Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 AHU] błąd 17970 prośba o poradę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

[A4 AHU] błąd 17970 prośba o poradę

Post autor: mantix » 17 lip 2016, 22:57

Witam, pojawił się błąd 17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached

P1562 - 35-10 - - - Intermittent, chodzi o silnik ahu w a4b5 2000r. Nie ma żadnych innych objawów, poza tym, że mruga kontrolka świec wiadomo jak się błąd pojawia, a dzieje sie to prawie cały czas.Napięcie na nastawniku wynosi 760v, nie był czyszczony ani nic takiego, po prostu błąd się nagle pojawił. Kąt wtrysku prawie 50, dawka około 4mg. Czy myślicie, żeby przestawić napięcie poniżej 700?. Dziwny jest troche odczyt z korekcji wtrysków.Podaje logaGrupa 013: http://vaglog.pl/log_270981.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lip 2016, 15:33

mantix pisze: pojawił się błąd 17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached

P1562 - 35-10 - - - Intermittent, chodzi o silnik ahu w a4b5 2000r. Nie ma żadnych innych objawów, poza tym, że mruga kontrolka świec wiadomo jak się błąd pojawia, a dzieje sie to prawie cały czas.Napięcie na nastawniku wynosi 760v, nie był czyszczony ani nic takiego, po prostu błąd się nagle pojawił.
Skoro pojawił się bład ,to coś się tam w nastawniku dzieje ,zwykle taki błąd pojawia się z powodu "przycinania" się nastawnika z powodu zanieczyszczenia opilkami .Odkręcić nastawnik ,obejrzeć od spodu czy nie widać sladów opilków na szpilkach ,jak sa to wyczyscić i po problemie.RSW się nie czepiać ,bo przy takiej wartosci nie tu jest problem

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 19 lip 2016, 00:44

Dzięki Mariusz, a powiedz mi czy to jest tak bardzo ważne, żeby czujnik rsw po czyszczeniu ustawić idealnie na tą samą wartość? Czyli w tym przypadku na 760V, bo ostatnia jak czyściłem to połowę czasu zajęło mi właśnie trafianie na konkretną wartość. ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 lip 2016, 15:01

mantix pisze:czy to jest tak bardzo ważne, żeby czujnik rsw po czyszczeniu ustawić idealnie na tą samą wartość? Czyli w tym przypadku na 760V
od 0,720 do 0,760 jak ustawisz ,to tez jest ok.Według tego napiecia komp steruje dawką ,wiec jak mu "przesuniesz RSW to go oszukasz w jedną ,bądż w drugą stronę .W tych granicach co podałem ,jest tak mała różnica ze nie ma to wiekszego znaczenia .Żeby tylko kogoś nie korciło i nie ruszył tej "blaszki " po drugiej stronie ruchomego "palca" RSW ,bo to jego punkt odniesienia, którego nie wolno ruszać .Ruszając go , rozkalibrujemy zakres pracy nastawnika i bez drugiego ori nastawnika już tego nie da sie ustawic dokładnie jak być powinno ...no i wtedy może wywalac nie dający się skasować błąd n146. Nastawnik to dość precyzyjne ustrojstwo i wszelkie niedokładnosci przy jego skladaniu zwkle dają o sobie znać.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 27 lip 2016, 20:56

Witam ponownie, mieliśmy się w sobotę zabierać za rozbiórkę nastawnika, lecz problem zniknął i od tygodnia się nie pojawił.Błąd pojawiał się przez okres około tygodnia, a teraz na razie spokój więc nie ruszamy póki co okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl