Nie przesadzaj z tą samokrytyką ...akurat w przypadku ''boscha" 99.9% macherów w warsztatach rozkłada ręce i zwykle słyszy się tekst ''Panie ,to stare auto ,jedzie jak jedzie ,za dużo pan wymagasz "...to co może sobie pomyśleć zwykły uzytkownik...trudno ,widocznie lepiej to jedzić już nie będzie .Ale da się i tego "okrojonego" z diagnostyki "boscha" zdiagnozowac ,odmulić i przywrócić mu vigor .Tylko trzeba wiedziec gdzie ręce wsadzić , a tego można dowiedzieć tylko z własnej praktyki ,grzebiąc w duzych ilościach tylko takich aut .Vagiem co prawda nie zdiagnozujemy tu wiele ,ale ustawimy przy jego pomocy początek wtrysku i dawkę paliwa ,a to akurat najwazniejsze parametry w takim tdi . Całą resztę ,jak ciśnienie doładowania ,czy przepływomierz ,trzeba już diagnozować własnymi typowo "mechanicznymi" sposobami .Fakty są takie że połowę problemów w tym aucie powoduje nastawnik ,drugą połowę powodują problemy ze zbyt słabym doładowaniem,a nie rzadko obie te rzeczy naraz...natomiast bardzo rzadko, wbrew powszechnej opini ,pada tu stary poczciwy klapkowy przepływomierz ...sam spotkałem się z tym tylko dwa ,może trzy razy i praktycznie w kazdym przypadku ktoś wczesniej grzebał w takiej przepłwce i raczej pomógł jej sie popsućlegendarny pisze:Ok dzięki, wyszedłem na głupa,
[B4 1Z] Jakie ciśnienie doładowania?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
- Lokalizacja: Jarosław
,Group A:,'000,,,,,,,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,,,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,,,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,077,061,146,084,135,116,062,093,136,158,,,,,,,,,,
,2.59,107,161,255,166,193,116,062,092,137,243,,,,,,,,,,
,9.82,127,174,255,167,229,116,062,091,138,251,,,,,,,,,,
,12.43,178,228,255,168,214,116,062,089,141,218,,,,,,,,,,
,15.04,193,240,255,164,211,116,061,088,143,207,,,,,,,,,,
Czy na podstawie tych logów można stwierdzić, że turbo ładuje?
P.S. mam chiński kabelek i interfejs mi sie wcina przy logowaniu dlatego złapało tylko 2, 9, 12 i 15 sekundę
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,,,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,,,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,077,061,146,084,135,116,062,093,136,158,,,,,,,,,,
,2.59,107,161,255,166,193,116,062,092,137,243,,,,,,,,,,
,9.82,127,174,255,167,229,116,062,091,138,251,,,,,,,,,,
,12.43,178,228,255,168,214,116,062,089,141,218,,,,,,,,,,
,15.04,193,240,255,164,211,116,061,088,143,207,,,,,,,,,,
Czy na podstawie tych logów można stwierdzić, że turbo ładuje?
P.S. mam chiński kabelek i interfejs mi sie wcina przy logowaniu dlatego złapało tylko 2, 9, 12 i 15 sekundę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pisałem wielokrotnie ,że na starym "boschu" jakiekolwiek logi podczas jazdy nie mają sensu i szkoda na to tracić czasu ,nawet gdybyś miał pozłacany kabelek diagnostyczny zrobiony w kosmicznej technologi,to nic tu nie pomoże .Bo to nie kwestia jakości kabelka ,tylko tego co i jak udostępnia sterownik ECU.A ten ,jest powolny jak ślimak i zwraca dane po 2-3 sekundach ,o ile wczsniej nie zerwie połaczenia .Ciśnienie doładowania ,najszybciej i najpewniej zmierzymy zwykłym manometrem .Blok 000 w tym aucie,służy tylko do ustawienia dawki i początku wtrysku ,sprawdzanie czegokolwiek innego podczas jazdy ,nie ma wiekszego sensu .Można jeszcze sprawdzić temperatury z "widziane " przez ECU z czujników ,ale zeby nie było za łatwo ,to warości nie są w stopniach i trzeba sobie przeliczać.Te auta diagnozujemy metodami własnego pomysłu,choćby zwykłym manometrem mierzymy doładowanie ,diagnoza vagiem ma sens tylko przy odczytywaniu błędów ,ustawianiu dawki paliwa i początku wtryskulegendarny pisze:Czy na podstawie tych logów można stwierdzić, że turbo ładuje?
P.S. mam chiński kabelek i interfejs mi sie wcina przy logowaniu dlatego złapało tylko 2, 9, 12 i 15 sekundę