Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Gubi iskre, szarpie

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

[B4 2.8 AAH] Gubi iskre, szarpie

Post autor: fanatix » 14 lip 2016, 23:48

Witam forumowiczów.
Od jakiegoś czasu silnik szarpie, szczególnie w niskim zakresie obrotów, gdy powoli wciskam pedał gazu. Można to odczuć szczególnie przy ruszaniu i w jeździe miejskiej. Oczywiście jak kładę nogę do oporu to tego nie czuć aż tak. Doszedłem do tego, że prawdopodobnie jest problem z układem zapłonowym. Wymienione świece NGK+przewody WN Beru. Po podłączeniu lampy stroboskopowej na biegu jałowym widać wyraźnie, gdzie wypada zapłon, tzn na której świecy/cylindrze. I tak: najpierw gubi na pierwszej cewce (od kolektora dolotowego) z wyjściami na 3 i 5 cylinder. Silnik trochę faluje i wibruje. Potem tu jest OK, a wypada na drugiej cewce (cylindrze 2/4). Dziwna sprawa... Za co się zabrać? Co sprawdzić?

misió
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 02 lip 2014, 20:49
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: misió » 15 lip 2016, 10:06

Podepne się pod pytanie, bo u mnie też się od tego zaczęło, teraz auto stoi i nie odpala.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lip 2016, 11:19

fanatix, Jak dolot szczelny (szczególnie łączenie rury doprowadzającej powietrze z przepustnicą) to może to być wina któregoś z indukcyjnych czujników wału (najpewniej tego od wieńca rozrusznika).

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 15 lip 2016, 23:54

Czujniki sprawdzone - są OK.

Obrazek

Jak zinterpretować pozycję 8 i 9?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 lip 2016, 15:27

8 to wartość korekty z sondy lambda.
Powinno być 120-138

wartość 0 oznacz sterownie nieaktywne
wartość 255 rozbieżność między stronami silnika jest zbyt duża

9 to pozycja potencjometru CO2.

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 16 lip 2016, 23:32

sondy sprawdzone multimetrem - wskazania prawidłowe, na komputerze 0 błędów.
Gdzie jeszcze zajrzeć, co sprawdzić?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2016, 11:42

Jak wypadają zapłony to może łapać takie różnice z sond między głowicami. Jak masz sekwencyjny LPG to w programie powinno się dać porównać czasy wtrysku między obydwoma głowicami.

Ewentualnie któraś sonda już pada i stąd różnica między stronami silnika.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 lip 2016, 15:38

A zaglądał ktoś do rozrządu? Warto od tego zacząć.

Awatar użytkownika
fanatix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:45
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dębica

Post autor: fanatix » 23 lip 2016, 22:50

bloku pisze:A zaglądał ktoś do rozrządu? Warto od tego zacząć.
Tak, rozrząd był wymieniany. Po wystąpieniu dolegliwości ponownie złożony z blokadą kół wałków rozrządu i blokadą wkręcaną w wał. Jest tak jak ma być, chociaż nic się nie zmieniło.
maciek889 pisze:Jak wypadają zapłony to może łapać takie różnice z sond między głowicami. Jak masz sekwencyjny LPG to w programie powinno się dać porównać czasy wtrysku między obydwoma głowicami.

Ewentualnie któraś sonda już pada i stąd różnica między stronami silnika.
Jeszcze raz pomierzyłem sondy, tym razem tylko multimetrem. Wynik trochę zaskakujący, bo sonda w prawej głowicy raz pracuje (napięcie 0,1-1V), a potem jest długo 0V, więc nie pracuje. Z tym, że na LPG sondy nie mają znaczenia w dawkowaniu mieszanki - gdzieś tak na elektrodzie wyczytałem...

Międzyczasie wymienione uszczelki pod kolektorem dolotowym. Nieznaczna poprawa, raczej z przypadku.

Uczepiłem się na razie cewki zapłonowej. Bardzo podejrzana jest pierwsza od kolektora dolotowego. Zmontowałem prowizoryczny układ wzmacniania iskry na tranzystorze mocy (zamiast modułu) i po kolei sprawdzałem każdą cewkę i każdą parę przewodów WN do niej przyłączonych (lampa stroboskopowa). Ręcznie wyzwalam impuls, więc lampa pokazuje czy cewka pracuje czy nie. Żeby wykluczyć przewody i świece zmieniam je na inną cewkę. Tylko ta jedna na cylindrach 3-5 nie działa lub generuje zbyt słabą iskrę. Potwierdzają to oględziny starych świec z tych cylindrów. Podsumowując - szukam cewek :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2016, 23:35

fanatix pisze: Z tym, że na LPG sondy nie mają znaczenia w dawkowaniu mieszanki - gdzieś tak na elektrodzie wyczytałem...
Przy gazie I generacji to prawda. Ale przy następnych generacjach a szczególnie przy sekwencji sondy są wykorzystywane tak jak do pracy na benzynie.
Jeśli na gazie nie pracują a benzynie tak to gaz do regulacji lub naprawy.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 lip 2016, 23:41

Jak sondy nie są podpięte pod sterownik LPG to i tak są odczyty. LPG bierze parametry z ECU głównego. Nie mniej jednak wielu gazowników nie podpina sond pod sterowniki LPG - omijają problemy dokładnego strojenia. Co jest błędem. Bardzo często sondy się przydają - w STAGu, BRC czy LPGTechu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl