[b4 1,6 ADA ] SWAP na TDI
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
[b4 1,6 ADA ] SWAP na TDI
Więc tak przedstawie jednego swojego złomka.
Białe b4 1,6 ADA 94r w kraju od 2005
Jestem jej drugim właścicielem w kraju od października 2012, gdy moje b3 miało bliskie spotkanie z golfem 3, gdzie trochę ucierpiało.
Z wyposażenia:
elektryczne szyby,
el lusterka,
oświetlenie wnętrza,
centralny z pilotem w kluczyku,
Z prac wstawiłem sobie halogeny ( nie ori bo nie zależy mi na oryginalności ).
Auto służy mi do przemieszczania się z punktu a do b. A z racji tego że służy żonie jako pojazd do dojazdów do pracy musi być sprawne reszta jest mało ważna.
Z planów to grzany tyłek i ABS oraz zmiana skrzyni biegów bo to nieporozumienie jakieś.
Prace wykonane zmiana amortyzatorów, dołożony termometr zewnętrzny,
zmiana tarcz tylnych ( ori były masakra miały ok 5mm ), zostały do wymiany przednie,
zmieniłem także przednie amory ( też były ori )
do tego planuje zmienić gumki bo od zmiany do zmiany łyknie dobry litr.
więcej nie pamiętam.
[ Dodano: 2014-02-18, 20:54 ]
Mam specyficzną postawę jeśli chodzi o pojazdy ( od czasu gdy oczko zgineło )
Nie przywiązuje większej wagi do wyglądu jak już to do stanu technicznego
Białe b4 1,6 ADA 94r w kraju od 2005
Jestem jej drugim właścicielem w kraju od października 2012, gdy moje b3 miało bliskie spotkanie z golfem 3, gdzie trochę ucierpiało.
Z wyposażenia:
elektryczne szyby,
el lusterka,
oświetlenie wnętrza,
centralny z pilotem w kluczyku,
Z prac wstawiłem sobie halogeny ( nie ori bo nie zależy mi na oryginalności ).
Auto służy mi do przemieszczania się z punktu a do b. A z racji tego że służy żonie jako pojazd do dojazdów do pracy musi być sprawne reszta jest mało ważna.
Z planów to grzany tyłek i ABS oraz zmiana skrzyni biegów bo to nieporozumienie jakieś.
Prace wykonane zmiana amortyzatorów, dołożony termometr zewnętrzny,
zmiana tarcz tylnych ( ori były masakra miały ok 5mm ), zostały do wymiany przednie,
zmieniłem także przednie amory ( też były ori )
do tego planuje zmienić gumki bo od zmiany do zmiany łyknie dobry litr.
więcej nie pamiętam.
[ Dodano: 2014-02-18, 20:54 ]
Mam specyficzną postawę jeśli chodzi o pojazdy ( od czasu gdy oczko zgineło )
Nie przywiązuje większej wagi do wyglądu jak już to do stanu technicznego
Ostatnio zmieniony 23 maja 2020, 12:05 przez dzikx, łącznie zmieniany 20 razy.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
gofer jest w dalekiej przebudowie :mrgreen:
jest ciemna podsufitka, ciemne słoneczniki ( z II gt )
ori wspomaganie :mrgreen:
czarna skóra ( z chevroleta ) fotel kierowcy w pełni regulowany elek.
pulpit miękki z instalacją z II 91r ( nowe kostki w skrzynce bezpieczników plan był na tdi )
licznik dizla z obrotkiem
klamki zewnętrzne audi :mrgreen:
lampka kabinowa z opóźnieniem, ciemna z II
motor 1,6d ( czeka td na k24 i pompa z grzybem, bo tdi nie ma tu sensu )
skrzynia długa 4T ( 2,5tyś obr przy 100km/h )
boczki na drzwi i rączki jak i wykończenie w środku czarną ala skóra z wersji GLX
ori alu 14 VW
szyba klejona z pasem
zaciski z gti wentyl tarcze i drążek reakcyjny
czekają chrom zderzaki i listwy boczne oraz lusterka no i malowanie
jest ciemna podsufitka, ciemne słoneczniki ( z II gt )
ori wspomaganie :mrgreen:
czarna skóra ( z chevroleta ) fotel kierowcy w pełni regulowany elek.
pulpit miękki z instalacją z II 91r ( nowe kostki w skrzynce bezpieczników plan był na tdi )
licznik dizla z obrotkiem
klamki zewnętrzne audi :mrgreen:
lampka kabinowa z opóźnieniem, ciemna z II
motor 1,6d ( czeka td na k24 i pompa z grzybem, bo tdi nie ma tu sensu )
skrzynia długa 4T ( 2,5tyś obr przy 100km/h )
boczki na drzwi i rączki jak i wykończenie w środku czarną ala skóra z wersji GLX
ori alu 14 VW
szyba klejona z pasem
zaciski z gti wentyl tarcze i drążek reakcyjny
czekają chrom zderzaki i listwy boczne oraz lusterka no i malowanie
Ostatnio zmieniony 22 lut 2014, 23:57 przez dzikx, łącznie zmieniany 2 razy.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
no ładny strzał miała z boku z prawej strony coś cię zaatakowało :mrgreen: ?? ja się bawiłem w kłusownika i skończyłem na drzewie obudziłem się po tygodniu stąd nie przywiązuje wagi do wyglądu wielkiej ( dwójka miała wspomaganie pełną ori elektryke, central zmieniony licznik tarczki podświetlenie wskazówki, skrzynia i sprzęgło mocniejsze ori nagłośnienie noki lampka ściemniająca i dużo innych ) teraz nie czuje się pewnie w dwójce, i niechęć mam do tego auta. A do zabawy zostawiłem sobie golfa MK1, do tego mam jeszcze kolejny raz wskrzeszoną b3
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, 19:18 przez dzikx, łącznie zmieniany 1 raz.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
No ba to wiem że bezpieczniejsza ( zgnitą trójkę skróciłem trochę a audi dalej jeździ ) widziałem kilka rozbitych, nawet miałem w rękach i tragedii nie było ( jedna po spotkaniu z tirem była ) a golf się rozszedł na zgrzewach a słupek lekko zmienił lokalizacje
[ Dodano: 2014-02-21, 21:22 ]
Powoli zabieram się za grzane fotele. Potrwa to trochę z braku czasu i konieczności rezania instalacji ( kupiłem tylko przełączniki z kostkami, maty miałem ) żeby zacząć musiałem naprawić podświetlenie przełącznika. Zakupiłem kilka ledów ( białych świecących na czerwono, wielkości 3mm na 12v ) Do przełącznika długiego, który miał żarówkę wlutowałem jednego leda, oto efekt.
Pozostałe włączniki ori mam już z ledowym podświetleniem ( wyjąłem z 100 na złomie )
Dalej postaram się pokazać jakieś tam samorobne wynalazki do pracy przy aucie: przyrząd do ściągania zabezpieczeń zaworów, praskę do przednich łożysk, ściągacz do głowiczek kierowniczych, praskę do tulei na belce, wieszak do silnika, klucz do nakrętki przednich amorów, szczypce do tylnych zacisków, itd wszystko samorobne
Zabrałem się za złomka a mianowicie wymianę gumek zaworowych
Z racji że stoi zabrałem się trochę za małe dolegliwości,
wymieniłem czujnik hala w aparacie zapłonowym ( który nie działał )
zmieniłem kruciec wody przy głowicy bo ciekł,
zmieniłem węże od nagrzewnicy, które były pocięte przez gazowników ( sączyło się na trójnikach ), a parownik wpoiłem normalnie w obieg
Żeby dostać się do czujnika trzeba wybić swożonek od dołu ( przy zębatce widać na zdjęciu prawie wybity ) wyciąga się oś z tarczką i są śrubki od czujnika ( w aparacie z gruchą rozkłada się od góry ściągając zabezpieczenie )
z racji pracy nad aparatem a raczej czujnikiem przedstawie swoje spostrzeżenia:
W silniku ADA są dwa czujniki hala ( w bloku czytający impuls z wału, stały, i w aparacie zapłonowym który koryguje ustawienie ) Jeżeli silnik nie reaguje na kręcenie aparatem znaczy że hal w aparacie nie działa ( na vagu silnik pracuje w map 1 chyba ) natomiast jeżeli z jakiś przyczyn aparat jest odłączony a po podłączeniu gaśnie silnik znaczy że zapłon jest źle ustawiony. Do takich wniosków doszedłem po wymianie swojego czujnika w aparacie.
Następnie zamontowałem regulacje wysokości świateł, wykorzystałem ori wiązkę z b3 przez co musiałem zrobić dwie wcinki do instalacji.
Z powodu że instalacja była z b3 a nie miałem takich silniczków, więc przerobiłem z golfa i b4.
Dalej zabrałem się za instalacje ABS jako że jest też z b3 trochę trzeba tworzyć instalacje. Też mam pytanie czy w takiej instalacji można sie vagiem wpiąć ?? i został mi jeden kabelek biało-niebieski ( jako że był odcięty ) a wydaje się jakby był z licznika od prędkościomierza ale pewny nie jestem. instalacja jest z włącznikiem
do montażu mam chyba wszystko, no może poza czasem i chwilami chęciami . Więc tak potrzebne są przeguby z koronką ( mam założone piasty są przystosowane pod czujnik trzeba wyjąć tylko zaślepkę w miejscu czujnika ) tylne piasty z koronką ( do założenia leżą i czekają ) instalacja, oraz pompa oraz jej mocowanie, dużo czasu i chęci.
Czy ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie czy w starej instalacji z b3 jest możliwoś sprawdzenia błędów i niedomagań ? i ewentualnie jak ?
Tak ogarnąłem grzane dupsko , tu wielkie podziękowania dla Żany za przełączniki wszystko działa elegancko
Jedna rzecz to pobór prądu jest odczuwalny, ale bajer ekstra.
Z rzeczy które dołożyłem to mam już pełny zestaw włączników wszystko trybi, poza ABS który jest w trakcie tworzenia. Uwaga żony nie mam gdzie fona położyć ( brak kieszonki )
Tu jakieś tam swoje zrobione narzędzia, do końcówek kierowniczych, do tulei belki, łożysk przednich, nakrętki łożyska amortyzatora
Jakieś tam różne jak i zdjęcia z kładzenia wiązki ABS
[ Dodano: 2014-03-14, 20:33 ]
tak po czasie od zmiany hala postanowiłem podpiąć się pod kompa by sprawdzić stan moich błędów ( jak ją kupiłem było z cztery ) i pozostał jeden nieszczęsna sonda , no i chyba tak już zostanie bo ile można ją zmieniać a powodu padania nie mogę dojść
O dla tych co nie mają przejścia do kompa z obd1 na obd2 taki patent przedstawię
wejście standardowe z golfa 3 i wpinamy je w gniazda z audi bądź robimy to jak powinno być wpinamy się w przewody od gniazdek i montujemy gniazdko w środku auta
tu mała wzmianka o skrzyni w złomku co jest straszne 100km/h przy 3,2tyś obrotów
a w b3 PM mam tą samą prędkość przy około 2,2 tyś
Więc poważnie planuję zmianę skrzyni biegów mam skrzynie AKL leży sobie tylko nie pamiętam jakie ma przełożenie, może ktoś mi określić prędkość na 5 biegu przy danych obrotach ??
[ Dodano: 2014-02-21, 21:22 ]
Powoli zabieram się za grzane fotele. Potrwa to trochę z braku czasu i konieczności rezania instalacji ( kupiłem tylko przełączniki z kostkami, maty miałem ) żeby zacząć musiałem naprawić podświetlenie przełącznika. Zakupiłem kilka ledów ( białych świecących na czerwono, wielkości 3mm na 12v ) Do przełącznika długiego, który miał żarówkę wlutowałem jednego leda, oto efekt.
Pozostałe włączniki ori mam już z ledowym podświetleniem ( wyjąłem z 100 na złomie )
Dalej postaram się pokazać jakieś tam samorobne wynalazki do pracy przy aucie: przyrząd do ściągania zabezpieczeń zaworów, praskę do przednich łożysk, ściągacz do głowiczek kierowniczych, praskę do tulei na belce, wieszak do silnika, klucz do nakrętki przednich amorów, szczypce do tylnych zacisków, itd wszystko samorobne
Zabrałem się za złomka a mianowicie wymianę gumek zaworowych
Z racji że stoi zabrałem się trochę za małe dolegliwości,
wymieniłem czujnik hala w aparacie zapłonowym ( który nie działał )
zmieniłem kruciec wody przy głowicy bo ciekł,
zmieniłem węże od nagrzewnicy, które były pocięte przez gazowników ( sączyło się na trójnikach ), a parownik wpoiłem normalnie w obieg
Żeby dostać się do czujnika trzeba wybić swożonek od dołu ( przy zębatce widać na zdjęciu prawie wybity ) wyciąga się oś z tarczką i są śrubki od czujnika ( w aparacie z gruchą rozkłada się od góry ściągając zabezpieczenie )
z racji pracy nad aparatem a raczej czujnikiem przedstawie swoje spostrzeżenia:
W silniku ADA są dwa czujniki hala ( w bloku czytający impuls z wału, stały, i w aparacie zapłonowym który koryguje ustawienie ) Jeżeli silnik nie reaguje na kręcenie aparatem znaczy że hal w aparacie nie działa ( na vagu silnik pracuje w map 1 chyba ) natomiast jeżeli z jakiś przyczyn aparat jest odłączony a po podłączeniu gaśnie silnik znaczy że zapłon jest źle ustawiony. Do takich wniosków doszedłem po wymianie swojego czujnika w aparacie.
Następnie zamontowałem regulacje wysokości świateł, wykorzystałem ori wiązkę z b3 przez co musiałem zrobić dwie wcinki do instalacji.
Z powodu że instalacja była z b3 a nie miałem takich silniczków, więc przerobiłem z golfa i b4.
Dalej zabrałem się za instalacje ABS jako że jest też z b3 trochę trzeba tworzyć instalacje. Też mam pytanie czy w takiej instalacji można sie vagiem wpiąć ?? i został mi jeden kabelek biało-niebieski ( jako że był odcięty ) a wydaje się jakby był z licznika od prędkościomierza ale pewny nie jestem. instalacja jest z włącznikiem
do montażu mam chyba wszystko, no może poza czasem i chwilami chęciami . Więc tak potrzebne są przeguby z koronką ( mam założone piasty są przystosowane pod czujnik trzeba wyjąć tylko zaślepkę w miejscu czujnika ) tylne piasty z koronką ( do założenia leżą i czekają ) instalacja, oraz pompa oraz jej mocowanie, dużo czasu i chęci.
Czy ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie czy w starej instalacji z b3 jest możliwoś sprawdzenia błędów i niedomagań ? i ewentualnie jak ?
Tak ogarnąłem grzane dupsko , tu wielkie podziękowania dla Żany za przełączniki wszystko działa elegancko
Jedna rzecz to pobór prądu jest odczuwalny, ale bajer ekstra.
Z rzeczy które dołożyłem to mam już pełny zestaw włączników wszystko trybi, poza ABS który jest w trakcie tworzenia. Uwaga żony nie mam gdzie fona położyć ( brak kieszonki )
Tu jakieś tam swoje zrobione narzędzia, do końcówek kierowniczych, do tulei belki, łożysk przednich, nakrętki łożyska amortyzatora
Jakieś tam różne jak i zdjęcia z kładzenia wiązki ABS
[ Dodano: 2014-03-14, 20:33 ]
tak po czasie od zmiany hala postanowiłem podpiąć się pod kompa by sprawdzić stan moich błędów ( jak ją kupiłem było z cztery ) i pozostał jeden nieszczęsna sonda , no i chyba tak już zostanie bo ile można ją zmieniać a powodu padania nie mogę dojść
O dla tych co nie mają przejścia do kompa z obd1 na obd2 taki patent przedstawię
wejście standardowe z golfa 3 i wpinamy je w gniazda z audi bądź robimy to jak powinno być wpinamy się w przewody od gniazdek i montujemy gniazdko w środku auta
tu mała wzmianka o skrzyni w złomku co jest straszne 100km/h przy 3,2tyś obrotów
a w b3 PM mam tą samą prędkość przy około 2,2 tyś
Więc poważnie planuję zmianę skrzyni biegów mam skrzynie AKL leży sobie tylko nie pamiętam jakie ma przełożenie, może ktoś mi określić prędkość na 5 biegu przy danych obrotach ??
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Tak ABS założony z b3 do B4 działa prawidłowo ( był mały problem z przednim czujnikiem przez co ciągło na lewo ) Teraz plan na klimę, a jako, że cena instalacji = cenie auta kupiłem seata cordobe 1,6 lpg 96 z działającą klimą. Teraz tylko kwestia czasu jak trafi do audicy :mrgreen:
[ Dodano: 2014-11-09, 19:26 ]
[ Dodano: 2014-11-11, 21:21 ]
zdjęcia podzespołów dawcy klimy
[ Dodano: 2014-11-11, 21:28 ]
potrzebować będę tylko włączników pod nawiewami bo raczej się różnią a ramkę z audi manualnej klimy mam, i schowek który musi być mniejszy. Mocowania i koła pójdą całe łącznie z alternatorem. Węże są gumowe więc nie powinno być problemu, sama dmuchawa jest standardowa.
[ Dodano: 2016-06-20, 00:13 ]
kllima ciągnie drugi sezon trochę pracy ale efekt upragniony
[ Dodano: 2014-11-09, 19:26 ]
[ Dodano: 2014-11-11, 21:21 ]
zdjęcia podzespołów dawcy klimy
[ Dodano: 2014-11-11, 21:28 ]
potrzebować będę tylko włączników pod nawiewami bo raczej się różnią a ramkę z audi manualnej klimy mam, i schowek który musi być mniejszy. Mocowania i koła pójdą całe łącznie z alternatorem. Węże są gumowe więc nie powinno być problemu, sama dmuchawa jest standardowa.
[ Dodano: 2016-06-20, 00:13 ]
kllima ciągnie drugi sezon trochę pracy ale efekt upragniony
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
auto trzyma się dobrze
co do klimy plan z seata nie pasuje parownik, znaczy wyjście ma na wprost ( wychodzi w akumulator ) audi schodzi w dół, więc trzeba było znaleźć parownik a w rezultacie znalazłem klimę z innej b4 przywiezionej na części z niemiec. fakt klima była tam montowana i nie była ori ( podobno diavia ). jak znajdę to wstawię foty.
[ Dodano: 2016-07-02, 23:13 ]
plan był dobry ale nie wyszedł ( założyłem ją do paska b4 ) obudowa parownika z wentylatorem jest jak ori audi tylko rurki wychodzą na wprost a audi schodzą w dół. Pozatym okablowanie jest do ogarnięcia i trzeba by założyć całą łape z sprężarką i alternatorem i kołami pasowymi.
co do klimy plan z seata nie pasuje parownik, znaczy wyjście ma na wprost ( wychodzi w akumulator ) audi schodzi w dół, więc trzeba było znaleźć parownik a w rezultacie znalazłem klimę z innej b4 przywiezionej na części z niemiec. fakt klima była tam montowana i nie była ori ( podobno diavia ). jak znajdę to wstawię foty.
[ Dodano: 2016-07-02, 23:13 ]
plan był dobry ale nie wyszedł ( założyłem ją do paska b4 ) obudowa parownika z wentylatorem jest jak ori audi tylko rurki wychodzą na wprost a audi schodzą w dół. Pozatym okablowanie jest do ogarnięcia i trzeba by założyć całą łape z sprężarką i alternatorem i kołami pasowymi.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Ściągacze to zwykłe rurki grubościenne i wałki wytoczone na odpowiednie rozmiary, ważny jest mocny gwint znaczy śruba, na łożyska można zastosować zwykły gwint dużej średnicy ( mój ma m24 ) tuleje gorzej bo tam jest mały otwór i tu mam zrobione dwie szpilki z wałka crmo fi 10 i 12. Fotele to teraz nie pamiętam ( z takimi kupiłem ale chyba chevrolet to był jak rozkładałem )
[ Dodano: 2016-08-14, 14:59 ]
foty
[ Dodano: 2016-08-14, 14:59 ]
foty