Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] wymiana płynu chłodniczego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

[B3 1.8 PM] wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Piotrek_łódź » 15 lip 2016, 21:31

Witam koledzy nie mogłem znaleśc tematu dotyczącego wymiany płynu w moim silniku więc zakładam nowy. Jak wymienic płyn chłodniczy w moim aucie bo z tego co się zorientowałem to żadnego kranika pustowego nie ma w chłodnicy aby spuścić płyn z układu więc jak trzeba to zrobic i czy po wymianie trzeba trzeba go jakoś odpowietrzyc czy sam sobie to zrobi i się odpowietrzy oraz jaki płyn wlać chodzi o kolor

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 15 lip 2016, 22:00

zdejmij po prostu dolny wąż z chłodnicy,odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym,zobacz czy nie ma za dużo syfu w płynie,jak dawno nie zmieniany możesz zrobić płukankę. Płyny teraz prawie niczym się nie różnią ja leje różowe borygo,gdzieś w faq na forum jest temat jakie płyny są polecane,a co do odpowietrzania musisz poczytać,ja nie odpowietrzam bo jakiś geniusz zalepił odpowietrznik sylikonem,z czasem odpowietrzy się sam :p

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lip 2016, 22:42

Płyn nie wyleci z bloku jeśli zdejmie się tylko dolny wąż idący do chłodnicy. Termostat będzie trzymał płyn w bloku (chyba, że zdejmie się ten wąż na mocno rozgrzanym silniku).

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 15 lip 2016, 22:46

więc jak inaczej go spuścić ? ja zawsze zdejmowałem tylko wąż

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2016, 08:18

Najlepiej ściągnąć 2 węże przed i za termostatem ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lip 2016, 19:44

Albo wyciągnąć termostat tym bardziej ze to PM B3 łatwy dostęp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl