Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.3] Problem z elektryką 2.3 NG -umiera na św.mijania

ODPOWIEDZ
2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

[90 B3 2.3] Problem z elektryką 2.3 NG -umiera na św.mijania

Post autor: 2.0E ABK Avant » 28 maja 2016, 12:18

Mam problem. Jak odpalę gruza i dam pozycyjne jest wszystko ok. Gdy włączam dalej św. mijania - od razu wywala elektrykę (tzn. dmuchawę, el. szyby, halogen włącznie z ikonką (ten zielony trójkącik), i św. mijania nie zapalają się - na chwilę nie mrugną nawet). I to z wejścia jak tylko przełączę na św. mijania, auto traci jakby zapłon z kluczyka tak jak bym nie odpalił auta wcale, a silnik pracuje. Jak wrócę manetką na pozycyjne to wszystko działa z powrotem elektryka wraca na nowo.

Chcąc ominąć to zwarcie, muszę włączyć najpierw św. mijania i zapalić niunię - wtedy już mogę przełączać między św. wyłączone/pozycje/mijania jak tylko chcę i nie ma tego zwarcia. Mogę nawet zgasić i odpalić z manetką w dowolnej pozycji, ale nie zawsze jest tak, że załapie, tak by to zwarcie nie wystąpiło.

Dodam, że deskę wyjmowałem bo robiłem nagrzewnicę, ale poskładana jest dobrze. Pamiętam, że rozwalił mi się przycisk halogenów przednich i zamiast kupić drugi to próbowałem naprawiać blaszki w środku (latały) bo brakowało tylko podświetlenia ikonki i wtedy zrobiłem kilka razy jakieś zwarcia. Bezpieczniki co poszły powymieniałem, ale został taki problem jak piszę.

- cały pająk (manetki) zostały rozebrane i sprawdzone
- zegary całkowicie odpiąłem by wykluczyć zwarcia przez zimne luty na płycie głównej
- odpiąłem przycisk halogenów przód
- odpiąłem przycisk el. regulacji świateł
- a cała reszta deski poskładana dobrze

i to nie jest to
Gdzie mam szukać? Podejrzewam przypalony przekaźnik 213, bo jest okopcony od dołu na nóżkach , ale zdjąłem obudowę i wygląda całkiem dobrze w środku praktycznie jak nówka chociaż ze mnie elektryk żaden więc mogę się mylić.

Jakieś pomysły?

[ Dodano: 2016-05-28, 12:18 ]
Wymieniłem przekaźnik 213 i lipa. . . pożyczyłem nawet od kolegi drugi sprawny licznik, a nawet przełącznik zespolony całego pająka sprawny i dalej to nie rozwiązuje problemu zwarcia. Pomoże ktoś?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 maja 2016, 12:23

Kostkę stacyjki sprawdzałeś? Światła mają osobny obwód (odłączany podczas pracy rozrusznika) idący przez kostkę i są zasilane bezpośredni ze stacyjki. Do tego obwodu jest też podpięty przekaźnik odcinający dmuchawę.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 28 maja 2016, 12:51

A dokładniej co z tą kostką zrobić? Ja z elektryki średniaczek naprawdę.

Edit. Dobra ok poszukam w necie sam i pogrzebię przy tym nie szukam gotowca nie o to mi chodziło tylko może niepotrzebnie bd szukał

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 maja 2016, 15:23

Zobacz na pinie 75 (kabel prawdopodobne koloru czarno-żółtego) wtyczki podłączonej do kostki stacyjki czy masz plus na zapłonie i tyle. Jeśli nie będzie tam plusa to kostka stacyjki do wymiany.

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 28 maja 2016, 19:20

Sprawdziłem pin 75 i jest na nim napięcie (0.08-.0.10V na zapłonie). I skacze na 12.40V podczas rozruchu silnika.

Powiem ponownie. Jak najpierw włączę św.mijania i odpalę to wszystko działa. Wtedy można dowolnie gasić, zapalać jak pasuje, i wszystko działa. Tak jak by włączenie św. mijania omijało coś w którymś przekaźniku. I dopóki nie poczekam około 30s po wyłączeniu zapłonu i nie wypyknie ten przekaźnik to nie ma problemu. No i jak wypyknie to zauważyłem, że już nie da się ruszać szybami, więc wnioskuję że ten który jest odpowiedzialny za el.szyby, to będzie ten sam który jest odpowiedzialny za to zwarcie bo te sytuacje idealnie się pokrywają.

Tylko, który? 213 wymieniłem. Nie wymienię wszystkich po kolei bo zbankrutuję po prostu. Nie wiem w jaki sposób się sprawdza przekaźniki czy są dobre

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 maja 2016, 21:43

2.0E ABK Avant pisze:Sprawdziłem pin 75 i jest na nim napięcie (0.08-.0.10V na zapłonie). I skacze na 12.40V podczas rozruchu silnika.
Powinno być odwrotnie. Chyba że nie ten kabel co trzeba mierzyłeś.
Sprawdź jeszcze raz i zobacz czy jest tam napięcie w chwili gdy światła nie działają.

Zasilanie świateł idzie bezpośrednio z kostki stacyjki dopiero tym zasilaniem jest załączany przekaźnik od reszty rzeczy które też ci nie działają.
Tu masz schematy:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig04.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig05.pdf

2.0E ABK Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2014, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: 2.0E ABK Avant » 08 cze 2016, 17:15

Zmierzyłem to. Św. wyłączone > zapalam > pozycyjne ok > św.mijania i napięcie zanika. Cofam na pozycyjne to wraca na ~0.08V i tak wkółko.

I oczywiście tak jak pisałem, żeby to ominąć trzeba najpierw : > wł. św.mijania > zapłon > rozruch > i wtedy wszystko ożywa i jest na pinie 75 napięcie > można się od teraz bawić dowolnie (dopóki nie wypyknie ten niewiadomy przekaźnik - ok. 30 sek po zgaszeniu motoru) - wtedy cała procedura od początku

[ Dodano: 2016-06-08, 02:38 ]
Etka podaje dla Audi 90 NG FWD z 1990r. dla kostki stacyjki nr 4A0905849B. http://ifotos.pl/zobacz/Beztytulu_sqpnqns.png

Czy mogę zapodać takie coś z allegro? (nr. 4B0905849)
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-audi- ... 67911.html

numery lekko się nie zgadzają, a nie miejscu w lublinie nie ma kostek o numerach które podaje etka

[ Dodano: 2016-06-08, 17:15 ]
Znalazłem 4A0905849B za 25zł na miejscu. Niestety zamiennik. Wszystko już działa i nie ma problemu. Dziękuję serdecznie koledze maciek889. Wielkie ukłon w Twoją stronę za pomoc. Temat można zamknąć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl