Witam. Chciałem pochwalić się nowym nabytkiem jakim jest Audi 80 b4 z silnikiem 2.3 NG 1992r w kolorze lz6p (zielona butelka). Auto ma założoną instalacje LPG oraz Hak wbity w dowód.
Posiadaczem Audi zostałem dzieki zamianie za moje BMW e36 coupe 318is które lata świetności miało już za sobą lecz audi tez wiele daje do życzenia, bo jest kilka rzeczy które będę musiał zrobić m.in. maske pomalować bo lakier zszedł lub wymienić na drugą w kolorze, zrobić obroty ktore gubi na biegu jałowym, jakieś wycieki itp. Zainteresowała mnie ta wersja silnikowa z LPG i spodobal mi się głos tej rzędowej 5 cylindrówki
Audi jest w bogatej wersji wyposażenia:
- ABS
- Alarm
- Immobilizer
- Wsp. kierownicy
- Blokada biegów
- Zegary AC/BC
- El. 4x szyby
- El. Lusterka
- Centralny zamek
- Roleta tylnej szyby
- Zmieniarka kaset
- Przyciemniane fabrycznie tylne szyby
Audi 80 B4 2.3 lz6p sedan
Re: Audi 80 B4 2.3 lz6p sedan
A przypadkiem w B4 wszystkie szyby fabrycznie nie były lekko przyciemniane?Asteri pisze: - Przyciemniane fabrycznie tylne szyby
I powodzenia w ogarnianiu furki, bo silniczek to bajeczka, dźwięk nie do przebicia
Re: Audi 80 B4 2.3 lz6p sedan
Racja w B4 fabrycznie sa przyciemnione lekko wszystkie szyby lecz tutaj tył jest jeszcze bardziej przyciemnionyJakki pisze:A przypadkiem w B4 wszystkie szyby fabrycznie nie były lekko przyciemniane?Asteri pisze: - Przyciemniane fabrycznie tylne szyby
I powodzenia w ogarnianiu furki, bo silniczek to bajeczka, dźwięk nie do przebicia
Racja była na OLX tydzien po zakupie bo w zasadzie zamieniłem BMW spontanicznie na B4 nie byla ta zamiana zaplanowana bo bardziej zalezalo mi na gotówce ale ze na e36 nie trafil sie kupiec to dalem szanse B4 jesli znalazl by sie zdecydowany kupiec a jesli nie to zostaje w moich rekach ale juz nie aktualne ogloszenie bo jak się okazało silnik do remontu a mianowicie pierwsze spostrzezenie po kilku dniach od nabycia zauwazylem olej na uszczelce glowicy, myslalem na początku ze to z pod uszczelki pompki serwa ktora jest montowana do glowicy, zeby miec pewność postanowilem kupic zmywacz do hamulcow i zmyć ten wyciek oleju, przejechalem sie i ewidentnie dalo sie zauwazyc ze olej wydobywa sie z pod uszczelki glowicy. Oczywiście wcześniej sprawdzałem czy nie ma oleju w plynie oraz odwrotnie ale nie bylo zadnych niepokojacych oznak. Dalsze objawy byly takie ze silnik ciezko odpalał nie trzymal wolnych obrotow na benzynie jak i na gazie. Zrobilem pomiar kompresji który był następujący:
1cyl: 3 bar
2cyl: 12,5 bar
3cyl: 12,5 bar
4cyl: 10,5 bar
5cyl: 12,5 bar
Robilem probe olejową pierwszego cylindra i bez zmian moze 0,5 bar różnicy.
Zdecydowalem więc zabrać sie za zrzucenie głowicy i jak okazało sie silnik jest do remontu i na uszczelce sie nie skończy.
Przy demontazu koła pasowego i odkreceniu 4 imbusow okazalo sie cos takiego... koło paska rozrządu pękło na pół ażsie dziwie ze nie rozeszło sie podczas pracy silnika (obstawiam ze ktoś z duzym momentem dowalil imbusy ze popękało) Mam problem ze znaleznieniem drugiego takiego koła, w sklepach nie mają, pytalem na pobliskich szrotach i tez nie mają, gdyby ktos miał takie kolo to chetnie kupię.
]
Po zdjęciu głowicy zrobiłem prosty test na sprawdzenie szczelności pierścieni oraz gniazd zaworów.
Na cylindry w srodkowym polozeniu tloka w tulei nalalem we wszystkie tuleje taka sama ilość benzyny i obserwowałem jak szybko splynie do miski i oczywiście w pierwszym cylindrze momentalnie splywalo tak ze juz mialem pewność ze pierscionki do wymiany. Natomiast zawory sprawdzalem w taki sposob ze glowice odwrocilem gniazdami do gory i tez zalalem benzyna, bardzo duzo czasu minęło zeby spłynęła benzyna przez zawory więc zawory wydaja sie być szczelne.
Nastepnie odkręciłem miske olejowa zeby wyciągnąć pierwszy tłok a tu taka niespodzianka...
Z tloka wysypały sie kawalki pierscieni. Szykuje sie grubszy remont silnika i obecnie kompletuje części oraz oddam głowice do planowania i sprawdzenia szczelności.
1cyl: 3 bar
2cyl: 12,5 bar
3cyl: 12,5 bar
4cyl: 10,5 bar
5cyl: 12,5 bar
Robilem probe olejową pierwszego cylindra i bez zmian moze 0,5 bar różnicy.
Zdecydowalem więc zabrać sie za zrzucenie głowicy i jak okazało sie silnik jest do remontu i na uszczelce sie nie skończy.
Przy demontazu koła pasowego i odkreceniu 4 imbusow okazalo sie cos takiego... koło paska rozrządu pękło na pół ażsie dziwie ze nie rozeszło sie podczas pracy silnika (obstawiam ze ktoś z duzym momentem dowalil imbusy ze popękało) Mam problem ze znaleznieniem drugiego takiego koła, w sklepach nie mają, pytalem na pobliskich szrotach i tez nie mają, gdyby ktos miał takie kolo to chetnie kupię.
]
Po zdjęciu głowicy zrobiłem prosty test na sprawdzenie szczelności pierścieni oraz gniazd zaworów.
Na cylindry w srodkowym polozeniu tloka w tulei nalalem we wszystkie tuleje taka sama ilość benzyny i obserwowałem jak szybko splynie do miski i oczywiście w pierwszym cylindrze momentalnie splywalo tak ze juz mialem pewność ze pierscionki do wymiany. Natomiast zawory sprawdzalem w taki sposob ze glowice odwrocilem gniazdami do gory i tez zalalem benzyna, bardzo duzo czasu minęło zeby spłynęła benzyna przez zawory więc zawory wydaja sie być szczelne.
Nastepnie odkręciłem miske olejowa zeby wyciągnąć pierwszy tłok a tu taka niespodzianka...
Z tloka wysypały sie kawalki pierscieni. Szykuje sie grubszy remont silnika i obecnie kompletuje części oraz oddam głowice do planowania i sprawdzenia szczelności.
Ok będę do niego pisał Kupilemdzisiaj śruby glowicy o długości 96mm a te co były mialy 100mm długości jak myślicie wymienić na takie jak były czy dać te 96mm ?Przemas80 pisze:To koło może Arturro997 mieć częściami handluje napisz do niego,trochę kaszanka że w takim stanie silnik zrób i ciesz się
[ Dodano: 2016-07-18, 13:05 ]
Większość części juz mam czekam jeszcze na tłok i wciąż szukam koła rozrządu którego nikt nie ma na sprzedaż