Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT ] Problem z zapaloną kontrolką oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 24 lip 2016, 22:18

markus2208 pisze:Ciśnienie miałem mierzone na cylindrach to mechanik mówił ze równe po 9
no tak ciut kiepsko powiem, pewnie dlatego już ciut spala olej

według książki normalne ciśnienie to do 7.5 bara,ja bym się zbytnio nie przejmował jak na razie. Ile musisz dolewać na tysiąc kilometrów lub między wymianami ?

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 24 lip 2016, 22:50

Na podłączonych czujnikach tez się świeci co jakiś czas podczas jazdy, licznik tez juz podmieniałem i jest to samo. Natomiast co by tu zrobić z tym ciśnieniem?

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 24 lip 2016, 23:21

Jeżeli masz na myśli ciśnienie sprężania,to w gre wchodzi tylko remont,ale ja bym się w to nie bawił dopóki dobrze zapala i ma moc,jeszcze pośmiga. U mnie przy kompresji na poziomie 9.5 bara 3 tysiące od wymiany oleju na castrola 10w40 zniknął może milimetr z miarki. Jaki olej masz zalany ?

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 25 lip 2016, 04:25

Mój olej to Platinum 15w40

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lip 2016, 05:19

czarekHD pisze:markus2208 napisał/a:
Ciśnienie miałem mierzone na cylindrach to mechanik mówił ze równe po 9
no tak ciut kiepsko powiem, pewnie dlatego już ciut spala olej

według książki normalne ciśnienie to do 7.5 bara,ja bym się zbytnio nie przejmował jak na razie.
chodziło mi o to że to już dolna dopuszczalna wartość 9-12 a 7,5 to już silnik do remontu bo kaput
No i sporo zależy czy prawidłowo(przy odpowiedniej temp i tak dalej) został wykonany taki pomiar i czy urządzenie było dokładne.

A te uszczelniacze to ten mechanik Ci wymieniał i jesteś pewien że wymienił?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lip 2016, 11:01

Aby kontrolka się nie zapalało po odpaleniu silnika trzeba kabel górnego czujnika zostawić odłączony a dolnego połączony z masą.

Te czujniki różnią się działaniem bo ten górny rozłącza masę gdy dostanie ciśnienie "znamionowe" a dolny załącza.
Najlepiej sprawdź miernikiem czy masz:
:!: Przed odpaleniem:
masę na górnym
brak masy na dolnym

:!: po odpaleniu na wolnych obrotach
brak masy na górnym
obojętnie co na dolnym

:!: po odpaleniu na obrotach powyżej 2000
brak masy na górnym
mase na dolnym

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 25 lip 2016, 13:34

markus2208, rzeczywiście skoro nawet mineralny Ci pali to może,mechanik coś namieszał

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 25 lip 2016, 19:49

Niby mi mechanik wymienił bo dostałem stare uszczelniacze ale co on tam narobił to nie wiem bo go nie obserwowałem :/ zrobiłem od wymiany z 900km i zaczynają chyba zawory stukać i kopci coś na niebiesko z tłumika. Jak sie wkurze to jutro do niego podjadę i zapytam się co on zrobił ze po 900km silnik zaczyna powoli zdychać. Mam na liczniku "rzekomo" 331800km przebiegu, mówił mechanik że silnik ma przebieg i niby pierścienie siadają ale takim gadaniem to mogę cały silnik remontować bo siada to czy tamto :/ ale jestem zły :/

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 26 lip 2016, 21:09

Jeżeli po wymianie jak mówisz jest gorzej jak było to bym się nawet nie zastanawiał,tylko jechał wyjaśnić sytuacje

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 04 sie 2016, 21:24

Witam Was po przerwie, a więc po wymianie uszczelniaczy na których zrobiłem około 900km jak pisałem wcześniej zaczęła mi stukać panewka i już chyba jest bliski koniec żywotu tego silnika, tylko sam nie wiem czy mogło to mieć jakiś związek z wymianą uszczelniaczy. Co o tym sądzicie? I na co zwrócić uwagę przy szukaniu ewentualnie kupnie drugiego silnika?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sie 2016, 21:34

markus2208 pisze:Co o tym sądzicie?
wątpię, silnik jest już pewnie zajechany i tyle
markus2208 pisze:I na co zwrócić uwagę przy szukaniu ewentualnie kupnie drugiego silnika?
na wszystko tak naprawdę. Ja bym się pokusił o remont tego niż kupno używki bo to trochę loteria.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 05 sie 2016, 20:27

Racja,lepiej reanimować swój,o ile nie jeździłeś dużo na tej panewce :p

Awatar użytkownika
markus2208
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 24 wrz 2011, 18:28
Lokalizacja: Reszel

Post autor: markus2208 » 06 sie 2016, 19:20

Powiem szczerze zrobiłem tak z 80km ale teraz to się właśnie powstrzymałem z dalszą jazdą z tą stukającą panewką. Co by trzeba było wymienić przy takim remoncie silnika żeby go dobrze zrobić?

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 06 sie 2016, 20:27

jeżeli to rzeczywiście panewka to nowe panewki,wał prawdopodobnie do szlifu,przy takiej kompresji również pierścienie,a jak już głowica będzie zdjęta to też wypadało by zanieść do sprawdzenia

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sie 2016, 20:56

czarekHD pisze:to nowe panewki,wał prawdopodobnie do szlifu,przy takiej kompresji również pierścienie,a jak już głowica będzie zdjęta to też wypadało by zanieść do sprawdzenia
do tego nowy rozrząd pasowało by dać już plus uszczelniacze rzecz jasna
Może nie najtańsze rozwiązanie bo koszt to już tam rożnie w zależności od użytych części i mechanika to tak ±1500 bardziej chyba na plus nawet ale silnik pewny i na lata.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl