Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Nagłe przyspieszenie po popuszczeniu gazu 1.8s

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dayole
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:12

[B3 1.8 PM] Nagłe przyspieszenie po popuszczeniu gazu 1.8s

Post autor: Dayole » 09 cze 2016, 20:01

Witam dzisiaj zobaczyłem dziwne zjawisko.
Silnik 1.8s Mono-Jettrronic
Rocznik 89'
sedan, 66kw =90KM


Jechałem 100km/h i uznałem że mi się nigdzie nie spieszy i delikatnie (aż za delikatnie) odpuściłem gazu. Nagle auto zaczęło nabierać obrotów i przyglądając się temu z ciekawości przyspieszyło na 5tce z 100 n na AŻ STO DWADZIEŚCIA (120) NA GODZINĘ. nie dowierzałem... Miałem wrażenie jakbym go wcześniej dusił... w trakcie dojazdu do domu zrobiłem mu kilka testów. Jadąc 60 przyspieszał do 70, a jadąc 50 do 65-67. Pytanie brzmi:
Czy tak ma być?!
Zalewam go?!
Dlaczego tak się dzieje ?!
Nie szkodzę mu w ten sposób?!
to błąd położenia przepustnicy?!
Da się to poprawić jeśli to niebezpieczne?!


Autko ma 404000km. Jeździ wspaniale i mechanicznie chce żeby dojechało do swojego 30 lecia żeby przerejestrować na żółte blachy.

Martwie się jeśli jest przelewany i nie mam pojęcia gdzie może być błąd. Ciśnienie paliwa?! przepływomierz? a może położenie przepustnicy? nie wiem nawet od czego zacząć sprawdzać.

Jeśli to normalne dla tych silników to ok. Ale jeśli go duszę albo problem leży na ustawieniu zapłonu to mnie to martwi. Silnik swoje przeżył i nie chce go niszczyć.

Przepraszam za długą wypowiedź. Z góry dziękuje za odpowiedź i rozwiązanie

Pozdrawiam Mateusz.

[ Dodano: 2016-06-09, 20:01 ]
Dodam że ostatnio był wymieniany kompletny wydech na nowy, czyszczona przepustnica (pobieżnie, syf na przepustnicy i osi.) czyszczone styki przy przepustnicy kontaktem i wymieniane przewody podciśnienia. Czyszczony rozdzielacz i palec (nie wymagał wymiany) i wymienione świece
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 20:56 przez Dayole, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 cze 2016, 20:06

Dayole, więc co tam masz PM czy PP bo to spora różnica?
Dayole pisze:przepływomierz?
tego to nawet nie masz ani w pp ani w pm

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 cze 2016, 20:19

Dayole pisze:Zalewam go?!
Silnik benzynowy jak dostanie paliwa to straci na mocy. W silniku benzynowym za moc jaką generuje odpowiedzialna jest przepustnica i dopiero od tego ile powietrza wpuści odmierzane jest bardzo precyzyjnie paliwo. Zwiększenie albo zmniejszenie ilości paliwa od prawidłowej tylko zmniejszy moc.

Dayole
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:12

Post autor: Dayole » 09 cze 2016, 20:32

Właśnie mi o to chodzi. Mówilem że nie wiem od czego się zabrać. W fordzie taty jest przepływomierz jeśli tu nie ma to mam 1 opcje mniej. Jeśli normalny jego tryb pracy jest zachwiany i mieszanka jest zła to ma mniejszą moc. Przy odpuszczeniu zyskuje bo może np. nagle zaczyna oddychać. Dużo myślałem nad tym czy np nie przyspiesza ze względu na to że przy odpuszczeniu gazu otrzymuje odpowiednią mieszankę gaazu.


Może coś tam jest przestawione i mieszanka jest zła?! jeśli tak to jak to sprawdzić i jak wyregulować?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 cze 2016, 20:40

Tobie chodzi, że sam przyspiesza, gdy puścisz gaz czy jedzie szybciej gdy nie ciśniesz pedału gazu do deski?



Masz instalacje LPG?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 cze 2016, 20:45

Dayole, ale o jakim silniku piszemy ? bo w temacie napisałeś PP a to jest gaźnik a w samym temacie piszesz że 1.8s Mono-Jettrronic inaczej mówiąc wtrysk jednopunktowy czyli PM.

Dayole
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:12

Post autor: Dayole » 09 cze 2016, 20:50

Dałem w temacie PP nie wiem dokładnie o co chodzi. Wiem że jest monojettronic (tak wiem wtrysk jednopunktowy który przy dodaniu gazu do 4 tys zmniejsza obroty do 1800 i po chwili do jałowego. Nie ogarniam tych oznaczeń ale w 100% wiem że to mono-jettronic. Tak jak lekko odpuszczam to nagle dostaje mocy i przyspiesza jakbym dosisnął gazu. Może nie do deski bo bym 160 miał na liczniku ale zbiera się fajnie. Lekko odpuszczam gazu i leci jakbym dodawał. Powinien zwalniać a przyspiesza.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 cze 2016, 21:02

TPS

Dayole
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:12

Post autor: Dayole » 09 cze 2016, 21:21

ja tak piszę że gazu dodaje ale to od 89 czysta benzyna bez gazu. Tak tylko dodaje żeby był wgląd na sytuacje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl