[80 B4 2.0 ABK]spala24litry/100,szarpie,pluje czarna mazia
Hej, Ja mam sasiada mechanika i kiedys tez mial taki przypadek z autem. Jak bylo zimne to chodzilo dobrze a jak bylo gorace to zle chodzilo. I tez palil bardzo duzo, kopcil i wiem jedno ze powodem takiego zachowania bylo to ze poprzedni wlasciciel sprzedal auto ale przed sprzedaza wymienil uszczelke pod glowica bez planowania glowicy i to w dziwny sposob powodowalo po nagrzaniu takie efekty, poza tym nie wiem czy audi ma takie cos jak czujki polozenia walu rozrzadu bodajrze nazywa zie Halla i on tez w jednym aucie po nagrzaniu powodowal takie objawy - kopcenie, szarpanie i duze spalanie, pozdro
Witam.
Regulator cisnienia paliwa wydaje sie byc suchy.
Rezystencja wyszla 198,3 oma.
Dodatkowo od wczoraj miga mi kontrolka temperatury z czestotliwoscia okolo 0.75 sekundy. Miga caly czas, czy silnik jest zimny, czy nagrzany. Gdy jest nagrzany to termometr nie wskazuje wiecej niz 90 stopni, czasem moze przekroczy 90 stopni ale minimalnie. No i czasem jak wjade w jakas dziure to przestaje dzialac obrotosciomierz i przestaje migac kontrolka temperatury i jak znowu wjade w jakas dziure lub klepne w deske to zalapuje i predkosciomierz dziala i kontrolka miga. Chyba cos nie styka.
I teraz jeszcze pytanie, czy zegary podswietlaja sie po wlaczeniu silnika czy dopiero po wlaczeniu swiatel?
Regulator cisnienia paliwa wydaje sie byc suchy.
Rezystencja wyszla 198,3 oma.
Dodatkowo od wczoraj miga mi kontrolka temperatury z czestotliwoscia okolo 0.75 sekundy. Miga caly czas, czy silnik jest zimny, czy nagrzany. Gdy jest nagrzany to termometr nie wskazuje wiecej niz 90 stopni, czasem moze przekroczy 90 stopni ale minimalnie. No i czasem jak wjade w jakas dziure to przestaje dzialac obrotosciomierz i przestaje migac kontrolka temperatury i jak znowu wjade w jakas dziure lub klepne w deske to zalapuje i predkosciomierz dziala i kontrolka miga. Chyba cos nie styka.
I teraz jeszcze pytanie, czy zegary podswietlaja sie po wlaczeniu silnika czy dopiero po wlaczeniu swiatel?
Jesteś pewien? A może tylko wtyczka się uszkodziła lub przewód przetarł? Mało kiedy przyczyną usterki są dwa podzespoły.KORU pisze:Sonda lambda jest do wymiany i czujnik Halla.
Nie ma co wpędzać za wczasu człowieka w koszty jeżeli nie zbadało się dokładnie auta.
Proponuję używać częściej trybu przypuszczającego zdania, no chyba że ktoś jest jasnowidzem.
Witam, tak czytam ten temat i naprawdę żal mi autora, bo wiem co przeżywa. Jak byłem piękny i młody miałem CC 700 i sytuację dość podobną, ale do rzeczy.
Po zakupie audi, okazało się, że na benzynie nie pali za dobrze. Dym z rury + jakieś czarne kapiące brudy, szarpie i spalanie kosmos. Okazało się, że przepływomierz był rozwalony,poprzedni właściciel miał wybuch gazu, obudowę filtra posklejał na ciepło, ale przepływomierza nie naprawił. Po wymianie na nową używkę problem zniknął.
Sprawdź przepływomierz może to jest to :roll:
Powodzenia <ok>
Po zakupie audi, okazało się, że na benzynie nie pali za dobrze. Dym z rury + jakieś czarne kapiące brudy, szarpie i spalanie kosmos. Okazało się, że przepływomierz był rozwalony,poprzedni właściciel miał wybuch gazu, obudowę filtra posklejał na ciepło, ale przepływomierza nie naprawił. Po wymianie na nową używkę problem zniknął.
Sprawdź przepływomierz może to jest to :roll:
Powodzenia <ok>
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
panowie to jak moj spala 16gazu to znaczy ze cos nie trybi :idea:
na bezynie to 10literkow lyknol na 60km
do tej pory myslalem ze poprostu za ostro traktuje pedal gazu bo na kontroli spalin wyszlo wszystko ok :roll:
[ Dodano: 2007-12-26, 01:29 ]
a i czy zresetowanie kompa i nowe ustawienie mapy paliwowej cos moze pomoc :?:
na bezynie to 10literkow lyknol na 60km
do tej pory myslalem ze poprostu za ostro traktuje pedal gazu bo na kontroli spalin wyszlo wszystko ok :roll:
[ Dodano: 2007-12-26, 01:29 ]
a i czy zresetowanie kompa i nowe ustawienie mapy paliwowej cos moze pomoc :?:
rafalaudi1 pisze:panowie to jak moj spala 16gazu to znaczy ze cos nie trybi :idea:
na bezynie to 10literkow lyknol na 60km
do tej pory myslalem ze poprostu za ostro traktuje pedal gazu bo na kontroli spalin wyszlo wszystko ok :roll:
[ Dodano: 2007-12-26, 01:29 ]
a i czy zresetowanie kompa i nowe ustawienie mapy paliwowej cos moze pomoc :?:
W silniku ABK nie da się zrobić resetu. Możesz co najwyżej zaadoptować programem VAG nowe podzespoły takie jak potencjometr przepustnicy, czy regulator wolnych obrotów. Kanał 000 o ile dobrze pamietam. Jakiekolwiek odłączanie klem od akumulatora i zabiegi resetowania w przypadku tego silnika są bezcelowe.
[ Dodano: 2007-12-26, 09:48 ]
Trzeba wymontować półkę, tą nad nogami kierowcy. przekaźnik jest na samej górze, trzeba zdjąć jego obudowę i sprawdzić czy luty sa poprawne.sebtul pisze:Witam.
Sprawdzalem tylko niebieska kostke. Nie wiem co to jest przekaznik nr 30. Prosze napisz jak go sprawdzic, jak wroce do domu po swietach to moze uda mi sie to zrobic. Mechanik u ktorego stal samochodzik przez tydzien powiedzial, ze przeplywomierz sprawdzal.
Witam was!
Mam podobny problem z moim Audi coupe 2,6 automat
kupilem go od znajomego z niemiec ktory ma juz tego auta dosc.
Na sam pierw moze opisze co mu jest:
chodzi nierowno.obojetnie czy silnik cieply czy zimny, od czasu do czasu przy lekkim dodawaniu gazu moze zgasnac.
bardzo duzo pali i dymi troche i smierdzi nietypowo z wydechu, wiem ze jeden lub obydwa katalizatory sa puste( zuzyte)
czy to moze miec cos z katalizatorem zwiazanego ze tak dymi i smierdzi?
ale najbardziej mnie niepokoji duze spalanie benzyny i nierowna praca silnika (na postoju wacha sie miedzy 500 a 700 obrotow)
wiem ze znajomy wymienial swiece,wtryski,leerlaufsteller,lambde (niewiem niestety jak to sie nazywa po polsku)
bez skutku
warto dodac ze wczasie jazdy silnik ma pelna moc i nie szarpie, jedynie duzo pali (jakies 22 litrow na 100)
dalem go w warsztacie pod komputer i wykazal blad 519,555 i 575
czytalem tez cos o przekazniku nr 30, ale to byl podobny problem w 2 litrowym silniku, czy moze byc ten sam przekaznik walniety w moim?
mam nadzieje ze moze mi ktos w jakis sposob pomoc?
dziekuje serdecznie i z gory pozdrawiam
Jakub
Mam podobny problem z moim Audi coupe 2,6 automat
kupilem go od znajomego z niemiec ktory ma juz tego auta dosc.
Na sam pierw moze opisze co mu jest:
chodzi nierowno.obojetnie czy silnik cieply czy zimny, od czasu do czasu przy lekkim dodawaniu gazu moze zgasnac.
bardzo duzo pali i dymi troche i smierdzi nietypowo z wydechu, wiem ze jeden lub obydwa katalizatory sa puste( zuzyte)
czy to moze miec cos z katalizatorem zwiazanego ze tak dymi i smierdzi?
ale najbardziej mnie niepokoji duze spalanie benzyny i nierowna praca silnika (na postoju wacha sie miedzy 500 a 700 obrotow)
wiem ze znajomy wymienial swiece,wtryski,leerlaufsteller,lambde (niewiem niestety jak to sie nazywa po polsku)
bez skutku
warto dodac ze wczasie jazdy silnik ma pelna moc i nie szarpie, jedynie duzo pali (jakies 22 litrow na 100)
dalem go w warsztacie pod komputer i wykazal blad 519,555 i 575
czytalem tez cos o przekazniku nr 30, ale to byl podobny problem w 2 litrowym silniku, czy moze byc ten sam przekaznik walniety w moim?
mam nadzieje ze moze mi ktos w jakis sposob pomoc?
dziekuje serdecznie i z gory pozdrawiam
Jakub
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza