Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Silnik chodzi na dwóch garach. Szarpie. Pęcherzy

ODPOWIEDZ
OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

[B4 1.9 1Z] Silnik chodzi na dwóch garach. Szarpie. Pęcherzy

Post autor: OOOOb4 » 22 sty 2015, 18:41

Witam wszystkich forumowiczów. Z góry przepraszam jeśli coś źle umieściłem albo napisałem zły temat.

Zacznę od początku. Jakiś czas temu samochód zaczął ciężko palić jak był zimy albo jak chwilę postał. Zauważyłem, że w przewodach paliwowych pojawiły się pęcherzyki powietrza. Po dokręcałem wszystkie cybanty, ale to nic nie dało. Stwierdziłem, że wymienię filtr paliwa bo już jakiś czas nie zmieniałem.
Samochód zaczął ładnie odpalać i wszystko było dobrze, było trochę pęcherzyków ale myślałem że jak pojeżdżę to przejdzie. Dziś minął jakiś tydzień od wymiany filtra odpaliłem samochód zajrzałem pod maskę, zauważyłem pęcherzyki,znów po dokręcałem wszystkie cybanty.
No i w pewnym momencie zacząłem dodawać gazu. Wreszcie przycisnąłem dechę i bum samochód zgasł, czarna chmura. Nie mogłem odpalić, gdy już się udało teraz chodzi na dwóch garach jak 30stka ... :shock:

Myślicie panowie że to coś z pompą wtryskową, że paliwo nie idzie na resztę cylindrów ?
Czy problem jest poważniejszy i to coś z wtryskami... tłokami ?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2015, 20:09 przez OOOOb4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 22 sty 2015, 19:08

Spoko kolego tu są fachowcy z dużą wiedzą. Pewnie zaraz któryś tu zajrzy i ci pomorze. Ja się nie będę wypowiadał bo się dopiero "uczę diesla". Powodzenia.
Darek Malicki <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5440
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sty 2015, 22:57

Niepotrzebnie pośpieszyłeś się z wymianą filtra paliwa.
Najlepiej zastosować jeden z nich
Obrazek Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 sty 2015, 23:27

OOOOb4 pisze:Po dokręcałem wszystkie cybanty, ale to nic nie dało.
Zamiast dokręcać te "cybanty" ;-) Trzeba było wymienić filtr na taki jak pokazał Krzysiek 84, bo ori filtr ,a raczej jego górna cześć ,to nieudany i upierdliwy wynalazek
OOOOb4 pisze:w pewnym momencie zacząłem dodawać gazu. Wreszcie przycisnąłem dechę i bum samochód zgasł, czarna chmura. Nie mogłem odpalić, gdy już się udało teraz chodzi na dwóch garach jak 30stka ... :shock:
Pierwsza zasada <ok> Nigdy nie wprowadza się nieobciązonego silnika ,na max obroty ,szczególnie nie rozgrzanego ...podwiesiło ci hydropopychacze ...na szczęście to stan chwilowy i przechodzi po chwili samo ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 23 sty 2015, 19:30

Tego że samo przejdzie to bym się nigdy nie spodziewał. :shock:

Dzięki bardzo panowie za pomoc. Sytuacja juz opanowana. Audi cyka pieknie. Wymieniłem ten oring przy filtrze od góry i jak na razie nie ma bąbelków powietrza . Po wypłacie czeka mnie chyba i tak uszczelnianie pompy wtryskowe bo zaczyna od spodu podciekać :-/

Jeszcze raz dzięki za wszystko, jesteście prawdziwymi fachowcami na pewno jeszcze nie raz się was poradzę. <ok>

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 23 sty 2015, 19:58

OOOOb4 pisze:Tego że samo przejdzie to bym się nigdy nie spodziewał. :shock:

Dzięki bardzo panowie za pomoc. Sytuacja juz opanowana. Audi cyka pieknie. Wymieniłem ten oring przy filtrze od góry i jak na razie nie ma bąbelków powietrza . Po wypłacie czeka mnie chyba i tak uszczelnianie pompy wtryskowe bo zaczyna od spodu podciekać :-/

Jeszcze raz dzięki za wszystko, jesteście prawdziwymi fachowcami na pewno jeszcze nie raz się was poradzę. <ok>
Uważaj bo jak przyjdą jeszcze mrozy tej zimy to może powrócić problem z paliwem przez ten badziew... A tak będzie spokojnie :)

Ja też z początku ratowałem się wymianą oringu ale tak czy siak prędzej czy później wymiana filtra jest niezbędna.

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 23 sty 2015, 20:23

Czyli ten filtr który Krzysiek 84 podał wyżej będzie na 100% pasował ? Bo w tym filtrze jes mniej wlotów i wylotów ... niż w moim oryginalnym.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 sty 2015, 20:29

OOOOb4 pisze:Czyli ten filtr który Krzysiek 84 podał wyżej będzie na 100% pasował ? Bo w tym filtrze jes mniej wlotów i wylotów ... niż w moim oryginalnym
Wszstkim pasował ,to i Tobie będzie :mrgreen: Wlotów i wylotów jest tyle samo ,bo po jednym ;-) ...nie ma "przelotu " podgrzewacza ...i o to właśnie chodzi żeby się go pozbyć ...a powrót idący przez podgrzewacz ,łaczysz jakąś rurką ,dajesz opaski i tyle
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 24 sty 2015, 10:51

No tak fakt :mrgreen: dobra po wypłacie <ok> kupie ten filtr, lepiej zapobiegać na przyszłość nie ? :mrgreen:
Dzięki panowie za wszystko, takie to już to nasze b4 jest że potrzebuje miłości :-)

xawierek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2016, 19:25

Post autor: xawierek » 31 lip 2016, 10:07

Panowie pisze tutaj bo nie znalazlem tematu opisujacego moj problem, a mianowicie .
Co jakis czas silnik dostaje czkawki , dzieje sie to tylko na cieplym silniku , i nie ma stalej przyczyny , raz przejade 300 km i nic a za drugim razem juz po 60 zaczyna przerywac, wiem ze to wrozenie z fusow , ale jakie moge byc przyczyny Wam znane takiego dzialania , nawet blache podejrzenia moga byc pomocne .

OOOOb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:26
Lokalizacja: Marylka

Post autor: OOOOb4 » 31 lip 2016, 10:37

Ja bym zaczął od wymiany filtra paliwa i najlepiej razem z wężykami. Nie masz żadnych wycieków z pompy paliwa?

xawierek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2016, 19:25

Post autor: xawierek » 31 lip 2016, 11:29

Nic , myslalem ,ze to wina podcisnien , wiec popodlaczalem jak nakazuje schemat , sprawdze jeszcze uklad chlodzenia bo mam z niego wycieki.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2016, 13:29

OOOOb4 pisze:Ja bym zaczął od wymiany filtra paliwa i najlepiej razem z wężykami.
Pytanie jaki ma typ nastawnika ,potencjometr czy indukcyjny ..problemy z paliwem przy takich objawach mało prawdopodobne
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga