Mam B3 Coupe 2.0 8V silnik AAD i bez swapu oraz dzikich przerobek w stylu wtrysk elektroniczny chcialbym troche podciagnac ten silnik ...
mialem kiedys nissana 100nx 1.6 na gazniku sterowanym elektronicznie i po kilku stosunkowo prostych modach jak poprawienie dolotu bez stozka nawet plus wywalenie EGR plus wywalenie KATa plus koncowy tlumik w miare przelotowy auto znacznie zyskalo na wigorze ...
Nie znam specjalnie mozliwosci wtrysku mechanicznego dlatego wole dopytac co mozna zoptymalizowac w tym silniku by sie lepiej ogarnial - nie chodzi o potezne przyrosty a raczej odczuwalna poprawe.
Moge wydac troche dukatow ale w granicach rozsadku
[B3 2.0 AAD] czy mozna troche podciagnac ten silnik?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jeśli masz LPG to mikser zabiera sporo mocy.
Poszukaj na internecie, poza kilkoma wyjątkami łatwy tuning silnika wolnossącego z jakimikolwiek rezultatami nie istnieje. Jakby coś takiego było i chciało ci się przeszukać forum albo internet to byś wiedział.
Streszczę na czym polega większość modyfikacji silnika n/a.
Rozwiercenie albo wymiana przepustnicy chyba ta mała jest lekko zwężona w przed samą "klapką przepustnicy" Można próbować wsadzić przepustnice z NG.
A reszta to tradycyjnie jak przy każdym silniku wolnossącym. Czyli szlifowanie kanałów w głowicy i kolektorach, aby polepszyć przepływ powietrza i spalin. Jak zdejmiesz głowicę to można też obrobić gniazda zaworów zmieniając kąt pod jakim przylega zawór do gniazda co poprawi przepływ a pogorszy trwałość. Luźny wydech też powinien poprawić moc ale i też pogorszyć elastyczność. Mocne splanowanie głowicy aby podnieść stopnień sprężania co też bardzo poprawia osiągi. Dalej to może jakieś ITB.
Po tych modyfikacjach sprawny mechaniczny wtrysk powinien zmierzyć większą ilość powietrza wpadającego do silnika i dać więcej paliwa.
Jak chcesz poprawić osiągi naprawdę małym kosztem to wywal elementy wnętrza dla zmniejszenia masy.
Poszukaj na internecie, poza kilkoma wyjątkami łatwy tuning silnika wolnossącego z jakimikolwiek rezultatami nie istnieje. Jakby coś takiego było i chciało ci się przeszukać forum albo internet to byś wiedział.
Streszczę na czym polega większość modyfikacji silnika n/a.
Rozwiercenie albo wymiana przepustnicy chyba ta mała jest lekko zwężona w przed samą "klapką przepustnicy" Można próbować wsadzić przepustnice z NG.
A reszta to tradycyjnie jak przy każdym silniku wolnossącym. Czyli szlifowanie kanałów w głowicy i kolektorach, aby polepszyć przepływ powietrza i spalin. Jak zdejmiesz głowicę to można też obrobić gniazda zaworów zmieniając kąt pod jakim przylega zawór do gniazda co poprawi przepływ a pogorszy trwałość. Luźny wydech też powinien poprawić moc ale i też pogorszyć elastyczność. Mocne splanowanie głowicy aby podnieść stopnień sprężania co też bardzo poprawia osiągi. Dalej to może jakieś ITB.
Po tych modyfikacjach sprawny mechaniczny wtrysk powinien zmierzyć większą ilość powietrza wpadającego do silnika i dać więcej paliwa.
Jak chcesz poprawić osiągi naprawdę małym kosztem to wywal elementy wnętrza dla zmniejszenia masy.
dzięki za odp nie mam gazu i nie zamierzam zakładać więc tutaj spoko ... co do przepustnicy po jakim haśle szukać tego na forum? i jeszcze jedna kwestia ... mój stary nissan dobrze zareagował na usunięcie katalizatora czy w przypadku mojego audi taki zabieg jest ok nie licząc kwestii środowiska? 8-)