Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]spala24litry/100,szarpie,pluje czarna mazia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 gru 2007, 14:53

Jeżeli będziesz sprawdzał regulator ciśnienia podłóż szmatkę pod wężyk, by paliwo nie kapnęło na rozgrzane elementy silnika. Regulator możesz sprawdzić na zimnym i ciepłym silniku.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 17 gru 2007, 15:06

Hej, Ja mam sasiada mechanika i kiedys tez mial taki przypadek z autem. Jak bylo zimne to chodzilo dobrze a jak bylo gorace to zle chodzilo. I tez palil bardzo duzo, kopcil i wiem jedno ze powodem takiego zachowania bylo to ze poprzedni wlasciciel sprzedal auto ale przed sprzedaza wymienil uszczelke pod glowica bez planowania glowicy i to w dziwny sposob powodowalo po nagrzaniu takie efekty, poza tym nie wiem czy audi ma takie cos jak czujki polozenia walu rozrzadu bodajrze nazywa zie Halla i on tez w jednym aucie po nagrzaniu powodowal takie objawy - kopcenie, szarpanie i duze spalanie, pozdro

sebtul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2007, 18:16
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: sebtul » 21 gru 2007, 22:24

Witam.
Regulator cisnienia paliwa wydaje sie byc suchy.
Rezystencja wyszla 198,3 oma.
Dodatkowo od wczoraj miga mi kontrolka temperatury z czestotliwoscia okolo 0.75 sekundy. Miga caly czas, czy silnik jest zimny, czy nagrzany. Gdy jest nagrzany to termometr nie wskazuje wiecej niz 90 stopni, czasem moze przekroczy 90 stopni ale minimalnie. No i czasem jak wjade w jakas dziure to przestaje dzialac obrotosciomierz i przestaje migac kontrolka temperatury i jak znowu wjade w jakas dziure lub klepne w deske to zalapuje i predkosciomierz dziala i kontrolka miga. Chyba cos nie styka.
I teraz jeszcze pytanie, czy zegary podswietlaja sie po wlaczeniu silnika czy dopiero po wlaczeniu swiatel?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 gru 2007, 00:40

Podświetlenie licznika włącza się dopiero po włączeniu świateł postojowych/drogowych.
Pozostaje jeszcze sprawdzić zapłon i sondę. Sprawdzałeś może przekaźnik numer 30?

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 22 gru 2007, 01:40

Sonda lambda jest do wymiany i czujnik Halla.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 gru 2007, 10:30

KORU pisze:Sonda lambda jest do wymiany i czujnik Halla.
Jesteś pewien? A może tylko wtyczka się uszkodziła lub przewód przetarł? Mało kiedy przyczyną usterki są dwa podzespoły.
Nie ma co wpędzać za wczasu człowieka w koszty jeżeli nie zbadało się dokładnie auta.
Proponuję używać częściej trybu przypuszczającego zdania, no chyba że ktoś jest jasnowidzem. :-)

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 22 gru 2007, 13:25

Objawy szarpania wskazuja na te dwa urzadzenia. Ja mialem podobnie i pomogla ich wymiana. No to co moze byc za to odpowiedzialne. Ustawienie zaplonu jeszcze.

Awatar użytkownika
Badmisior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 09 lut 2007, 13:17
Lokalizacja: Głuchołazy

Post autor: Badmisior » 24 gru 2007, 08:33

Witam, tak czytam ten temat i naprawdę żal mi autora, bo wiem co przeżywa. Jak byłem piękny i młody miałem CC 700 i sytuację dość podobną, ale do rzeczy.
Po zakupie audi, okazało się, że na benzynie nie pali za dobrze. Dym z rury + jakieś czarne kapiące brudy, szarpie i spalanie kosmos. Okazało się, że przepływomierz był rozwalony,poprzedni właściciel miał wybuch gazu, obudowę filtra posklejał na ciepło, ale przepływomierza nie naprawił. Po wymianie na nową używkę problem zniknął.
Sprawdź przepływomierz może to jest to :roll:

Powodzenia <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 gru 2007, 09:03

Badmisior dobrze radzisz, tylko nie wiem czy chłopak poradzi sobie ze sprawdzeniem przepływomierza.

sebtul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2007, 18:16
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: sebtul » 26 gru 2007, 01:09

Witam.
Sprawdzalem tylko niebieska kostke. Nie wiem co to jest przekaznik nr 30. Prosze napisz jak go sprawdzic, jak wroce do domu po swietach to moze uda mi sie to zrobic. Mechanik u ktorego stal samochodzik przez tydzien powiedzial, ze przeplywomierz sprawdzal.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 26 gru 2007, 01:27

panowie to jak moj spala 16gazu to znaczy ze cos nie trybi :idea:
na bezynie to 10literkow lyknol na 60km :-/
do tej pory myslalem ze poprostu za ostro traktuje pedal gazu bo na kontroli spalin wyszlo wszystko ok :roll:

[ Dodano: 2007-12-26, 01:29 ]
a i czy zresetowanie kompa i nowe ustawienie mapy paliwowej cos moze pomoc :?:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 gru 2007, 09:46

rafalaudi1 pisze:panowie to jak moj spala 16gazu to znaczy ze cos nie trybi :idea:
na bezynie to 10literkow lyknol na 60km :-/
do tej pory myslalem ze poprostu za ostro traktuje pedal gazu bo na kontroli spalin wyszlo wszystko ok :roll:

[ Dodano: 2007-12-26, 01:29 ]
a i czy zresetowanie kompa i nowe ustawienie mapy paliwowej cos moze pomoc :?:

W silniku ABK nie da się zrobić resetu. Możesz co najwyżej zaadoptować programem VAG nowe podzespoły takie jak potencjometr przepustnicy, czy regulator wolnych obrotów. Kanał 000 o ile dobrze pamietam. Jakiekolwiek odłączanie klem od akumulatora i zabiegi resetowania w przypadku tego silnika są bezcelowe.

[ Dodano: 2007-12-26, 09:48 ]
sebtul pisze:Witam.
Sprawdzalem tylko niebieska kostke. Nie wiem co to jest przekaznik nr 30. Prosze napisz jak go sprawdzic, jak wroce do domu po swietach to moze uda mi sie to zrobic. Mechanik u ktorego stal samochodzik przez tydzien powiedzial, ze przeplywomierz sprawdzal.
Trzeba wymontować półkę, tą nad nogami kierowcy. przekaźnik jest na samej górze, trzeba zdjąć jego obudowę i sprawdzić czy luty sa poprawne.

b4coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2007, 00:31

Post autor: b4coupe » 27 gru 2007, 00:42

Witam was!
Mam podobny problem z moim Audi coupe 2,6 automat
kupilem go od znajomego z niemiec ktory ma juz tego auta dosc.
Na sam pierw moze opisze co mu jest:
chodzi nierowno.obojetnie czy silnik cieply czy zimny, od czasu do czasu przy lekkim dodawaniu gazu moze zgasnac.
bardzo duzo pali i dymi troche i smierdzi nietypowo z wydechu, wiem ze jeden lub obydwa katalizatory sa puste( zuzyte)
czy to moze miec cos z katalizatorem zwiazanego ze tak dymi i smierdzi?
ale najbardziej mnie niepokoji duze spalanie benzyny i nierowna praca silnika (na postoju wacha sie miedzy 500 a 700 obrotow)
wiem ze znajomy wymienial swiece,wtryski,leerlaufsteller,lambde (niewiem niestety jak to sie nazywa po polsku)
bez skutku
warto dodac ze wczasie jazdy silnik ma pelna moc i nie szarpie, jedynie duzo pali (jakies 22 litrow na 100)
dalem go w warsztacie pod komputer i wykazal blad 519,555 i 575
czytalem tez cos o przekazniku nr 30, ale to byl podobny problem w 2 litrowym silniku, czy moze byc ten sam przekaznik walniety w moim?
mam nadzieje ze moze mi ktos w jakis sposob pomoc?
dziekuje serdecznie i z gory pozdrawiam
Jakub

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 27 gru 2007, 12:44

b4coupe, czy to twoje b4 nie jest w kolorze rozowo-bordowym

b4coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2007, 00:31

Post autor: b4coupe » 27 gru 2007, 16:27

rafalaudi, nie jest zielone, ale co to ma do sprawy :-) ?!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl