , pomóżcie w wolnej chwili bo ja rozkladam rece na forum vwgolf oczywiscie odzew zerowy .
ps. postaram się dzisiaj zrobić logi podczas jazdy aby było widać pracę sondy .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
cienkii, wiesz w logach tak nie wiele widać może to być problem mechaniczny.
Dziwi mnie tylko jedna sprawa skoro zrobiłeś logi bez sondy to czemu ona dziwnie pokazuje bo tak troszkę jakby oscyluje od 0,70 do do 0,86 a powinno być ok 0,5.
No i w pewnym momencie dość mocno otwiera się zawór z węglem aktywnym ale nie wiem czemu tak się dzieje
zrób jeszcze grupę 000
Jeszcze jedna sprawa czy zasilanie na sondzie jest 12V?
Dziwi mnie tylko jedna sprawa skoro zrobiłeś logi bez sondy to czemu ona dziwnie pokazuje bo tak troszkę jakby oscyluje od 0,70 do do 0,86 a powinno być ok 0,5.
No i w pewnym momencie dość mocno otwiera się zawór z węglem aktywnym ale nie wiem czemu tak się dzieje
dobra dawajcienkii pisze:ps. postaram się dzisiaj zrobić logi podczas jazdy aby było widać pracę sondy .
zrób jeszcze grupę 000
Jeszcze jedna sprawa czy zasilanie na sondzie jest 12V?