Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Uciekający płyn chłodniczy

ODPOWIEDZ
Nukta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sie 2015, 14:51

[1.9TDI 1Z] Uciekający płyn chłodniczy

Post autor: Nukta » 05 lip 2016, 20:21

Witam, miałem problem z uciekającym płynem chłodniczym, pod samochodem zostawała plama, okazało się, że wężyk jest pęknięty. Szybka wymiana i już nie cieknie.
Jednak problem nie został do końca rozwiązany. Pomimo braku jakiejkolwiek plamy płyn w dalszym ciągu ucieka, jednak tym razem w mniejszych ilościach i tylko w czasie jazdy. Na przykład po przejechaniu około 200km ubywa mniej więcej 1l płynu.
Jaki może być tego powód i czy naprawa może być kosztowna?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 22:15 przez Nukta, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2016, 20:55

Nukta, _uwaga
Nukta pisze:Jaki może być tego powód i czy naprawa może być kosztowna?
i tak i nie, wszystko zależy od tego gdzie podziewa się płyn, ale to już musisz sam zlokalizować.
Jeśli na 100 % nie masz wycieków to płyn może dostawać się do silnika a to już kosztowna naprawa.
Radzę jeszcze raz sprawdzić wszystkie połączenia i króciec z tyłu silnika.

Nukta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sie 2015, 14:51

Post autor: Nukta » 05 lip 2016, 21:25

Znajomy mówił mi, że być może trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą, czy to mogłoby rozwiązać problem?
Mówił też, że płyn może dostawać się do silnika i wylatywać razem ze spalinami, co nie wróżyłoby nic dobrego, czy to miałeś na myśli mówiąc, że naprawa może być kosztowna?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2016, 21:41

Nukta, po pierwsze https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608
Nukta pisze:czy to miałeś na myśli mówiąc, że naprawa może być kosztowna?
tak, wymiana uszczelki
Ale za nim to zrobisz poszukaj najpierw czy to trzeba robić bo może problem leży gdzie indziej i tylko nadaremnie wydasz kasę.

Nukta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sie 2015, 14:51

Post autor: Nukta » 05 lip 2016, 21:48

Ja niestety na motoryzacji się za bardzo nie znam, żeby samemu szukać. Pęknięty wężyk dość łatwo było znaleźć przy zaglądaniu pod maskę w celu znalezienia problemu.
Ile w przybliżeniu mogłaby mnie wynieść wymiana uszczelki?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2016, 21:55

Nukta, jak chcesz wydawać kasę Twoja sprawa ale poszukać na łączeniach i króćcach to chyba nie jest skomplikowane zajęcie problem w tym że na króćcach często ciężko znaleźć gdyż na gorącym silniku płyn dość szybko odparowuje.
Nukta pisze:Ile w przybliżeniu mogłaby mnie wynieść wymiana uszczelki?
zależy ile mechanik z ciebie zedrze a tak poważnie to nie wiem - wszystko zależy od użytych części. Można dobrze albo po taniości. Sama robocizna będzie z 3-4 stówy, uszczelka ze 80, sprawdzenie szczelności głowicy z 50 zl, jeszcze rozrząd pasowało by wymienić leciutko ze 300 zł, do tego olej, filtr oleju, płyn i parę innych pierdół. Także się nazbiera.

ps tylko abyś cię nie zdziwił gdy wydasz kasę na wymianę uszczelki a po zabiegu będzie to samo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2016, 22:04

PieterB pisze:na króćcach często ciężko znaleźć gdyż na gorącym silniku płyn dość szybko odparowuje.
99,9 % wycieków plynu w naszych tdi ,jest z pod króćca z tworzywa przy głowicy ,a raczej z oringu pod nim . Sam króciec też kruszeje ze starosci i się deformuje .Wyciek widac wyrażnie gołym okiem ,wystarczy spojrzeć pod króciec ,zwykle jest tam widoczny płyn ,albo białe ślady po nim.Co do wymiany całego króćca ,to nowe tanie zamieniki deformują się też dość szybko ...kolega wymieniał już 2razy ,a mowiłem mu poszukaj jakiegoś ori w dobrym stanie ....sam też miałem z tamtąd minimalny wyciek ,wymieniłem oring i króciec ,bo mój króciec rozsypywał się ze starosci .Nie chcac robić drugi raz ,nie kupowałem nowego króćca za 20zl ,tylko założyłem ori używkę w dobrym stanie
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 22:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Nukta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sie 2015, 14:51

Post autor: Nukta » 05 lip 2016, 22:07

No to niezły wydatek przez głupią uszczelkę. Auto kupiłem za nieduże pieniądze, że tak powiem "byle jeździło". Cóż, sprawowało się bardzo dobrze, do teraz. Pozostaje jeździć, aż nie padnie i odkładać na nowe. Dzięki za pomoc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2016, 22:08

Nukta pisze:No to niezły wydatek przez głupią uszczelkę. Auto kupiłem za nieduże pieniądze, że tak powiem "byle jeździło". Cóż sprawowało się bardzo dobrze, do teraz. Pozostaje jeździć, aż nie padnie i odkładać na nowe. Dzięki za pomoc.
Masz "ciekawe " podejscie ...zamiast sprawdzić taki banał jak potencjalny wyciek ,to od razu wydajesz werdykt ...."czekać aż padnie i zbierac na nowe " ...ja takiego podejscia nie ogarniam ,ale cóź można i tak ...tylko po co pisac posta z pytaniem ,skoro nie chce ci się nawet zajrzeć pod maskę i sprawdzić
Ostatnio zmieniony 05 lip 2016, 22:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lip 2016, 22:16

MUNIOR pisze:99,9 % wycieków plynu w naszych tdi ,jest z pod króćca z tworzywa przy głowicy ,a raczej z oringu pod nim .
wiem ;-) sam to miałem nie raz

Nukta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 09 sie 2015, 14:51

Post autor: Nukta » 05 lip 2016, 22:18

Gdybym miał wymienić tą uszczelkę, to koszt wyniósłby niemal połowę ceny samochodu, stąd moje podejście. Najpierw jednak oddam auto do mechanika w celu wymiany króćca, może to wystarczy, żeby rozwiązać problem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lip 2016, 22:20

Nukta pisze:Gdybym miał wymienić tą uszczelkę, to koszt wyniósłby niemal połowę ceny samochodu, stąd moje podejście
Oring pod króćcem sprawdż,a najlepiej od razu wymień ,a nie uczepileś się uszczelki pod glowicą....uszkodzona uszczelka pod głowicą ,daje zupełnie inne objawy niż powolne ubywanie plynu ...

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 06 lip 2016, 06:31

Sprawdź też czy dywany nie są wilgotne pod konsolą , może nagrzewnica zaczęła sączyć. Objawami będą też zaparowujące szyby , tłustawy nalot na szybie , słodkawy zapach w aucie .

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 06 lip 2016, 18:45

Nukta, szkoda, że nie podajesz w profilu skąd jesteś, zawsze mógłby się znaleźć ktoś z okolicy i ewentualnie zerknąć do Twojego w ramach klubowego dobrego uczynku. Ja przerabiałem już podobny temat, właśnie jutro ściągam głowicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl