[B4 2.8 AAH] Gubi iskre, szarpie
[B4 2.8 AAH] Gubi iskre, szarpie
Witam forumowiczów.
Od jakiegoś czasu silnik szarpie, szczególnie w niskim zakresie obrotów, gdy powoli wciskam pedał gazu. Można to odczuć szczególnie przy ruszaniu i w jeździe miejskiej. Oczywiście jak kładę nogę do oporu to tego nie czuć aż tak. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie jest problem z układem zapłonowym. Wymienione świece NGK+przewody WN Beru. Po podłączeniu lampy stroboskopowej na biegu jałowym widać wyraźnie, gdzie wypada zapłon, tzn na której świecy/cylindrze. I tak: najpierw gubi na pierwszej cewce (od kolektora dolotowego) z wyjściami na 3 i 5 cylinder. Silnik trochę faluje i wibruje. Potem tu jest OK, a wypada na drugiej cewce (cylindrze 2/4). Dziwna sprawa... Za co się zabrać? Co sprawdzić?
Od jakiegoś czasu silnik szarpie, szczególnie w niskim zakresie obrotów, gdy powoli wciskam pedał gazu. Można to odczuć szczególnie przy ruszaniu i w jeździe miejskiej. Oczywiście jak kładę nogę do oporu to tego nie czuć aż tak. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie jest problem z układem zapłonowym. Wymienione świece NGK+przewody WN Beru. Po podłączeniu lampy stroboskopowej na biegu jałowym widać wyraźnie, gdzie wypada zapłon, tzn na której świecy/cylindrze. I tak: najpierw gubi na pierwszej cewce (od kolektora dolotowego) z wyjściami na 3 i 5 cylinder. Silnik trochę faluje i wibruje. Potem tu jest OK, a wypada na drugiej cewce (cylindrze 2/4). Dziwna sprawa... Za co się zabrać? Co sprawdzić?
Tak, rozrząd był wymieniany. Po wystąpieniu dolegliwości ponownie złożony z blokadą kół wałków rozrządu i blokadą wkręcaną w wał. Jest tak jak ma być, chociaż nic się nie zmieniło.bloku pisze:A zaglądał ktoś do rozrządu? Warto od tego zacząć.
Jeszcze raz pomierzyłem sondy, tym razem tylko multimetrem. Wynik trochę zaskakujący, bo sonda w prawej głowicy raz pracuje (napięcie 0,1-1V), a potem jest długo 0V, więc nie pracuje. Z tym, że na LPG sondy nie mają znaczenia w dawkowaniu mieszanki - gdzieś tak na elektrodzie wyczytałem...maciek889 pisze:Jak wypadają zapłony to może łapać takie różnice z sond między głowicami. Jak masz sekwencyjny LPG to w programie powinno się dać porównać czasy wtrysku między obydwoma głowicami.
Ewentualnie któraś sonda już pada i stąd różnica między stronami silnika.
Międzyczasie wymienione uszczelki pod kolektorem dolotowym. Nieznaczna poprawa, raczej z przypadku.
Uczepiłem się na razie cewki zapłonowej. Bardzo podejrzana jest pierwsza od kolektora dolotowego. Zmontowałem prowizoryczny układ wzmacniania iskry na tranzystorze mocy (zamiast modułu) i po kolei sprawdzałem każdą cewkę i każdą parę przewodów WN do niej przyłączonych (lampa stroboskopowa). Ręcznie wyzwalam impuls, więc lampa pokazuje czy cewka pracuje czy nie. Żeby wykluczyć przewody i świece zmieniam je na inną cewkę. Tylko ta jedna na cylindrach 3-5 nie działa lub generuje zbyt słabą iskrę. Potwierdzają to oględziny starych świec z tych cylindrów. Podsumowując - szukam cewek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przy gazie I generacji to prawda. Ale przy następnych generacjach a szczególnie przy sekwencji sondy są wykorzystywane tak jak do pracy na benzynie.fanatix pisze: Z tym, że na LPG sondy nie mają znaczenia w dawkowaniu mieszanki - gdzieś tak na elektrodzie wyczytałem...
Jeśli na gazie nie pracują a benzynie tak to gaz do regulacji lub naprawy.