[B3 1.6 PP] Problemy z palącą się kontrolką ciśnienia oleju
[B3 1.6 PP] Problemy z palącą się kontrolką ciśnienia oleju
Witam mam problem z palącą się kontrolką oleju i sygnałem dźwiękowym na niskich obrotach po dodaniu gazu nawet delikatnie piszczenie ustaje i lampka gaśnie. Wymieniony został olej na 10w40, filtr i wszystkie czujniki x2 ale nic to nie dało . Ciśnienie zostało zmierzone i też jest idealne. Za dźwięk odpowiedzialny jest przekaźnik 310. Nie wiem jak usunąć ten problem ktoś ma jakieś pomysły . Gdy przyłożę przewód od dolnego białego czujnika oleju do masy przestaje piszczeć.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wymieniałeś ten przekaźnik?
Sprawdź kontrolką albo miernikiem co masz na obu czujnikach przed odpaleniem, po odpaleniu i na obrotach powyżej 2000. Bo może masz złe czujniki powkładane (górny 0,3 bara powinien rozłączać masę a dolny 1,8bara załączać gdy osiągnie ciśnienie załączania) albo masz kable zamienione od tych czujników. Może też nie dochodzić sygnał obrotów do tego przekaźnika ciśnienia oleju.
Powinno być tak:
:!: silnik zgaszony
- górny czujnik masa
- dolny bez masy
:!: silnik odpalony obroty biegu jałowego
- górny brak masy
- dolny dowolny stan (ale na zimnym będzie masa na ciepłym też może być)
:!: obroty powyżej 2000
- górny brak masy
- dolny musi być masa
Dziwne bo sygnał z tego czujnika jest barny dopiero powyżej 2000obr/min i jeśli samochód jest odpalony to jego zwieranie/rozwieranie z masą nie powinno dawać żadnego sygnału (jeśli obroty są poniżej 2000obr/min).Michal93 pisze: Gdy przyłożę przewód od dolnego białego czujnika oleju do masy przestaje piszczeć.
Sprawdź kontrolką albo miernikiem co masz na obu czujnikach przed odpaleniem, po odpaleniu i na obrotach powyżej 2000. Bo może masz złe czujniki powkładane (górny 0,3 bara powinien rozłączać masę a dolny 1,8bara załączać gdy osiągnie ciśnienie załączania) albo masz kable zamienione od tych czujników. Może też nie dochodzić sygnał obrotów do tego przekaźnika ciśnienia oleju.
Powinno być tak:
:!: silnik zgaszony
- górny czujnik masa
- dolny bez masy
:!: silnik odpalony obroty biegu jałowego
- górny brak masy
- dolny dowolny stan (ale na zimnym będzie masa na ciepłym też może być)
:!: obroty powyżej 2000
- górny brak masy
- dolny musi być masa