[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju
Przy normalnej jeździe (w sensie drogi miejskie i podmiejskie <120 km/h np. przez godzinę) u mnie temp. oleju też nie przekracza nigdy 90-95. Przy rozgrzaniu do 90 na wolnych obrotach pokazuje mi właśnie tylko 1,2 bara.
Aktualnie wlany mam mineralny 15w40 - jak duży to może mieć wpływ na ciśnienie oleju? Poprzednio był 10w40 i wydaje mi się, że ciśnienie było odrobinę wyższe.
Zmieniłem na gęstszy bo jestem na etapie testów. Auto nabyłem w lutym i pierwsza rzecz to było uszczelnienie silnika. Uszczelka pokrywy zaworów była złamana na narożniku i puszczała olej. I tak gdzieś wciąż ucieka... Tego minerala to pewnie będzie pił jak szalony.
Aktualnie wlany mam mineralny 15w40 - jak duży to może mieć wpływ na ciśnienie oleju? Poprzednio był 10w40 i wydaje mi się, że ciśnienie było odrobinę wyższe.
Zmieniłem na gęstszy bo jestem na etapie testów. Auto nabyłem w lutym i pierwsza rzecz to było uszczelnienie silnika. Uszczelka pokrywy zaworów była złamana na narożniku i puszczała olej. I tak gdzieś wciąż ucieka... Tego minerala to pewnie będzie pił jak szalony.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
15W40 będzie tylko gęstszy na zimno. Poczytaj co oznaczają oznaczenia olejów.czaras pisze:Aktualnie wlany mam mineralny 15w40 [...] Zmieniłem na gęstszy bo jestem na etapie testów.
Liczba przed „W” określa lepkość zimową. Im mniejsza jest liczba przed „W”, tym w niższej temperaturze olej zgęstnieje na tyle, że rozruch silnika będzie niemożliwy. W przypadku lepkości wysokotemperaturowej (mamy 4 klasy: 30, 40, 50, 60) im wyższa liczba, tym wyższa temperatura, przy której staje się na tyle „rozwodniony”, że nie chroni już silnika.
Rozumiem. A odpowiedź na moje pytanie ..? Ponowię; czy lepkość oleju (sprzed W i po W ) może mieć wpływ na ciśnienie tegoż? Czy wskazania będą takie same w tych samych warunkach niezależnie czy to mineral 15w40 czy np. syntetyk 10w60?maciek889 pisze:15W40 będzie tylko gęstszy na zimno. Poczytaj co oznaczają oznaczenia olejów.czaras pisze:Aktualnie wlany mam mineralny 15w40 [...] Zmieniłem na gęstszy bo jestem na etapie testów.
Liczba przed „W” określa lepkość zimową. Im mniejsza jest liczba przed „W”, tym w niższej temperaturze olej zgęstnieje na tyle, że rozruch silnika będzie niemożliwy. W przypadku lepkości wysokotemperaturowej (mamy 4 klasy: 30, 40, 50, 60) im wyższa liczba, tym wyższa temperatura, przy której staje się na tyle „rozwodniony”, że nie chroni już silnika.