Witam kolegów. Od czasu zakupu mojej Audi mam problem z przerywaniem auta oraz ze spadkiem mocy.Napisze jakie rzeczy wymieniłem a jakie sprawdziłem. Na pierwszy ogień poszła cewka zapłonowa przewody wysokiego napięcia(beru) i świece(ngk).Poprawiło się na tyle że można jakoś jeżdzić. Nastepnie wymieniłe czujnik położenia wału(stary miał 9 k ohm,a powinno być 900 ohm) czujnik prędkości obrotowej silnika, czujnik stókowy lewy. Rzadnej poprawy.Ciśnienie sprężania od 10-11.3 bar,przepływomierz maks 135g/s czujnik temperatury sprawny. Auto było u mechanika na sprawdzeniu rozrządu i ponoć dobrze jest ustawiony-tu nasuwa się pytanie jak go sprawdzali skoro nie dawno się do niego dostałem a tam pasek dosyć luźny. Czy przestawienie o zabęk bedzie skutkowało aż takimi problemami.
Dodatkowo został rozebrany kolektor ssący i naprawione klapy(nitowanie), sprawdzona szczelność dolotu wszystko jest dobrze. Brak koncepcji co dalej.
[B4 2.8 AAH] Brak mocy,przerywanie od 2.5tyś obrotów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A jak sprawdzał? Zdarza się że ktoś źle zamontuje koło pasowe wału a później ludzie ustawiają rozrząd na znak z tego koła. Przy wale dobrze jest się upewnić że 3ci cylinder jest w górze lub nawet wyjąc czujnik punktu zapłonu i sprawdzić czy widać wcięcie na blokadę.jony pisze:Auto było u mechanika na sprawdzeniu rozrządu i ponoć dobrze jest ustawion
A ciśnienie paliwa było sprawdzane?
Koło pasowe jest w dobrej pozycji. Zaprowadziłem do mechanika bo twierdził że ma blokade do rozrządu i na nią sprawdzał. Co do czujników to wymieniłem dwa G4 i G28. Jak był uszkodzony ten od położenia wału auto nie wchodziło na obroty,odcinało go przy 1700 obrotach, a co śmieszne na kompie żadnych błędów. Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem ponieważ auto tak samo zachowuje się na benzynie jak i LPG. Najlepiej było by spotkać się z kimś z okolic Łódzi lub Konstatynowa Łódzkiego kto ma blokade i sam sprawdze ten rozrząd.
Nowe. Jeden miał przy pomiarze 9k ohm drugi 1.7k ohm więc wymieniłem dwa. Podczas jazdy na benzynie przy hamowaniu silnikiem sychać strzły w tłumniku tak jakby zapłon nie był w odpowiednim momencie. Dodatkowo na kompie pokazuje na wolnych obrotach 12 stopni kąt wyprzedzenia zapłonu-nie wiem czy to jest prawidłowe.
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Koloego, nie wiem czy poradziłeś sobie z problemem, ale miałem to samo po wymianie uszczelki pod głowica (remoncie głowic), uszelnieniu silnika itp.
Uparłem się na wszystkie oryginalne części, łącznie ze świecami (na pierwszy montaż szły NGK 4elektrodowe, takie też miałem wcześniej) i to była przyczyna problemu.
Kupiłem BERU - to samo. Samochód kichał, prychał, nie jechał powyżej 2 tyś obrotów.
Wymieniłem przewody (BERU), cewke (BERU), ogólnie cały układ zapłonowy.
Okazało się, że po remoncie samochód nie chce chodzić na 4 elektrodowych świecach.
Kupiłem DENSO i jak ręką odjął.
Samochód chodzi już na nich 2 lata, zap*****la jak wściekły.
PS. Na kompie nie wywalał żadnej usterki.
Uparłem się na wszystkie oryginalne części, łącznie ze świecami (na pierwszy montaż szły NGK 4elektrodowe, takie też miałem wcześniej) i to była przyczyna problemu.
Kupiłem BERU - to samo. Samochód kichał, prychał, nie jechał powyżej 2 tyś obrotów.
Wymieniłem przewody (BERU), cewke (BERU), ogólnie cały układ zapłonowy.
Okazało się, że po remoncie samochód nie chce chodzić na 4 elektrodowych świecach.
Kupiłem DENSO i jak ręką odjął.
Samochód chodzi już na nich 2 lata, zap*****la jak wściekły.
PS. Na kompie nie wywalał żadnej usterki.