Witam , dziś byłem na przeglądzie i okazało sie ,że emisja spalin z rury jest ponad normą.
Pytanie gdzie szukać przyczyny ??
Dodam ,że czasami zdarza się ,że obroty falują (może to być wina przekaźnika 30- muszę to sprawdzić) ,ale czy to także odbiło by się na emisji spalin "z rury"
[B4 ABK] Nieprawidłowa ,zła emisja spalin
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
beast,
To radzę poczytać https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm
wszystko po trosze, bo chyba nie liczysz na to że jedna rzecz będzie odpowiadać za emisję spalinbeast pisze:Pytanie gdzie szukać przyczyny ??
To radzę poczytać https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm
Cześć.
To w zasadzie temat rzeka...
Zakładam, że tlenek węgla jest za wysoki - więc pytanie jak bardzo poza normą ?
Dodatkowo ważna jest tu data 1 rejestracji ale zapewne twoje A80 jest sprzed 1 lipca 1995 (tlenek węgla max. 3.5%)
Jeśli po to tlenek węgla jest max 0.5% i jeszcze sprawdza się Węglowodory HC i Współczynnik Lambda .
Na benzynie i gazie tak samo.
Najczęściej (ogólnie) przyczyny: sonda Lambda, brak lub niesprawny katalizator , czujnik temperatury silnika, przepływomierz.
Generalnie falowanie obrotów to wynik złego składu mieszanki.
Więc jak widzisz nie będzie łatwo coś ustalić bez wydruku z analizatora....
To w zasadzie temat rzeka...
Zakładam, że tlenek węgla jest za wysoki - więc pytanie jak bardzo poza normą ?
Dodatkowo ważna jest tu data 1 rejestracji ale zapewne twoje A80 jest sprzed 1 lipca 1995 (tlenek węgla max. 3.5%)
Jeśli po to tlenek węgla jest max 0.5% i jeszcze sprawdza się Węglowodory HC i Współczynnik Lambda .
Na benzynie i gazie tak samo.
Najczęściej (ogólnie) przyczyny: sonda Lambda, brak lub niesprawny katalizator , czujnik temperatury silnika, przepływomierz.
Generalnie falowanie obrotów to wynik złego składu mieszanki.
Więc jak widzisz nie będzie łatwo coś ustalić bez wydruku z analizatora....