[80 b4] Problem z miękkim hamulcem
- zarzycki1993
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
- Lokalizacja: Łuków
- Kontakt:
[80 b4] Problem z miękkim hamulcem
Witam wszystkich. Zakładam ten temat gdyż przeszukałem wszystkie inne tematy i mój jest nieco inny. Ja i mój mechanik rozkładamy ręce i szukamy rozwiązania. Otóż mamy duży problem z hamulcami. Wszystko zaczęło się od wymiany lewego tylnego zacisku. stary miał ułamaną dźwigienkę od ręcznego a że mieliśmy inny zacisk to go podmieniliśmy. po podmianie okazało się że lewy zacisk stoi. szybki demontaż, rozbiórka i wymiana wszystkich uszczelek i złożenie w całość. montaż odpowietrzenie obu zacisków i powinno być ok. Niestety nie jest. po kilku minutach wsiadam a tam hamulec bez oporu idzie w podłogę. kolejne odpowietrzenie i to samo, odpowietrzenie wszystkich kół i to samo, odpowietrzenie na włączonym zapłonie bo jest abs i znowu. podmieniliśmy pompy i serwo. nie pomogło. wzieliśmy z drugiego auta bo może i to było uszkodzone. dalej to samo. rozebraliśmy i wymieniliśmy cały regulator hamowania. ciągle pedał w podłogę. zaciski rozebrane oba tylne po 3 razy. i dokładnie odpowietrzone. dalej źle. Samochód był nawet na odpowietrzaniu przez wtłaczanie płynu pod ciśnieniem i wciąż jest to samo. po kilkunastu próbach odpowietrzenia całości auto zaczęło hamować. z tym że czasem pedał jest twardy jak trzeba i hamulce łapią tak jak powinny a czasem w czasie jazdy potrafi przy hamowaniu wpaść w podłogę. wtedy trzeba nacisnąć drugi raz. układ jest szczelny bo nie ma żadnych wycieków i podczas wciśniecia hamulca gdy jest twardy można go trzymać i 5 minut i nie siądzie milimetra. o co chodzi z tym problemem? jest to bardzo niebezpieczne bo potrafi wpaść zarówno przy 10 km/h jak i 90 na godzinę. autem wiozę całą rodzinę. Proszę o jak najszybsze podpowiedzi. Każda chwila zwłoki może stać się wypadkiem bo muszę jeździć a nie mam pieniędzy na drugie.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2016, 17:55 przez zarzycki1993, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdz podcisnienie, przewody do serwo.
Pompa vacum moze być felerna w końcu z niej bierze się podcisnienie do serwo. A jak obaj dobrze wiemy... Serwo działa dzięki podciśnieniowi z silnika.
Pompa vacum moze być felerna w końcu z niej bierze się podcisnienie do serwo. A jak obaj dobrze wiemy... Serwo działa dzięki podciśnieniowi z silnika.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2016, 17:08 przez Gotram, łącznie zmieniany 3 razy.
- zarzycki1993
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
- Lokalizacja: Łuków
- Kontakt:
Taka sugestia. Jeśli rozbierzesz zacisk, to ciężko jest zrobić tak, aby on nie miał wycieków (głownie na ręcznym).
To robią osoby które na prawdę potrafią to regenerować.
Taki wyciek to nie jest nie wiadomo ile. Po paru hamowaniach nie zobaczysz różnicy.
U mnie zaraz po kupnie było tak, że zostawiłem na ręcznym na całą noc a tu tego płynu wykapało może z kieliszek .
To robią osoby które na prawdę potrafią to regenerować.
Taki wyciek to nie jest nie wiadomo ile. Po paru hamowaniach nie zobaczysz różnicy.
U mnie zaraz po kupnie było tak, że zostawiłem na ręcznym na całą noc a tu tego płynu wykapało może z kieliszek .
Ostatnio zmieniony 04 sie 2016, 17:10 przez Gotram, łącznie zmieniany 1 raz.
- zarzycki1993
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
- Lokalizacja: Łuków
- Kontakt:
Zaciski miały sprawdzone tloczki i nowe uszczelnienia. Płynu nie ubyło a miała w pewnych momentach niezle deptane w hamulec. Zaciski suche. Podmienione na inne i tez sucho a to samo sie dzieje. Dodam ze gdy sa założone te co maja byc to po zaciśnięciu klucza ściskanego na lewym tylnym przewodzie to hamulec jest twardy ale po jakimś czasie znowu jest miękki
- zarzycki1993
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
- Lokalizacja: Łuków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: [80 b4] Problem z miękkim hamulcem
statecznik
Myśle, że odpowietrzył by się przy odpowietrzaniu układu.
Myśle, że odpowietrzył by się przy odpowietrzaniu układu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ee no bez przesady rozumiem że można się zapomnieć a tag jest do wyboru obok tematu A jest to po to by wiadomo było jakiego auta i silnika dotyczy problem.zarzycki1993 pisze:Nie mam czasu na tagi czy coś bo nie wiem co to jest
A czy zaciski na pewno dobrze poskładany chodzi mi głównie o te samoregulatory bo tez kiedyś przerabiałem podobny problem - co prawda w innym aucie zupełnie. Problemem była tam zbyt duża odległość klocków względem tarczy właśnie przez samoregulator który źle działał.
tu zwykle jest tak żę hamulec jest twardy a nie miękki, więc to bym wykluczyłGotram pisze:Ja bym stawiał, na to podciśnienie,
- zarzycki1993
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
- Lokalizacja: Łuków
- Kontakt:
rozebraliśmy korektor hamowania i na gumie zobaczyliśmy wyciek. obstawiamy że to tego wina bo przed włożeniem był dokładnie umyty więc pewnie coś się zruszyło. może znajdziemy drugi. serwo po odpięciu podciśnienia powoduje że hamulec jest twardy jak nie wiem co więc powinno być dobre. podciśnienie zasysa tak jak trzeba. zaciski suche jak pieprz. płynu nie ubyło.
- zarzycki1993
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
- Lokalizacja: Łuków
- Kontakt: