[B4 2.0 ABT] Podłączenie wiązki grzanych foteli.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
[B4 2.0 ABT] Podłączenie wiązki grzanych foteli.
Witam serdecznie; mam zamiar zamontować u siebie podgrzewane fotele; w tym celu zakupiłem już całą kompletną wiązkę wraz z przełącznikami nowszego typu z wbudowanymi przekaźnikami. Jako mat mam zamiar użyć uniwersalnych mat grzewczych; oto link→ http://allegro.pl/mata-podgrzewana-pod- ... 75740.html
Nie wiem tylko jak ją podłączyć tj gdzie plus ,gdzie masa czy coś pominąć itp.
Mam dość trochę tych przewodów, niektóre się dublują inne nie. Poniżej zamieszczam zdjęcia z dokładnym opisem kolorów.
Za pomoc będę niepisanie wdzięczny .
Wiązka biegnąca od źródła zasilania do mat→
Wiązka biegnąca od przełączników→
Przełączniki→
Kostki przełączników→
Kostka mat grzewczych (nie znam 2 pinów) 4 pozostałe to maty→
Dziś doszedłem do tego jak podpiąć trochę przewodów; mam już zasilanie w przełączniku (+i -), świeci podświetlenie, ale co dziwne na pinie +12 na zasilanie mat (grzanie) w położeniu 0 miernik pokazuje 0 ale na każdym innym 1v. Co może być powodem?
Łączyłem też żarówkę 12v z masą wiązki i +12 na zasilanie mat (grzanie) po czym zapalała się ona i zaraz gasła; w zależności od cyfry na przełączniku paliła się raz słabiej raz mocniej. Brak mi już pomysłów na kombinacje.
Dodam jeszcze że przewody z żółtej kostki (fotka nr3) idą do nikąd :shock:
są odcięte przed kostką i za kostką więc nasuwa się pytanie od czego były bo za coś w aucie odpowiadać musiały...
Nie wiem tylko jak ją podłączyć tj gdzie plus ,gdzie masa czy coś pominąć itp.
Mam dość trochę tych przewodów, niektóre się dublują inne nie. Poniżej zamieszczam zdjęcia z dokładnym opisem kolorów.
Za pomoc będę niepisanie wdzięczny .
Wiązka biegnąca od źródła zasilania do mat→
Wiązka biegnąca od przełączników→
Przełączniki→
Kostki przełączników→
Kostka mat grzewczych (nie znam 2 pinów) 4 pozostałe to maty→
Dziś doszedłem do tego jak podpiąć trochę przewodów; mam już zasilanie w przełączniku (+i -), świeci podświetlenie, ale co dziwne na pinie +12 na zasilanie mat (grzanie) w położeniu 0 miernik pokazuje 0 ale na każdym innym 1v. Co może być powodem?
Łączyłem też żarówkę 12v z masą wiązki i +12 na zasilanie mat (grzanie) po czym zapalała się ona i zaraz gasła; w zależności od cyfry na przełączniku paliła się raz słabiej raz mocniej. Brak mi już pomysłów na kombinacje.
Dodam jeszcze że przewody z żółtej kostki (fotka nr3) idą do nikąd :shock:
są odcięte przed kostką i za kostką więc nasuwa się pytanie od czego były bo za coś w aucie odpowiadać musiały...
Ostatnio zmieniony 14 sty 2016, 23:21 przez Mateusz1994, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Jest tyle tematów o tym,szukałeś?
https://audi80.pl/topics98/80-b4-all ... vt7739.htm
https://audi80.pl/topics98/80-b4-all ... vt7739.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
Nie jestem elektrykiem i nie ogarniam profesjonalnych schematów...Piotrekdriver1 pisze:Jest tyle tematów o tym,szukałeś?
https://audi80.pl/topics98/80-b4-all ... vt7739.htm
Potrzebuję "łopatologiczny" opis...
[ Dodano: 2016-01-14, 22:27 ]
Dlaczego tak uważasz kolego?Jarewa pisze:Uniwersalnych mat nie podłączysz pod te przyciski.
[ Dodano: 2016-01-15, 22:20 ]
A może ktoś z was ogarnia chociaż piny we włączniku tj gdzie np znajdę napięcie dodatnie czyli sygnał zasilania na maty.
Poza tym co powoduje to że mata grzeje raz mocniej a raz słabiej i czym jest ten przekaźnik wbudowany we włączniku??
Znalazłem taki oto temat i z niego czerpię informacje odnośnie pinów lecz i tak prąd nie dochodzi...
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... tele/page4
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dla tegoDlaczego tak uważasz kolego?
Mateusz1994 pisze:tj gdzie np znajdę napięcie dodatnie czyli sygnał zasilania na maty.
Oryginalne maty są zasilane prądem PWM, maty mają zintegrowany czujnik temperatury przycisk to nic innego jak sterownik który tez niestety sprawdza stany mat.Mateusz1994 pisze:Poza tym co powoduje to że mata grzeje raz mocniej a raz słabiej i czym jest ten przekaźnik wbudowany we włączniku??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
Ok. przepraszam za złe nazewnictwo .
Nalazłem taki temat o matach na forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=574098
Tam problem rozwiązało coś takiego jak termistor NTC 10 KΩ.
Czy w moim przypadku i tych mat uniwersalnych to rozwiązało by problem?
Obecnie od testów mam starą ori matę z B4 część pod plecy (na krótko grzeje) ale w niej nie ma takiego termistora.
[ Dodano: 2016-01-18, 15:13 ]
Opanowałem tą wiązkę :mrgreen:
Panowie z forum BMW mieli rację. Należy podpiąć termistor NTC 10k pod przewód sygnału zagrzania maty i wszystko śmiga bajecznie :mrgreen:
W zależności od cyferki na włączniku sygnał 12v jest podawany częściej bądź rzadziej.
Co do mat proszę nie wypisywać bajek że mata uniwersalna nie zadziała bo zadziała tak samo a nawet lepiej bo jest wykonana z włókna węglowego a nie ścieżek drutu jak w oryginale.
Gdy dojdą mi maty i polutuję dokładnie wiązkę zamieszczę dokładny opis od A do Z (PROSTY I CZYTELNY) dla każdego a nie tylko dla elektryka jak zamontować sobie ten piękny bajer do swojej niuni (jak czas pozwoli będzie i film z prac krok po kroku).
Temat zamykam i pozdrawiam.
Nalazłem taki temat o matach na forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=574098
Tam problem rozwiązało coś takiego jak termistor NTC 10 KΩ.
Czy w moim przypadku i tych mat uniwersalnych to rozwiązało by problem?
Obecnie od testów mam starą ori matę z B4 część pod plecy (na krótko grzeje) ale w niej nie ma takiego termistora.
[ Dodano: 2016-01-18, 15:13 ]
Opanowałem tą wiązkę :mrgreen:
Panowie z forum BMW mieli rację. Należy podpiąć termistor NTC 10k pod przewód sygnału zagrzania maty i wszystko śmiga bajecznie :mrgreen:
W zależności od cyferki na włączniku sygnał 12v jest podawany częściej bądź rzadziej.
Co do mat proszę nie wypisywać bajek że mata uniwersalna nie zadziała bo zadziała tak samo a nawet lepiej bo jest wykonana z włókna węglowego a nie ścieżek drutu jak w oryginale.
Gdy dojdą mi maty i polutuję dokładnie wiązkę zamieszczę dokładny opis od A do Z (PROSTY I CZYTELNY) dla każdego a nie tylko dla elektryka jak zamontować sobie ten piękny bajer do swojej niuni (jak czas pozwoli będzie i film z prac krok po kroku).
Temat zamykam i pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
Mam pytanie jak w oryginale idą przewody od mat po fotelu do kostki tj z której strony są mocowane i ile długości w oryginale ma przewód zasilania odchodzący od fotela do kostki. Pytam bo nie mam wglądu w fabrycznie grzany fotel a chcę to zrobić tak jak szło z fabryki.
Za wytłumaczenie lub fotkę (nawet lepiej) będę wdzięczny
Za wytłumaczenie lub fotkę (nawet lepiej) będę wdzięczny