Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD] Grzanie świec - kontrolka.

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 26 gru 2007, 10:10

Ja tez mam problem z rozruchem. u mnie po przekreceniu kluczyka kontrolka pali sie przez ok 15 sek po czym gasnie, ale w tym czasie nie slysze zadnego grzania. no i musze troche pokrecic zeby zapalil. przy kolejnej prubie rozruchu juz nie ma problemu ale dalej nie grzeje. a jak wyjalem wtyczke ( ta niebsieska) od czujnika to to samo nie grzeja. pomozcie.
a czy taki ciezki rozruch jest bardzo szkodliwy dla silnika

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 gru 2007, 10:17

kacperek285, Co u Ciebie znaczy słowo "nie grzeją" bo piszesz ze przy pierwszym rozruchu zapal sie kontrolka od grzania swiec - wiec jest wszystko ok, natomiast po odpieciu czujnika z niebieska wtyczką również powinna zapalć sie kontrolka grzania swiec (bez wzgledu na temperature otoczenia i to czy lisnik jest ciepły czy zimny-powinna sie palić około 15-20s) Jesli masz problem z rozruchem z rana to sprawdź swiece czy nie są popalone - sposób opisany był pare stron predzej (kabel do akumulatora z jedenj stony do plusa a drugą stroną do czubka świcy (miejsce pod gumową osłonką z kablami) jak zaiskrzy sieca dobra jak nie to do wymiany) Może sie okazać ze wsszyskie bedą spalone lub np 3 to nalezy wyminieć wszystkie, a może okazać sie ze badą dobre wtedy trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej.

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 26 gru 2007, 10:24

a ta kontolka pali sie przez ok 15min bez wzgledu na temperature silnika? to znaczy jest wylacznik czasowy czy termiczny.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 gru 2007, 10:30

kacperek285 pisze:a ta kontolka pali sie przez ok 15min bez wzgledu na temperature silnika
Nie przez 15 min tylko max 15-20sekund.
Kontrolka - podgrzewanie swiec włancza sie wów czas gdy temperatura otoczenia spada po niżej +5stopni C wystarczy ze pły chłodniczy bedzie miał około 5-10s to już nie bedize właczane podgrzewanie.
kacperek285 pisze:to znaczy jest wylacznik czasowy czy termiczny.
Włacznik termiczny, w TD były termiczno czarowe, tam była zasada albo 68stopni C albo 2 minuty i w zależnosci co pierwsze było osiągnete to wtedy swiece przestawały grzać.

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 26 gru 2007, 10:35

dzisiaj ich raczej nie zmienie co najwyzej sprawdze. a czy spalona swieca w czasie jazdy ma negatywny wplyw na silnik?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 gru 2007, 10:39

kacperek285 pisze:czy spalona swieca w czasie jazdy ma negatywny wplyw na silnik?
Nie, siwece podczas jazdy nie działają, w dieslu jest samozapłon. Jedynie szkoda rozrusznika bo jak by nie było dużo bardziej musi sie nakrecić jak przy prawidłowym rozruchu.

Sprawdź siwece, jak beda popalone to już masz odpowiedź jak nie to bedziemy myśleć dalej.

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 28 gru 2007, 11:59

wszystkie 4 byly przepalone....bylem u znajomego poczatkujacego mechanika. dodatkowo czeka mnie wymiana :
oleju
pompy olejowej
pompy paliwowej
pompy wodnej ( piszczy cos na lozysku)
filtr powietrza
w sumie to auto sprowadzone z austri tydzien temu, wiec jeszcze nie jedno bede musial wymienic. co jeszcze radzicie wymienic?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 gru 2007, 13:10

kacperek285 pisze:wszystkie 4 byly przepalone
Czyli tak jak zapowiedziałem :mrgreen: Najprawdopodobnie w 90% to było przyczyną cieżkiego paleni.
kacperek285 pisze:w sumie to auto sprowadzone z austri tydzien temu, wiec jeszcze nie jedno bede musial wymienic. co jeszcze radzicie wymienic?
Pomyśłambym na Twoim miejscu o rozrzadzie, jesli nie znasz dokłądnej historii auta, i nie jesteś w 100% pewnie przebegu paska który teraz tam siedzie to pierwszą rzecza była by wymiana rozrządu. A tak pozatym nie myśl co tu wymienić tylko wymieniaj to co potrzeba, bo jest zepsute lub czego czasu swietnosci już przeminoł.

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 29 gru 2007, 15:28

jak wymienialem swiece na koncach tych starych byly slady oleju...czy to jest normalne, czy powinienem sie czegos obawiac...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 gru 2007, 16:22

kacperek285, Jesteś pewien że to olej, a nie ropa? Jak ropa to leją wtryski, a jak olej to w sumie z kąd tam miałby sie wziąść, nieszczelna głowica...

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 29 gru 2007, 17:42

moze ropa....leja wtryski...kurcze...co powinienem teraz zrobic :-(

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 gru 2007, 19:43

jedź do mechanika który ma przyżąd do sprawdzania wtrysków i niech ci je posprawdza. może coś da sie z nimi zrobić a jeśli nie to pewnie końcówki będą do wymiany a to nie jest drogi interes.końcówka coś ze 40 zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl