[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zrób logi 003 i zobaczysz czy działa jak powinien ...ale skoro na diodzie auto jedzie ,a na tej przepływce nie ,to wnioski raczej oczywiste.W razie czego mam tuningowy soft do sterownika 16 bit ,z takim "bajerem " jak maff off ,który nie potrzebuje wskazań z przepływki i to na pewno bardziej rozsądna inwestycja ,niż niepewna używka ,która o ile trafi się sprawna ,to nigdy nie wiadowmo kiedy padnie . Jak już używka ,to ori i to jak najmłodsza ,data produkcji jest na przepływce dobrze widoczna ...unikać jak ognia tych najstarszych z lat 94 -96 ,bo rzadko która jest w pełni sprawnaKamilloo pisze:A wiec tak z podpieta diodą auto odzylo , puszczal dymka i jechal . Wziąłem z zlomu zamiennik przeplywki używany i jest to samo co na starej przeplywce nie dymi i nie jedzie a wiec co dalej ? Czy zamiennik ma prawo dobrze działać ?
Jak nie masz odpowiedniego interfejsu i programu to się ze sterownikiem tego auta nie połączysz .Musi być interfejs z przełaczanymi liniami K i L ...niestety 90% sprzedawanych interfejsów ma tylko linię K ,bo do nowszych aut komunikacja idzie tylko linią K i linia L jest zbedna . Program do obsługi tylko vag com 3.11 ,w którym trzeba zmienić domyślną opcję start boud z 0 na 240 . Zadnym polskim vagiem ,czy vw tolem się nie połaczyszLary,1989 pisze:.Mam problem z połączeniem się z komputerem w audi.Audi jest na osprzęcie boscha.Z innymi autami mogę się podłączyć.Brak komunikacji
Witam ponownie , zmienilem przeplywke na ori uzywke auto juz jest bardziej dynamiczne i puscza małego dymka ale czy wszystko juz jest tak jak ma byc ? Zamieszczam logi na nowej przeplywce , dodam ze czasem jest tak jakby odcieło paliwo na sekunde.
http://vaglog.pl/log_273293.html
http://vaglog.pl/log_273292.html
http://vaglog.pl/log_273291.html
http://vaglog.pl/log_273293.html
http://vaglog.pl/log_273292.html
http://vaglog.pl/log_273291.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nadal nie jest tak ,jak być powinno ,wskazania z przepływki zaniżone ,więc albo ta "nowa" nie jest do końca sprawna ,co często się zdarza, albo tak jak pisałem wczesniej ,jest nieszczelność i powietrze jest zasysane pomiędzy przepływką a wejsciem do turbiny ...innej opcji nie maKamilloo pisze:zmienilem przeplywke na ori uzywke auto juz jest bardziej dynamiczne i puscza małego dymka ale czy wszystko juz jest tak jak ma byc ? Zamieszczam logi na nowej przeplywce , dodam ze czasem jest tak jakby odcieło paliwo na sekunde.
http://vaglog.pl/log_273293.html
http://vaglog.pl/log_273292.html
http://vaglog.pl/log_273291.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Rób jak uważasz ,nie wiem czemu uparłeś się na tą przepływke ,koszt nowego zamiennika ok.200zł ,ori pierburga to już ok.350-400 .... według mnie skoro planujesz wymianę ecu na tuningowane , to zupełnie zbędny wydatek . Jak wczesniej pisałem ,sterownik z softem "maf off " i masz problem z przepływomierzem z glowy raz na zawsze Dawkowanie jest wtedy na podstawie ciśnienia doładowania i przepływka pełni już tylko rolę dekoracyjną ,łacznika weża turbiny z obudową filtra powietrzaKamilloo pisze: W takim razie sam nie wiem , pchać sie w nowy zamiennik ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
I to bedzie najlepsze rozwiązanie , robiąc teraz program lepiej jest ja wyłaczyć i miec z nią spokoj , a mase powietrza wyznaczyc na podstawie doładowania.MUNIOR pisze: ,sterownik z softem "maf off " i masz problem z przepływomierzem z glowy raz na zawsze Dawkowanie jest wtedy na podstawie ciśnienia doładowania i przepływka pełni już tylko rolę dekoracyjną ,łacznika weża turbiny z obudową filtra powietrza
Szczerze to teraz mam duży dylemat , kupiłem tego Avanta głównie na dojazdy do pracy i do wygodnej jazdy ( w Sedanie mam gwint a z nim na codzień nie jest przyjemnie) , Avant z założenia ma byc bez awaryjny i oszczędny myślałem nad chipem z tego względu ze myślałem ze 1Z jeździ normalnie tak jak na mojej niesprawnej przeplywce z pierwszych logow , a z takim " osiągami" bałem sie cokolwiek wyprzedzić. I mysle ze tak jak auto jeździlo na diodzie by mi chyba powtarzam chyba wystarczyło hehe. Do szybkiej jazdy szukam 1.8t który w zimie mam w planach wsadzić do sedana i sam nie wiem co robic musze sie nad tym zastanowić. A jak jest realnie z spalaniem po tym "chipie" bo opinie sa podzielone, jednym pali tyle samo drugim mniej a trzecim więcej . U mnie tez jest chyba cos nie tak z spalaniem bo na 50l zrobiłem okolo 750km( głównie trasy po 20-30km i male miasto praktycznie bez korków , wczoraj zalalem pod sam korek zrobiłem 120km większość trasa oszczędnie plus logi i weszlo 8.2l paliwa... Musze przejrzeć czy wszystko mam szczelne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Opinie mogą byc rózne ,bo ludzie prócz softu zmieniają wtryski na większe ,jedni maja ciezką nogę i gniotą ciagle w podłoge ,inni jezdzą normalnie .Prawda jest taka że 1z po "chipie'' ,na ori wtryskach ,przy w miarę normalnym używaniu i uzywaniu pedału gazu nie zawsze wciskanym do oporu ,nie ma prawa spalić zauwazalnie więcej niz normalnie.Ja zawsze mówię ,czy to z "chipem ",czy bez ,to "regulator" spalania jest w prawej stopie ...i nawet na najmocniejszym "chipie" można mieć spalanie jak w ori operując z wyczuciem pedalem gazu .Spalanie powyżej 6 litrow latem ,to albo błąd pomiaru ,albo wyciek,albo mocno zanizona dawka ,co zamula auto i spala wiecej ...innej opcji nie maKamilloo pisze: A jak jest realnie z spalaniem po tym "chipie" bo opinie sa podzielone, jednym pali tyle samo drugim mniej a trzecim więcej
Przemyśle temat chipa zapewne sie na niego zdecyduje ale to pokaze czas . No właśnie musze się przyjrzeć czy nie ma wycieków błąd pomiarówy raczej wykluczam. Zalalem pod korek (nie do odbicia tylko pod korek tak ze bylo widac ropę) , weszli wtedy niecale 51l , zrobiłem 750km i wczoraj znowu idetycznie pod korek i weszlo tyle samo okolo 51l . Zrobiłem dokladnie 117km i znowu dokladnie pod korek weszlo 8.2litra ( tankowalem na innej stacji ale aż tyle różnicy raczej nie powinno byc.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
Pompa afn z głowiczka 11, nastawnik hdk248 , ecu 16 bit z softem od MUNIORA , wtryski ori 1z ( jeszcze ) spalanie w granicach 5.3-5.5 - nizej nie zejde - nie potrafie juz tryb mieszanyKamilloo pisze: A jak jest realnie z spalaniem po tym "chipie" bo opinie sa podzielone, jednym pali tyle samo drugim mniej a trzecim więcej . U mnie tez jest chyba cos nie tak z spalaniem bo na 50l zrobiłem okolo 750km( głównie trasy po 20-30km i male miasto praktycznie bez korków , wczoraj zalalem pod sam korek zrobiłem 120km większość trasa oszczędnie plus logi i weszlo 8.2l paliwa...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tyle wasnie powinien palicKamilloo pisze:liczylem ze bedzie palic właśnie kolo 5l w trasie i 6-6.5l w miescie
Podejrzewam ze o ile nie masz wycieku przy weżykach przelewowych wtryskiwaczy,ewentualnie gdzieś przy pompie ,to takie podwyższone o ok.litr spalanie ,to efekt zamulenia auta ,z powodu zaniżonych wskazań z przepływki ...wtedy paradoksalnie mimo że dawka jest cieta przez ecu ,to trzeba bardziej cisnąć gaz żeby jechać .Zasada jest taka ,ze im wiecej się podlewa paliwa w sofcie ,tym mniej gazu trzeba wciskać ,bo silnik od razu reaguje ...i masz to co opisuje szymonXD ,czyli mimo softu i róznych modów ,spalanie 5,5 l .Dlatego wiekszość uzytkowników po "chipie " obserwuje minimalny spadek spaklania .I to jest zasada.Wyjątek to sytuacja gdzie spalanie moze minimalnie wzrosnąć ,bo nie dość że ktoś ma ciązką nogę ,to jeszcze wymienił wtryski na większe ,nie koniecznie w pełni sprawneKamilloo pisze:a nie jak aktualnie okolo 7l
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia