Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Podłączenie wiązki grzanych foteli.

ODPOWIEDZ
Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

[B4 2.0 ABT] Podłączenie wiązki grzanych foteli.

Post autor: Mateusz1994 » 13 sty 2016, 23:24

Witam serdecznie; mam zamiar zamontować u siebie podgrzewane fotele; w tym celu zakupiłem już całą kompletną wiązkę wraz z przełącznikami nowszego typu z wbudowanymi przekaźnikami. Jako mat mam zamiar użyć uniwersalnych mat grzewczych; oto link→ http://allegro.pl/mata-podgrzewana-pod- ... 75740.html
Nie wiem tylko jak ją podłączyć tj gdzie plus ,gdzie masa czy coś pominąć itp.
Mam dość trochę tych przewodów, niektóre się dublują inne nie. Poniżej zamieszczam zdjęcia z dokładnym opisem kolorów.
Za pomoc będę niepisanie wdzięczny :-) :-) :-) .

Wiązka biegnąca od źródła zasilania do mat→








Wiązka biegnąca od przełączników→






Przełączniki→



Kostki przełączników→





Kostka mat grzewczych (nie znam 2 pinów) 4 pozostałe to maty→




Dziś doszedłem do tego jak podpiąć trochę przewodów; mam już zasilanie w przełączniku (+i -), świeci podświetlenie, ale co dziwne na pinie +12 na zasilanie mat (grzanie) w położeniu 0 miernik pokazuje 0 ale na każdym innym 1v. Co może być powodem?
Łączyłem też żarówkę 12v z masą wiązki i +12 na zasilanie mat (grzanie) po czym zapalała się ona i zaraz gasła; w zależności od cyfry na przełączniku paliła się raz słabiej raz mocniej. Brak mi już pomysłów na kombinacje.
Dodam jeszcze że przewody z żółtej kostki (fotka nr3) idą do nikąd :shock:
są odcięte przed kostką i za kostką więc nasuwa się pytanie od czego były bo za coś w aucie odpowiadać musiały...
Ostatnio zmieniony 14 sty 2016, 23:21 przez Mateusz1994, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 14 sty 2016, 18:33

Jest tyle tematów o tym,szukałeś?
https://audi80.pl/topics98/80-b4-all ... vt7739.htm

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 sty 2016, 20:50

Uniwersalnych mat nie podłączysz pod te przyciski.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 15 sty 2016, 22:20

Piotrekdriver1 pisze:Jest tyle tematów o tym,szukałeś?
https://audi80.pl/topics98/80-b4-all ... vt7739.htm
Nie jestem elektrykiem i nie ogarniam profesjonalnych schematów...
Potrzebuję "łopatologiczny" opis...

[ Dodano: 2016-01-14, 22:27 ]
Jarewa pisze:Uniwersalnych mat nie podłączysz pod te przyciski.
Dlaczego tak uważasz kolego?

[ Dodano: 2016-01-15, 22:20 ]
A może ktoś z was ogarnia chociaż piny we włączniku tj gdzie np znajdę napięcie dodatnie czyli sygnał zasilania na maty.
Poza tym co powoduje to że mata grzeje raz mocniej a raz słabiej i czym jest ten przekaźnik wbudowany we włączniku??
Znalazłem taki oto temat i z niego czerpię informacje odnośnie pinów lecz i tak prąd nie dochodzi...
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... tele/page4

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2016, 22:36

Dlaczego tak uważasz kolego?
Dla tego
Mateusz1994 pisze:tj gdzie np znajdę napięcie dodatnie czyli sygnał zasilania na maty.
Mateusz1994 pisze:Poza tym co powoduje to że mata grzeje raz mocniej a raz słabiej i czym jest ten przekaźnik wbudowany we włączniku??
Oryginalne maty są zasilane prądem PWM, maty mają zintegrowany czujnik temperatury przycisk to nic innego jak sterownik który tez niestety sprawdza stany mat.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 15 sty 2016, 22:44

[ Dodano: 2016-01-15, 22:44 ]
Jarewa, Czyli żeby poszło napięcie na matę wpierw przekaźnik w włączniku musi dostać sygnał o temperaturze maty?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2016, 22:52

Jaki przekaźnik?? tam nie ma przekaźnika to nie jest on/off to jest prąd PWM. Który jest sterowany z czujnika temperatury i ustawienia mocy grzania w skrócie-sterownik.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 18 sty 2016, 15:13

Ok. przepraszam za złe nazewnictwo ;-) .
Nalazłem taki temat o matach na forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=574098
Tam problem rozwiązało coś takiego jak termistor NTC 10 KΩ.
Czy w moim przypadku i tych mat uniwersalnych to rozwiązało by problem?
Obecnie od testów mam starą ori matę z B4 część pod plecy (na krótko grzeje) ale w niej nie ma takiego termistora.

[ Dodano: 2016-01-18, 15:13 ]
Opanowałem tą wiązkę :mrgreen:
Panowie z forum BMW mieli rację. Należy podpiąć termistor NTC 10k pod przewód sygnału zagrzania maty i wszystko śmiga bajecznie :mrgreen:
W zależności od cyferki na włączniku sygnał 12v jest podawany częściej bądź rzadziej.
Co do mat proszę nie wypisywać bajek że mata uniwersalna nie zadziała bo zadziała tak samo a nawet lepiej bo jest wykonana z włókna węglowego a nie ścieżek drutu jak w oryginale.
Gdy dojdą mi maty i polutuję dokładnie wiązkę zamieszczę dokładny opis od A do Z (PROSTY I CZYTELNY) dla każdego a nie tylko dla elektryka jak zamontować sobie ten piękny bajer do swojej niuni (jak czas pozwoli będzie i film z prac krok po kroku).
Temat zamykam i pozdrawiam. :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sty 2016, 17:54

Pierw podłącz użytkuj z rok później porównaj z oryginałem i komentuj.

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 05 lip 2016, 00:29

Mam pytanie jak w oryginale idą przewody od mat po fotelu do kostki tj z której strony są mocowane i ile długości w oryginale ma przewód zasilania odchodzący od fotela do kostki. Pytam bo nie mam wglądu w fabrycznie grzany fotel a chcę to zrobić tak jak szło z fabryki.
Za wytłumaczenie lub fotkę (nawet lepiej) będę wdzięczny ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl