Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pomiary VAG, diagnoza

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

[B4 2.0 ABK] Pomiary VAG, diagnoza

Post autor: Alekssssander » 08 cze 2016, 13:59

Witam, ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pare moich pytań dotyczących VAG'u i pomóc mi zdiagnozować problem z silnikiem ?
Odczyty które mnie niepokoją:

1. sonda lambda niezależnie czy podłączona czy nie ciągle pokazuje 1,15V.

2. Temperatura silnika skaczę od 30 stopni do 120 jak się jej chce. Po odpięciu niebieskiej wtyczki przy silniku pokazuje wtedy wartość 225.

3. Przepustnica cały czas na 2,70V mimo że fizycznie sprawdzałem TPS'a miernikiem i jest okej. wartość w vag'u nie zmienia się przy otwieraniu jej.

4. Przepływka pokazuje na biegu jałowym (!!!) 80% (!!!) obciążenia silnika ! Z tego co mi wiadomo norma to 12-15 % !

5. Lambda sprawdzana miernikiem nie pokazuje wcale napięcia (odpięta od układu)

Silnik dużo pali, nie trzyma wolnych obrotów, podczas jazdy i wciśnięcia sprzęgła (wbicia luzu) trzyma wysokie obroty 2000-4000. Wcześniej miał czkawki i szarpania podczas przyśpieszania ale po odłączeniu niebieskiego czujnika ustąpiło.

Ma ktoś jakieś opisy pinów komputera by sprawdzic czy sygnał z TPS'u wpada do sterownika ?
Co z Lambda?
Skąd takie duże obciążenie silnika ? (dodam że rozbierałem przepływkę i ręczne ustawianie potencjometru nie ma sensu bo niżej niż 60 % nie zejdzie)

Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto mnie nakieruję na przyczynę tych odczytów i pomoże je naprawić.

Pozdrawiam Aleksander

lukaszgucio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukaszgucio1 » 08 cze 2016, 14:43

Witaj,

Pomóc zbytnio nie jestem w stanie, ale zapytam tylko czy jesteś w 100% pewien swojego przekaźnika nr 30? Mawiają, że dobra diagnostyka komputerowa w ABK zaczyna się od wymiany tego przekaźnika aby wykluczyć problemy z nim. Sam przekaźnik potrafi zdziałać różne cuda, u mnie silnik przestawał reagować podczas jazdy po zagrzaniu się silnika na pedał gazu i gasł po chwili.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 08 cze 2016, 15:04

Przekaznik 30 przelutowany i działanie sprawdzone na zasilaczu, wiec nie wydaje mi sie zeby mial cos wspólnego z tym. Dziekuje za zainteresowanie ! Wszelkie sugestie sie przydadza ! :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2016, 16:42

Alekssssander, hmm, w temacie napisałeś że diagnoza vag ale ja tu nic nie widzę z vag'a?
Te dane to jakiś kosmos i podejrzewam że źle odczytałeś lub podajesz zupełnie inne dane niż trzeba.
Zrób logi po kilkanaście sekund grup od 000 do 006
Skąd takie duże obciążenie silnika ? (dodam że rozbierałem przepływkę i ręczne ustawianie potencjometru nie ma sensu bo niżej niż 60 % nie zejdzie)
straszny błąd kolego gdy np sonda nie działa poprawnie to ustawianie przepływki można sobie wsadzić w buty. Nie trzeba było tego w ogóle zaczepiać.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 08 cze 2016, 17:38

PieterB, zaznaczylem znak na kole, po probie regulacji i sprawdzenia dzialania i zmian wszystko jest dalej oryginalne. Dane nie sa z kosmosu z pewnoscia :) logi mozna wyciągnąć z polski vag 4.9?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2016, 17:50

Alekssssander pisze:Dane nie sa z kosmosu z pewnoscia :) logi mozna wyciągnąć z polski vag 4.9?
mogą, jeśli używałeś do tego polskiego vag'a ;-) radze poszukać ori vag'a 3.11
Pewnie jakoś można tylko nie wiem czy jest sens.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 08 cze 2016, 22:19

PieterB, Przyznaje rację ! :) vag-com pokazuje wartość z przepustnicy a także z sondy lambda lecz jest to stała o wartości 0,45 V. Brak sinusoidy. Audi pali o wiele za dużo, mniej więcej koło 16-17 L/100km. Taka stała świadczy o ubogiej mieszance i komputer dodaje paliwa, dobrze myślę ? Z tłumika słychać strzały przy hamowaniu silnikiem, jak by paliwo spalało się w wydechu. Przepływomierz oscyluje w tym momencie przy 900 obr/min w okolicy 18-20 %.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 cze 2016, 11:10

Alekssssander, po pierwsze sprawdziłbym zapłon. po 2 to że sonda stoi to komputer nic nie dodaje bo to średnia wartość. Sprawdź czy gdzieś przewód sygnałowy nie jest uszkodzony.

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 09 cze 2016, 11:45

Jest ktos z okolic rzeszowa kto potrafi ustawic zaplon w ABK? blokowanie sterownika to odlaczenie niebieskiego czujnika i przegazowanie 3 razy silnika?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 cze 2016, 12:35

Alekssssander, na temat zaplonu w abk jest sporo, możesz sobie poczytać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl