[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju
[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju
Witam!!
Pisze w sprawie pomocy przy moim silniku jakim jest 2.0 16v ACE w moim Competition.
Silnik stracil cisnienie a co za tym idzie przeszedl remont.zostal wymieniony blok poniewaz cylindry mialy zbyt duze zuzycie zostalo zrobione planowanie oraz chonowanie ,tloki oraz pierscienie wymienione na nowe ,glowica po pelnej regeneracji wraz z popychaczami zaworow. Jesli chodzi o dol silnika to zostaly pomierzone korbowody oraz wymienione panewki glowne i korbowodowe jedynie co zostalo stare to panewki na walku posrednim. Olej wymieniony na polsyntetyk 10w40. Po pierwszym odpaleniu cisnienie oleju bylo ponad 5bar lecz po zagrzaniu silnika spadlo do 1bara na wolnych obrotach Stwierdzilem ze trzeba jeszcze wymienic pompe oleju i tak zrobilem ,wymienilemna nowa pompe firmy topran lecz nic to nie pomoglo.
Dlatego tez zwracam sie o pomoc do forumowiczow ktorzymaja wieksze pojecie na temat tych silnikow bo moja wiedza w tym momencie sie skonczyla i niewiem czego sie teraz zlapac a nie chce zaprzepascic pracy jaka zostala wykonana i pieniedzy jakie wlozylem w ten silni jezdzac natak niskim cisnieniu.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Pisze w sprawie pomocy przy moim silniku jakim jest 2.0 16v ACE w moim Competition.
Silnik stracil cisnienie a co za tym idzie przeszedl remont.zostal wymieniony blok poniewaz cylindry mialy zbyt duze zuzycie zostalo zrobione planowanie oraz chonowanie ,tloki oraz pierscienie wymienione na nowe ,glowica po pelnej regeneracji wraz z popychaczami zaworow. Jesli chodzi o dol silnika to zostaly pomierzone korbowody oraz wymienione panewki glowne i korbowodowe jedynie co zostalo stare to panewki na walku posrednim. Olej wymieniony na polsyntetyk 10w40. Po pierwszym odpaleniu cisnienie oleju bylo ponad 5bar lecz po zagrzaniu silnika spadlo do 1bara na wolnych obrotach Stwierdzilem ze trzeba jeszcze wymienic pompe oleju i tak zrobilem ,wymienilemna nowa pompe firmy topran lecz nic to nie pomoglo.
Dlatego tez zwracam sie o pomoc do forumowiczow ktorzymaja wieksze pojecie na temat tych silnikow bo moja wiedza w tym momencie sie skonczyla i niewiem czego sie teraz zlapac a nie chce zaprzepascic pracy jaka zostala wykonana i pieniedzy jakie wlozylem w ten silni jezdzac natak niskim cisnieniu.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 maja 2016, 20:51 przez LT17, łącznie zmieniany 1 raz.
Zatarte nie sa napewno bo gładz na wału była idealna i panewki też nie wyglądały na uszkodzone . Nie mierzyłem go ani panewek ale nie wyglądały źle bo bym takich nie założyl z powrotem samobójcą nie jestem Natryski poszły razem z nowym blokiem i były myte stary blok z natryskami wyrzuciłem . A na starych jak i teraz na nowych nie ma ciśnienia wiec natryski sprawne ponieważ nie możliwe żeby w dwóch blokach były uszkodzone.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Powiem ci szczerzę ze zrobiłeś od dupy strony wymieniałeś panewki bez szlifu i się dziwisz ze nadal nie ma ciśnienia wywalając jeszcze tyle kasy mając w świadomości że przed naprawą nie było ciśnienia i to był główny powód remontu. Normalnie bez komentarza twoja oszczędność teraz zemści się 4 razy bo szlif wału około 200-300zł. Nie zrobiłeś nawet podstawowego testu na równość wszystko oceniałeś na "oko"
Miałem dokładnie to samo z moim ABT, z tym że u mnie ciśnienie spadło dopiero po pół roku od remontu, też zmieniałem panewki bez szlifu wału. Jeżdżę z takim ciśnieniem już drugi rok i jak na razie wszystko gra. Jak padnie silnik włożę drugi i już. Jeżeli ty chcesz zrobić swój silnik rozbieraj dół i szlifuj wał.