[B4 1.9 1Z] Chłodzenie po wyłączeniu silnika
[B4 1.9 1Z] Chłodzenie po wyłączeniu silnika
Witam,
Sprawa dotyczy Audi 80 1.0 TDI 1Z. Auto jest w rodzinie od 1997r (rok produkcji 1993), jakis czas temu w upalne dni po wylaczeniu silnika zalaczaly sie wentylatory, które dodatkowo dochladzaly rozgrzany silnik. Wiem, ze ta funkcja jest stosowana w 1z, poniewaz w a4b5 (równiez 1z) dziala bez problemu. Nie moge sie doszukac informacji, który czujnik powoduje zalaczenie wentylatorów po wylaczeniu silnika. Czy jest to termowłącznik w chłodznicy, czy czujnik w króćcu przy głowicy? Jezeli ktos ma informacje to prosze o pomoc.
Zastanawia mnie również kwestia przekaźników, może ktoś wie, który przekaźnik odpowiada za tą funkcję? może ktoś dysponuje schematem tego układu?
Z tego co mi wiadomo dochladzanie silnika ma zapobiec peknieciu glowicy w silnikach z doladowaniem.
Pozdrawiam
Pawel.
Sprawa dotyczy Audi 80 1.0 TDI 1Z. Auto jest w rodzinie od 1997r (rok produkcji 1993), jakis czas temu w upalne dni po wylaczeniu silnika zalaczaly sie wentylatory, które dodatkowo dochladzaly rozgrzany silnik. Wiem, ze ta funkcja jest stosowana w 1z, poniewaz w a4b5 (równiez 1z) dziala bez problemu. Nie moge sie doszukac informacji, który czujnik powoduje zalaczenie wentylatorów po wylaczeniu silnika. Czy jest to termowłącznik w chłodznicy, czy czujnik w króćcu przy głowicy? Jezeli ktos ma informacje to prosze o pomoc.
Zastanawia mnie również kwestia przekaźników, może ktoś wie, który przekaźnik odpowiada za tą funkcję? może ktoś dysponuje schematem tego układu?
Z tego co mi wiadomo dochladzanie silnika ma zapobiec peknieciu glowicy w silnikach z doladowaniem.
Pozdrawiam
Pawel.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2016, 14:09 przez pawelko90, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pawelko90, szukaj https://audi80.pl/topics7/all-opis-b ... -vt120.htm
Przed zamieszczeniem posta przejrzałem ten temacik I opisy, sprawdziłem przekaźniki, jednak nie mogę zlokalizować przekaźnika odpowiadającego za drugi bieg wentylatorów. Powinien znajdować sie on pod kierownicą. Mam tam przekaźniki:
431 951 253 H
431 951 253 F
4A0 951 258
4A0 907 517
4A0 919 579 C
4A0 959 257
Z opisu żaden z nich nie jest od wentylatorów... podczas pracy silnika pracuje pierwszy I drugi bieg, wszystko jest normalnie. Brak "dochładzania" po wyłączeniu.
Wymienione przekaźniki przeczyściłem papierkiem I kontakt sprayem, żaden nie był nadpalony, ani mocno zasniedziały.
431 951 253 H
431 951 253 F
4A0 951 258
4A0 907 517
4A0 919 579 C
4A0 959 257
Z opisu żaden z nich nie jest od wentylatorów... podczas pracy silnika pracuje pierwszy I drugi bieg, wszystko jest normalnie. Brak "dochładzania" po wyłączeniu.
Wymienione przekaźniki przeczyściłem papierkiem I kontakt sprayem, żaden nie był nadpalony, ani mocno zasniedziały.
Tak zrobię, jak tylko uporam się z wymianą chłodnicy cieczy, bo ta niesamowicie zarosła. Zastanawia mnie, który czujnik załącza wiartaki na zgaszonym silniku. Czy jest to termowłącznik w chłodnicy, czy czujnik przy głowicy silnika?
Po wyłączeniu stacyjki na przewodach termowłącznika nie ma prądu, któy element może go załączać przy mocno rozgrzanym silniku? przekaźnik 2giego biegu? nie mam za bardzo pomysłu...
Po wyłączeniu stacyjki na przewodach termowłącznika nie ma prądu, któy element może go załączać przy mocno rozgrzanym silniku? przekaźnik 2giego biegu? nie mam za bardzo pomysłu...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie wiem jak tu w 1z ale w benzynowych jest do tego specjalny czujnik przy głowicypawelko90 pisze: Czy jest to termowłącznik w chłodnicy, czy czujnik przy głowicy silnika?
no i moim zdaniem prawidłowo, on przecież nie chodzi cały czas tylko wówczas gdy temp. pod maską przekroczy jakąś tam wartość i dopiero wówczas pojawia się tam prądpawelko90 pisze:Po wyłączeniu stacyjki na przewodach termowłącznika nie ma prądu,
PieterB To jest właśnie pytanie: który element jest za to odpowiedzialny, pod maską przy głowicy jest jeden niebieski czujnik, oraz czujnik temperatury G2/G62 jeden do pomiaru temperatury ECU I na zegary? Fajnie byłoby, żeby wypowiedział się użytkownik zetorka...
tylko co podaje ten prąd???PieterB pisze:no i moim zdaniem prawidłowo, on przecież nie chodzi cały czas tylko wówczas gdy temp. pod maską przekroczy jakąś tam wartość i dopiero wówczas pojawia się tam prąd
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pawelko90, zastanawiam się czy w ogóle coś takiego było montowane w 1z, wiem ze aaz miały dodatkową elektryczną pompę wody. No ale skoro piszesz że u ciebie kiedyś to działało.
A zwierałeś piny przy czujniku od chłodnicy?
Bo ani niebieski ani ten przy chłodnicy raczej tego nie załączają gdyż działają one na włączonym zapłonie z tego co wiem.
A zwierałeś piny przy czujniku od chłodnicy?
Bo ani niebieski ani ten przy chłodnicy raczej tego nie załączają gdyż działają one na włączonym zapłonie z tego co wiem.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Niebieski czujnik 2 pin jest dla Ecu ,pawelko90 pisze: pod maską przy głowicy jest jeden niebieski czujnik, oraz czujnik temperatury G2/G62 jeden do pomiaru temperatury ECU I na zegary? Fajnie byłoby, żeby wypowiedział się użytkownik zetorka...
szary okrągły 3 pin jest z tyłu głowicy i daje info na zegary o temperaturze w autach bez klimy,
te z klimą mają inny czujnik.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
wg w.w schematu, to temat się skończył, ponieważ zasilanie na wiatraki idzie tylko i wyłącznie po zapłonie
wg w.w schematu, to temat się skończył, ponieważ zasilanie na wiatraki idzie tylko i wyłącznie po zapłonie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się ,nie ma takiej opcji w tym aucie ...wentylatory chodza tylko z właczonym zapłonem ....rozwiąznie nonsensowne ,ale tak to jest tu zrobione i jak ktoś ma inaczej to musiał to ktoś przerobić ...a tak na marginesie ,to ja u siebie chodzących wentylatorów nie widziałem ,bo temp.nigdy nie osignęła mi 95 stopni Ale działanie układu sprawdzałem i działa jak powinienhudy pisze:Ktoś coś tu kreci. Mam samochód od 10 lat i nigdy nie włączyły mi sie wiatraki na wyłączonym silniku
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
U mnie przez te lata samoczynnie włączyły sie wiatraki 2 lub 3 razy. Ale dla bezpieczeństwa mam pod kierownicą dodatkowy przełącznik i włączam 1 i 2 bieg jak potrzeba. Przydało sie ostatnio w Chorwacji jak przy prawie 40 stopniach stałem w korku ponad 1,5 godziny...MUNIOR pisze:.a tak na marginesie ,to ja u siebie chodzących wentylatorów nie widziałem ,bo temp.nigdy nie osignęła mi 95 stopni Ale działanie układu sprawdzałem i działa jak powinien
Panowie,
Jak ciągałem przyczepę camping'ową około 80km od miejsca zamieszkania, to po przyjechaniu na miejsce, zostawieniu silnika na wolnych na jakiś czas, to nawet po tym, jakiś czas załączały się wiatraki I dochładzały silnik. W poprzednim tygodniu wpadł wujaszek a4b5 1z i również ta funkcja u niego działa... namieszane mam już troche w głowie, ale chciałbym znaleźć rozwiązanie tej sprawy.
Jak ciągałem przyczepę camping'ową około 80km od miejsca zamieszkania, to po przyjechaniu na miejsce, zostawieniu silnika na wolnych na jakiś czas, to nawet po tym, jakiś czas załączały się wiatraki I dochładzały silnik. W poprzednim tygodniu wpadł wujaszek a4b5 1z i również ta funkcja u niego działa... namieszane mam już troche w głowie, ale chciałbym znaleźć rozwiązanie tej sprawy.