Witam, odkąd kupiłem swoją Audi (styczeń) zauważyłem problem z ciśnieniem oleju.
Co sie dzieje już piszę:
Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga na wyświetlaczu kontrolka oleju (lampka nie zapala się w ogóle) i raz na jakiś czas po przekroczeniu 2tyś. Obrotów odezwie sie brzęczyk. od razu wykręciłem jeden czujnik oleju zamiast niego wkręciłem manometr i po odpaleniu na wolnych obrotach mam ciśnienie między 3-3,5 bara, po przegazowaniu wzrasta nawet do około 7 bar. Więc według mnie to nie ciśnienie oleju jest przyczyną.
Natomiast kiedyś w oryginale były zamontowane dodatkowe wskaźniki ciśnienia, temperatury oleju i napięcia ładowania, które ktoś wymontował. Pod maską są 3 czujniki dwa na górze filtra (jeden czarny na klucz 24, drugi nie wiem bo zaśniedziały na klucz 14) i trzeci biały klucz 24 pod spodem.
Który od czego i jakie tam powinny być te czujniki? Bo chce wszystkie wymienić.
W instalacji ktoś zrobił pajęczynę przy tych czujnikach, kable poprzedłużane, poskręcane na "ryja"
Do którego czujnika jaki kolor kabla powinien iść?
Proszę o wyjaśnienie mi tego. Pozdrawiam
P.S. Wiem że podobnych tematów jest dużo ale każdy pisze co innego i wychodzi masło maślane...
[B3 1.9 SD] Ciśnienie oleju i czujniki?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A na górze nie masz takiego duże bańki http://img06.staticclassifieds.com/imag ... djecia.jpg ?raczek3 pisze:Pod maską są 3 czujniki dwa na górze filtra (jeden czarny na klucz 24, drugi nie wiem bo zaśniedziały na klucz 14)
Jeden na górze taki mały to jest od temperatury oleju na dodatkowe zegary: http://t.motocentrum.pl/144/FS_90563536 ... -meyle.jpg
Jak masz dwa takie czujniki zwykłe to biały powienien być na dole (kabel biało-szary) a czarny (albo niebieski) na górze (kabel czarno-niebieski ale nie jestem pewien).
Te czujniki różnią się działaniem bo ten górny rozłącza masę gdy dostanie ciśnienie "znamionowe" a dolny załącza.
Najlepiej sprawdź miernikiem czy masz:
:!: Przed odpaleniem:
masę na górnym
brak masy na dolnym
:!: po odpaleniu na wolnych obrotach
brak masy na górnym
obojętnie co na dolnym
:!: po odpaleniu na obrotach powyżej 2000
brak masy na górnym
mase na dolnym
No właśnie nie mam tej bańki, później wezmę miernik i posprawdzam te czujniki, kolory kabli mam już inne niż oryginalnie bo ktoś te poucinał i poskręcał na ryja z innymi. Spróbuje to na tygodniu ogarnąć i napisze co i jak...
[ Dodano: 2016-07-30, 15:34 ]
Wszystko posprawdzalem, kable popodłaczane dobrze, czujniki wyglądają na sprawne. Ale biały dolny wymienię bo nie jestem go pewny... Te błędy może się jakoś kasuje?
[ Dodano: 2016-07-30, 15:34 ]
Wszystko posprawdzalem, kable popodłaczane dobrze, czujniki wyglądają na sprawne. Ale biały dolny wymienię bo nie jestem go pewny... Te błędy może się jakoś kasuje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Dopiero w A4B5 były kasowalne inspekcje ale one wyświetlały tylko napis na wyświetlaczu przebiegu.
Ty masz zwykły wyświetlacz kontrolek czy auto-check-a.
Auto-check wygląda tak: https://i.ytimg.com/vi/1YRDAYFTppA/hqdefault.jpg
zwykła kontrolka w B3 wygląda tak: http://www.audi-80-scene.de/forum/index ... ntID=13418
Trzeba wziąć schemat i sprawdzić czy sygnał dochodzi z czujników oraz sygnał obrotów (bo też jest potrzebny).
[ Dodano: 2016-07-30, 16:09 ]
Lub też auto-check wysiadł.
Ty masz zwykły wyświetlacz kontrolek czy auto-check-a.
Auto-check wygląda tak: https://i.ytimg.com/vi/1YRDAYFTppA/hqdefault.jpg
zwykła kontrolka w B3 wygląda tak: http://www.audi-80-scene.de/forum/index ... ntID=13418
Trzeba wziąć schemat i sprawdzić czy sygnał dochodzi z czujników oraz sygnał obrotów (bo też jest potrzebny).
[ Dodano: 2016-07-30, 16:09 ]
Jeśli masz wyświetlacz to masz Auto-Checka. I tam nie ma już dodatkowej kontrolki na dole. Jeśli miga przed odpaleniem to sygnał z któregoś czujnika musi być nieprawidłowy (licznik dostaje informacje że jest ciśnienie oleju pomimo że silnik nie pracuje).raczek3 pisze:Po przekręceniu kluczyka na zapłon miga na wyświetlaczu kontrolka oleju (lampka nie zapala się w ogóle)
Lub też auto-check wysiadł.
Tak mam Auto-Checka, wymienię po niedzieli oba czujniki, nie jest to duży koszt a będzie pewne. Sygnał obrotów raczej dochodzi bo czasami przy przekroczeniu 2tyś obrotów czasami odezwie sie brzęczyk... W ogóle ktoś narobił bałaganu w kablach od tych czujników, poskręcane na ryja dosztukowane inne, trzeba będzie powalczyć...
Czarny czujnik ma być na 0,4 bara (występują też na 1.4 bara), biały na 1.8bara?
Czarny czujnik ma być na 0,4 bara (występują też na 1.4 bara), biały na 1.8bara?