[80 B4 ABK 92r.]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
[80 B4 ABK 92r.]
Siema. Jestem tu nowy, od zawsze chciałem mieć 80tkę i wczoraj spełniło się me marzenie.
Pacjent to 80 B4 z 92r z silnikiem 2.0 115KM zasilanym LPG.
Na wyposażeniu znajdują się:
-elektryczne lusterka podgrzewane
-elektryczny szyberdach
-regulacja świateł
-halogeny z przodu
to na tyle bajerów, bardzo brakuje ABSU ale to z czasem.
Autko wyrwałem za 1800zł i obawiałem się padaki, jednak dziś na stacji diagnostycznej zawieszenie oraz hamulce wyszły bardzo dobrze tak samo przód jak i tył.
Do wymiany na pewno drążek kierowniczy prawy bo ma lekki luz i ręczny na lewe koło łapie o wiele słabiej ale to pierdoły, które na dniach zrobie oraz zbieżność.
Oczywiście autko dostanie pakiet startowy tzn. oleje, filtry itd.
Teraz podobno jest zalany mineralny olej, czy mogę przejść bez obaw na półsyntentyk ?
Dodam, że czasem zapala się kontrolka od oleju powyżej 2 tyś. obrotów.Czytałem, że to czujnik może być walnięty i to chyba prawda bo nie pali się zawsze i chyba tylko na nierównościach.
Zerwana jest również linka maski, ale zamówiłem nową, tak samo nadkole lewy tył bo zderzak przez to odstaje.
Środka nie pokazuje, bo jest raczej w średnim stanie.Generalnie plan na auto jest taki, żeby zachować je w oryginale i doposażyć w jakieś bajery w stylu ABS,tempomat czy klima.
PS: Czy ten spoiler warto zachować czy wywalić go ? To chyba Zender, tak podpowiadał jeden kolega.
https://zapodaj.net/d728ebc920b7f.jpg.html
https://zapodaj.net/3acc56d238534.jpg.html
https://zapodaj.net/aa21f7dbaa14f.jpg.html
Tu są zdjęcia
Pacjent to 80 B4 z 92r z silnikiem 2.0 115KM zasilanym LPG.
Na wyposażeniu znajdują się:
-elektryczne lusterka podgrzewane
-elektryczny szyberdach
-regulacja świateł
-halogeny z przodu
to na tyle bajerów, bardzo brakuje ABSU ale to z czasem.
Autko wyrwałem za 1800zł i obawiałem się padaki, jednak dziś na stacji diagnostycznej zawieszenie oraz hamulce wyszły bardzo dobrze tak samo przód jak i tył.
Do wymiany na pewno drążek kierowniczy prawy bo ma lekki luz i ręczny na lewe koło łapie o wiele słabiej ale to pierdoły, które na dniach zrobie oraz zbieżność.
Oczywiście autko dostanie pakiet startowy tzn. oleje, filtry itd.
Teraz podobno jest zalany mineralny olej, czy mogę przejść bez obaw na półsyntentyk ?
Dodam, że czasem zapala się kontrolka od oleju powyżej 2 tyś. obrotów.Czytałem, że to czujnik może być walnięty i to chyba prawda bo nie pali się zawsze i chyba tylko na nierównościach.
Zerwana jest również linka maski, ale zamówiłem nową, tak samo nadkole lewy tył bo zderzak przez to odstaje.
Środka nie pokazuje, bo jest raczej w średnim stanie.Generalnie plan na auto jest taki, żeby zachować je w oryginale i doposażyć w jakieś bajery w stylu ABS,tempomat czy klima.
PS: Czy ten spoiler warto zachować czy wywalić go ? To chyba Zender, tak podpowiadał jeden kolega.
https://zapodaj.net/d728ebc920b7f.jpg.html
https://zapodaj.net/3acc56d238534.jpg.html
https://zapodaj.net/aa21f7dbaa14f.jpg.html
Tu są zdjęcia
Ostatnio zmieniony 22 sie 2016, 17:13 przez serekzolty, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do spoilera jestem tego samego zdania , ten akurat nie wygląda Ale każdy ma swój gust.
A z czujnikiem do oleju może być tak jak mówisz , u mnie też czasami się zapala ale rzadko , przeważnie jak ma za mało obrotów , przy 1300-1400 , lub czasami nawet jak podjeżdżam do siebie , wystarczy że wcisnę lekko pedał gazu i kontrolka gaśnie , ale wcale się tym nie przejmuje , jest już tak parę lat i oczywiście żaden "mechanik" tego nie potrafił zrobić olej jest , auto jeździ a kontrolka niech sobie świeci
Za takie pieniądze jakie dałeś wcale bym nie narzekał na stan Sam stwierdziłeś , że spodziewałeś się padaki
A z czujnikiem do oleju może być tak jak mówisz , u mnie też czasami się zapala ale rzadko , przeważnie jak ma za mało obrotów , przy 1300-1400 , lub czasami nawet jak podjeżdżam do siebie , wystarczy że wcisnę lekko pedał gazu i kontrolka gaśnie , ale wcale się tym nie przejmuje , jest już tak parę lat i oczywiście żaden "mechanik" tego nie potrafił zrobić olej jest , auto jeździ a kontrolka niech sobie świeci
Za takie pieniądze jakie dałeś wcale bym nie narzekał na stan Sam stwierdziłeś , że spodziewałeś się padaki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
Linka maski wymieniona.Macha otwiera się jak nowa, pozostało tylko zmienić siłownik bo jakiś ktoś dał za krótki.Wymieniłem jeszcze filtr od gazu i umówiłem się na wywalenie tego ustrojstwa co przypomina LPG i montaż sekwencji.
Zamówione zostały:
-Olej Valvoline Max 10W40 5L
-Filtr oleju, powietrza oraz paliwa i termostat.
-Płukanka do silnika i chłodnicy bo straszny syf pływa w niej + oczywiście nowy płyn
-2 końcówki drążków
-2 Czujniki ciśnienia oleju
Dziś przy autku okazało się, że czujnik niskiego ciśnienia oleju ma urwany kabel więc go polutowałem i kontrolka na desce ożyła przy zapłonie.Pogmerałem kablem od czujnika wysokiego ciśnienia i już się nie zapala póki co ale wymienię obydwa czujniki profilaktycznie zwłaszcza, że kosztują po 15zł za sztukę.Natomiast zastanawia mnie jedna kostka, która była odłączona a po podłączeniu nie widzę zmiany w pracy silnika.Wtyk ma 5 pinów i kolor fioletowy a same gniazdo miało chyba tylko 2 czy 3 piny.Znajduję się w okolicy filtra oleju troszkę bliżej ściany grodziowej i na wysokości czujnika wysokiego ciśnienia.
Czy to czasem nie jest wtyczka od sondy ?
Zdjęcie kiepskiej jakości ale widać filtr oleju więc +- wiadomo gdzie to jest
Zamówione zostały:
-Olej Valvoline Max 10W40 5L
-Filtr oleju, powietrza oraz paliwa i termostat.
-Płukanka do silnika i chłodnicy bo straszny syf pływa w niej + oczywiście nowy płyn
-2 końcówki drążków
-2 Czujniki ciśnienia oleju
Dziś przy autku okazało się, że czujnik niskiego ciśnienia oleju ma urwany kabel więc go polutowałem i kontrolka na desce ożyła przy zapłonie.Pogmerałem kablem od czujnika wysokiego ciśnienia i już się nie zapala póki co ale wymienię obydwa czujniki profilaktycznie zwłaszcza, że kosztują po 15zł za sztukę.Natomiast zastanawia mnie jedna kostka, która była odłączona a po podłączeniu nie widzę zmiany w pracy silnika.Wtyk ma 5 pinów i kolor fioletowy a same gniazdo miało chyba tylko 2 czy 3 piny.Znajduję się w okolicy filtra oleju troszkę bliżej ściany grodziowej i na wysokości czujnika wysokiego ciśnienia.
Czy to czasem nie jest wtyczka od sondy ?
Zdjęcie kiepskiej jakości ale widać filtr oleju więc +- wiadomo gdzie to jest
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
Hmm wtyczkę podłączyłem a wsteczny dalej nie działa nie dochodzi + na żarówki, więc to pewnie sam czujnik jest padnięty bo wiązkę sprawdzałem i wydaje się sprawna.
Chodzi mi po głowie montaż absu i zastanawiam się co jeszcze bym potrzebował.
Znalazłem na tej aukcji taki zestawik http://allegro.pl/abs-eds-audi-80-b4-ko ... ml#thumb/1
ale to jest jakby elektryczna część, a co z mechaniką ? wszystkie 4 piasty trzeba wymieniać czy są przygotowane pod ABS ?
Chodzi mi po głowie montaż absu i zastanawiam się co jeszcze bym potrzebował.
Znalazłem na tej aukcji taki zestawik http://allegro.pl/abs-eds-audi-80-b4-ko ... ml#thumb/1
ale to jest jakby elektryczna część, a co z mechaniką ? wszystkie 4 piasty trzeba wymieniać czy są przygotowane pod ABS ?
powiedz mi jaką płukanke do silnika kupiłeś? też zastanawiam sie nad zmianą oleju z minerala na pół syntetyk lecz obawiam sie że zacznie sie pocić w każdym możliwym miejscu
moje b4
https://audi80.pl/topics127/audi-80- ... t99084.htm
moje b4
https://audi80.pl/topics127/audi-80- ... t99084.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33
Liqui moly oczywiście, nazywa się to dokładnie Engine Flush i kosztuje bodajże 20 parę złotych. Jeszcze jej nie zrobiłem, dopiero jutro się za to wezmę.Jak zrobię to dam znać, od razu wymienię te nieszczęsne czujniki ciśnienia oleju. Myślę, że jak teraz Ci nie cieknie to nie powinno się zwiększyć nic.U mnie oleju nie ubywa na szczęście, chyba że tak mało że nie zauważam. Będę też jechał na mycie silnika, żeby właśnie odkryć ewentualne wycieki bo np. płyn chłodniczy mi ucieka
[ Dodano: 2016-08-23, 17:37 ]
Niestety ale dzis okalo sie, ze sa spaliny w ukladzie chlodzenia wiec zapadla decyzja.jutro rozbiorka czapy i zobaczymy czy to sama uszczelka czy peknieta glowica.przy okazji mechanior zmieni wszystkie plyny i moze ozywi swiatla cofania
coz troche lipa, ale z drugiej strony za 1800zl chociaz buda jest zdrowa.a silnik zawsze mozna zrobic.
[ Dodano: 2016-08-25, 23:17 ]
Jestem po wymianie uszczelki.Efekty ? Co tu dużo mówić... auto pali od strzała z rana, a wcześniej się dławiło no i oczywiście płyn już nie ubywa, okazało się, że był króciec przerwany na dole silnika i z niego ciekło.
Autko dostało też pakiet startowy tzn.:
-płukanka + świeży olej 10w40 i wszystkie filtry nowe
-czujnik ciśnienia oleju też nowy
-końcówki drążków wymienione i zrobiona zbieżność oraz przeglądzik
Dodam, że po wymianie czujnika dalej się paliła lampka kontrolna po przekroczeniu 2 tysięcy, ale pojeździłem troszkę po mieście i lampka zaczęła się coraz rzadziej zapalać aż w końcu zamilkła całkiem.
Na przeglądzie wyszło, że wydech jak i jego mocowanie jest przerdzewiałe więc to będzie następny krok w autku.W sobotę regulacja gazu bo traci moc z czasem.
Kolega wyżej pytał o płukankę.Powiem tak u mnie jest nalatane 327kkm na liczniku, kto wie ile naprawdę.Po płukance i zmianie oleju silnik lepiej pracuje, nie stukają już zawory przy rozruchu i chodzi jakby troszkę lżej.Póki co nic nie cieknie ale będę obserwować temat bo nigdy nie wiadomo.
[ Dodano: 2016-09-03, 12:16 ]
Autko już po instalacji sekwencji. Śmiga jak szalone, nie ma szarpnięć ani utraty mocy, jeździ jakby było na benzynce.Jestem mega zadowolony teraz sprawdzę o ile spadnie spalanie, bo wcześniej spalał 11,5L, zobaczymy teraz, myślę że chociaż z 1L powinno pójść w dół, tamta instalacja to była porażka.
[ Dodano: 2016-08-23, 17:37 ]
Niestety ale dzis okalo sie, ze sa spaliny w ukladzie chlodzenia wiec zapadla decyzja.jutro rozbiorka czapy i zobaczymy czy to sama uszczelka czy peknieta glowica.przy okazji mechanior zmieni wszystkie plyny i moze ozywi swiatla cofania
coz troche lipa, ale z drugiej strony za 1800zl chociaz buda jest zdrowa.a silnik zawsze mozna zrobic.
[ Dodano: 2016-08-25, 23:17 ]
Jestem po wymianie uszczelki.Efekty ? Co tu dużo mówić... auto pali od strzała z rana, a wcześniej się dławiło no i oczywiście płyn już nie ubywa, okazało się, że był króciec przerwany na dole silnika i z niego ciekło.
Autko dostało też pakiet startowy tzn.:
-płukanka + świeży olej 10w40 i wszystkie filtry nowe
-czujnik ciśnienia oleju też nowy
-końcówki drążków wymienione i zrobiona zbieżność oraz przeglądzik
Dodam, że po wymianie czujnika dalej się paliła lampka kontrolna po przekroczeniu 2 tysięcy, ale pojeździłem troszkę po mieście i lampka zaczęła się coraz rzadziej zapalać aż w końcu zamilkła całkiem.
Na przeglądzie wyszło, że wydech jak i jego mocowanie jest przerdzewiałe więc to będzie następny krok w autku.W sobotę regulacja gazu bo traci moc z czasem.
Kolega wyżej pytał o płukankę.Powiem tak u mnie jest nalatane 327kkm na liczniku, kto wie ile naprawdę.Po płukance i zmianie oleju silnik lepiej pracuje, nie stukają już zawory przy rozruchu i chodzi jakby troszkę lżej.Póki co nic nie cieknie ale będę obserwować temat bo nigdy nie wiadomo.
[ Dodano: 2016-09-03, 12:16 ]
Autko już po instalacji sekwencji. Śmiga jak szalone, nie ma szarpnięć ani utraty mocy, jeździ jakby było na benzynce.Jestem mega zadowolony teraz sprawdzę o ile spadnie spalanie, bo wcześniej spalał 11,5L, zobaczymy teraz, myślę że chociaż z 1L powinno pójść w dół, tamta instalacja to była porażka.