Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Odpalanie silnika na krótko, immobilizer,

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
herobrine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 cze 2016, 18:05

[B4 2.8 AAH] Odpalanie silnika na krótko, immobilizer,

Post autor: herobrine » 28 cze 2016, 18:16

Siema
Chcę wpakować AAH do buggy, kupiłem trochę zdekompletowany i zbieram części potrzebne do odpalenia. Posiadam komputer i idzie do mnie wiązka silnikowa, mam wszystkie czujniki przy silniku, cewki moduł itp co potrzeba jeszcze do odpalenia ? Zastanawiam się też jak ominąć immobilizer ? Da się to jakoś zrobić na poziomie wiązki czy trzeba kombinować z komputerem i jak to zrobić ? Jak będę mógł załączać zapłon z wiązki silnikowej ? Rozrusznik i pompa paliwa to nie problem bo będą podłączone na krótko przez osobne włączniki. Z góry dzięki za odpowiedź.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 cze 2016, 19:05

Z którego roku to AAH? Możesz kupić starszy sterownik silnika z wersji bez immo.
Inne opcje pozbycia się immo to emulator: http://www.autotronika.pl/pl/katalog/em ... mocja.html
Albo wsadzenie fabrycznego immoboxa z dawcy razem z pętlą indukcyjną stacyjki oraz transponderem z kluczyka.

[ Dodano: 2016-06-28, 19:05 ]
herobrine pisze:Jak będę mógł załączać zapłon z wiązki silnikowej ?
Z jakiego samochodu masz wiązkę? Z 80tki? Trzeba dać zasilania na wtryski, cewki i ECU.
Zasilanie cewek i plus po zapłonie dla ECU to będzie czarno zielony przewód,
wtryskiwaczy zielono-żółty, przepływomierz czarno-niebieski,
zawory N80 i klapek kolektora zielono-czerwony
stały plus to czerwony i o masach nie zapomnij brązowych z różnymi paskami.


Zresztą ty masz schematy:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig19.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig20.pdf

herobrine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 cze 2016, 18:05

Post autor: herobrine » 28 cze 2016, 20:05

Dzięki wielkie za kompleksową odpowiedź. Silnik pochodzi z tego co wiem z A8, tak powiedział mi sprzedający, pracował z automatem i na pewno nie jest od 80 bo kupiłem już jedną instalacje która pochodziła z 80 i różniła się wtyczkami od sond lambda, w a8, a4 i podobnych są większe i nie podobne do tych z instalacji.

Co do tego zasilania to podłączam wymienione przez Ciebie przewody pod plus przez stacyjkę czy włącznik i buggy będzie miało iskrę ? Immo chyba załatwię poprzez zmianę komputera.

Niestety nie wiem z którego jest roku... Jeszcze zostaje sprawa podciśnienia. Mam tam tylko gruszkę od klap, to czarne urządzenie przykręcane do kolektora i mały elektrozawór przykręcony do króćca dolotu powietrza. Potrzeba coś więcej ? Zaznaczam że nie będę miał w buggy serwa i egr'a też nie ma bo nawet nie ma go gdzie przykręcić (jest tylko nadlew bez otworu i gwintów.) Widziałem, że od strony cewek jest złączką kątowa na którą można założyć wąż i przy mniejszej przepustnicy również obydwa o średnicy ok 12mm. Zaślepić je czy połączyć razem ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 cze 2016, 09:17

herobrine pisze:Mam tam tylko gruszkę od klap, to czarne urządzenie przykręcane do kolektora i mały elektrozawór przykręcony do króćca dolotu powietrza. Potrzeba coś więcej ?
Do skracania kolektora tyle wystarczy. EGRu chyba nie miały europejskie AAH. Był tylko zawór EVAP (węglowy pochłaniacz oparów ze zbiornika paliwa).
herobrine pisze:Co do tego zasilania to podłączam wymienione przez Ciebie przewody pod plus przez stacyjkę czy włącznik i buggy będzie miało iskrę ?
Powinno odpalać. Tylko dobry mocny włącznik do tego daj bo bez przekaźników będzie szedł przez niego duży prąd.
herobrine pisze:Widziałem, że od strony cewek jest złączką kątowa na którą można założyć wąż i przy mniejszej przepustnicy również obydwa o średnicy ok 12mm. Zaślepić je czy połączyć razem ?
Nie kojarzę co to za wąż z przodu. Musiałbyś dać zdjęcie.

Tak przy okazji to buggy wyjdzie jakieś duże jak wsadzisz taki silnik jeszcze z podłużnie zamontowaną skrzynią. Chyba lepiej by się wpasowało jakieś R4 z poprzeczną skrzynią.

herobrine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 cze 2016, 18:05

Post autor: herobrine » 29 cze 2016, 10:15

Co do buggy to akurat zastosowanie takiego silnika jest bardzo wskazane w mojej konstrukcji. Montując skrzynię wzdłużną mogę sobie zrobić bardzo długie wahacze przez co uzyskać spory skok zawieszenia a cały układ napędowy nie będzie aż tak długi z V6, poza tym ludzie robili już na R4 z skrzynią wzdłużną i też jeździło ;) Długość tyłka jest bardzo zbliżona jak w oryginalnych planach z silnikiem motocyklowym ;) Może wrzucę później fotkę jak to wygląda bo na razie mam tam straszny bałagan.



Tutaj masz tą złączkę:

Obrazek

Tutaj ta przy przepustnicy:

Obrazek

I jeszcze jak to podpiąć ? z prawej strony na metalowym wejściu była zaślepka którą zgubiłem ale i tak nie trzymała, pod górne plastikowe chciałem podpiąć wężyk od trójnika idącego od regulatora ciśnienia paliwa i kolektora a wyjście po lewej do gruszki. Dobrze to rozkminiłem ?

Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 cze 2016, 11:43

herobrine pisze: Tutaj masz tą złączkę:
To chyba wyjście podciśnienia do serwa. Nie masz przy tym silniku jeszcze vacuum pompy napędzanej z jednego z wałków?
herobrine pisze: Tutaj ta przy przepustnicy:
To wejście od zaworu filtra węglowego. Możesz je zaślepić.
herobrine pisze: z prawej strony na metalowym wejściu była zaślepka którą zgubiłem ale i tak nie trzymała
To nie była zaślepka tylko osłona przed śmieciem, nie zatykaj chociaż tego wyjścia.
W załączniku rysunek jak podłączyć samo sterowanie tymi klapkami. Zobacz czy siłownik nie jest dziurawy.

herobrine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 cze 2016, 18:05

Post autor: herobrine » 29 cze 2016, 12:25

Vacum pompy nie mam i właśnie tokarz wytoczył mi talerzyk, który będzie służył jako zaślepka tej pompy. Czyli regulator ciśnienia paliwa bezpośrednio pod kolektor a do gruszki podpinam jeszcze akumulator ciśnienia i będzie pracowało ? I skąd mam dorwać ten zawór zwrotny ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 cze 2016, 13:17

Nie miałeś tego zaworu zwrotnego w podciśnieniach tego silnika?

herobrine
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 28 cze 2016, 18:05

Post autor: herobrine » 29 cze 2016, 14:47

No zaworu nie mam bo silnik był zdekompletowany i np kolektor, ten elektrozawór, to czarne przy kolektorze były kupowane osobno. Dobra to zawór kupię, ten akumulator podciśnienia i będzie grało tak ?
Tak btw to chętnie kupię kompletne sprzęgło z zamachem ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl