Witam, założyłem drugi bolec regulacji wysokości maski i zrozumiałem, dlaczego poprzedni właściciel go zdemontował Po pociągnięciu za wajchę linki maski odskakuje tylko strona pasażera. Z trudem otworzyłem maskę i zauważyłem, że linka wcale nie odblokowuje rygla maski od strony kierowcy. Zrobiłem tymczasowe otwieranie ale wolałbym mieć sprawny zamek maski.
Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie lub nagrać filmik jak wygląda u niego otwieranie od strony kierowcy? Jest na forum mały schemat ale z niego nic nie wynika. Chodzi mi o to, że jak ciągnę linkę to faktycznie otwiera się zatrzask pasażera ale kierowcy jest w drugą więc linka idąc w tą stronę nigdy go nie otworzy. Proszę o pomoc.
Załączam link do yt jak to u mnie pracuje:
https://youtu.be/tI7DnVn5RPk
[B4 2.0 ABK] Linka otwierania maski, zasada działania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Linkę po stronie kierowcy masz dobrze założoną. Po prostu pancerze się cofa i ciągnie ten rygiel, dlatego jak ciągniesz linkę z pancerzem to się nie rusza.
Jeśli rączka od otwirania maski działa to może masz tylko źle wyregulowaną linkę (tym klipsem na lice po stronie pasażera).
Jeśli rączka od otwirania maski działa to może masz tylko źle wyregulowaną linkę (tym klipsem na lice po stronie pasażera).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No właśnie tak by być.kbanah pisze:No chyba, że ona jest jakoś tak zrobiona, że ma pchać pancerz linki w stronę zamka tego co mi nie pracuje.
Jeśli nie otwiera ze środka to trzeba naciągnąć linkę.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Linka dziala nastepujaca: Pod maska idzie wzdluz pasa przedniego gornego przechodzac pierw przez otwor w ktory wchodzi bolec maski ( rygiel/zamek) od strony kierowcy nastepnie idzie do strony pasazera. Na koncu (od strony pasazera) ma zakonczenie ktorym mozna regulowac napiecie linki. W momencie pociagniecia linka sie kurczy i ciagnie 2 zaczepy w tych otworach (jeden u pasazera drugi od kierowcy) zwalniajac tym samym uchwyty maski i maska podskakuje lekko do gory. Jezeli Tobie sie otwiera jedna strona to znaczy ze zaczep od kierowcy nie do konca odskakuje czyli linka nie wystarczajaco mocno go ciagnie. To samo jest u mnie. Przechodzac do schematu raczki. Raczke w kabinie pod kierownica masz przymocowana do uchwytu dalej masz linke i 2 zawleczki ( bardzo liche zawleczki) Na tej zawleczce koszulka musi byc mocno zaczepiona aby nie przechodzila przez oczko a linka puszczona az do raczki. W momencie kiedy ciagniesz do samej gory raczke kosztulka powinna zostac na samej gorze w zawleczce a linka wyciagnac sie okolo 8-10cm z koszulki. Jezeli natomiast zawleczka juz jest w zlym stanie, a ma prawo bo i tak jest dosc slabo wykonana. Bedzie Ci przepuszczac koszulke przez co linka nie bedzie sie napinac i nie bedzie ciagnac lewego zaczepu pod maska. Poloz sie tam pod kierownice i sprawdz jak to dziala. Polecam zdemontowac ta oslone przekaznikow ( z polka/kieszenia) pod kierownica. Jest wtedy bardzo dobry dostep.
Ja sobie ta zawleczke przerobilem na wlasnej roboty z blachy nierdzewki dosc grubej i chodzi bez problemowo.
Ja sobie ta zawleczke przerobilem na wlasnej roboty z blachy nierdzewki dosc grubej i chodzi bez problemowo.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga