Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
LT17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2015, 09:41

[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju

Post autor: LT17 » 29 maja 2016, 18:28

Witam!!
Pisze w sprawie pomocy przy moim silniku jakim jest 2.0 16v ACE w moim Competition.
Silnik stracil cisnienie a co za tym idzie przeszedl remont.zostal wymieniony blok poniewaz cylindry mialy zbyt duze zuzycie zostalo zrobione planowanie oraz chonowanie ,tloki oraz pierscienie wymienione na nowe ,glowica po pelnej regeneracji wraz z popychaczami zaworow. Jesli chodzi o dol silnika to zostaly pomierzone korbowody oraz wymienione panewki glowne i korbowodowe jedynie co zostalo stare to panewki na walku posrednim. Olej wymieniony na polsyntetyk 10w40. Po pierwszym odpaleniu cisnienie oleju bylo ponad 5bar lecz po zagrzaniu silnika spadlo do 1bara na wolnych obrotach :( Stwierdzilem ze trzeba jeszcze wymienic pompe oleju i tak zrobilem ,wymienilemna nowa pompe firmy topran lecz nic to nie pomoglo.

Dlatego tez zwracam sie o pomoc do forumowiczow ktorzymaja wieksze pojecie na temat tych silnikow bo moja wiedza w tym momencie sie skonczyla i niewiem czego sie teraz zlapac a nie chce zaprzepascic pracy jaka zostala wykonana i pieniedzy jakie wlozylem w ten silni jezdzac natak niskim cisnieniu.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 maja 2016, 20:51 przez LT17, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 maja 2016, 20:54

LT17, a czym mierzyłeś to ciśnienie? czy sprawdziłeś tylko na dodatkowych zegarach bo może masz przekłamanie.

LT17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2015, 09:41

Post autor: LT17 » 29 maja 2016, 21:47

Faktycznie na zegarze dodatkowym jest przeklamanie ale ciśnienie było mierzone również manometrem i pokazuje 1bar na wolnych obrotach wiec wykluczylem błąd zegara dodatkowego w samochodzie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 maja 2016, 22:47

Nic nie mówisz o szlifie wału??

LT17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2015, 09:41

Post autor: LT17 » 30 maja 2016, 07:55

Wal nie był szlifowane i Panewki poszły standardowe. Ale gdy miałem na stole silnik to wal na nowych panewkach obracał się moim zdaniem idealnie chodź przyznam że nie był mierzony ale nie było widać po nim złych oznak. Czapy były idealne nie przetarte.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 maja 2016, 08:01

No to masz powód. Ciśnienie spieprza panewkami na wale.

LT17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2015, 09:41

Post autor: LT17 » 30 maja 2016, 08:41

Nie ma innej możliwości ?? Chciał bym sprawdzić wszystko zanim zacznę rozbierać dół od nowa. Mój błąd że wał nie został pomierzony ale czy jest aż taka możliwość ze przy nowych panewkach ciśnienie bedzie tak uciekało?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 maja 2016, 08:57

przede wszystkim przy nowych panewkach a starym wale to się robią takie nieszczelności, że się nie dziw.

LT17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2015, 09:41

Post autor: LT17 » 30 maja 2016, 09:11

Nie ma możliwości żeby się dotarły i z czasem poprawiło ??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 maja 2016, 11:16

Oglądałeś panewki na wałki pośrednim?

LT17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2015, 09:41

Post autor: LT17 » 30 maja 2016, 11:38

jedyne panewki jakie zostały stare to na wałku pośrednim ale nie ruszałem ich ani nie oglądałem. Czy one mają wpływ na ciśnienie oleju?? Pytałem znajomych mechaników i mówili ze one nie mają aż takiego wpływu .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 maja 2016, 11:51

Jak jest zatarta to ma wpływ. Słyszałem o przypadkach że on był przyczyną niskiego ciśnienia oleju.
Kolejna przyczyna to może być uszkodzony natrysk na denko tłoka.

LT17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2015, 09:41

Post autor: LT17 » 30 maja 2016, 11:57

Zatarte nie sa napewno bo gładz na wału była idealna i panewki też nie wyglądały na uszkodzone . Nie mierzyłem go ani panewek ale nie wyglądały źle bo bym takich nie założyl z powrotem samobójcą nie jestem :) Natryski poszły razem z nowym blokiem i były myte stary blok z natryskami wyrzuciłem . A na starych jak i teraz na nowych nie ma ciśnienia wiec natryski sprawne ponieważ nie możliwe żeby w dwóch blokach były uszkodzone.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 maja 2016, 16:31

Powiem ci szczerzę ze zrobiłeś od dupy strony wymieniałeś panewki bez szlifu i się dziwisz ze nadal nie ma ciśnienia wywalając jeszcze tyle kasy mając w świadomości że przed naprawą nie było ciśnienia i to był główny powód remontu. Normalnie bez komentarza twoja oszczędność teraz zemści się 4 razy bo szlif wału około 200-300zł. Nie zrobiłeś nawet podstawowego testu na równość wszystko oceniałeś na "oko"

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 02 cze 2016, 16:05

Miałem dokładnie to samo z moim ABT, z tym że u mnie ciśnienie spadło dopiero po pół roku od remontu, też zmieniałem panewki bez szlifu wału. Jeżdżę z takim ciśnieniem już drugi rok i jak na razie wszystko gra. Jak padnie silnik włożę drugi i już. Jeżeli ty chcesz zrobić swój silnik rozbieraj dół i szlifuj wał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl