[B4 2.0 ABT] Urwane łopatki pompy wody\brak mocy\rozrząd
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Dokładnie o ten wężyk chodzi
Słyszeliście coś o wymontowywaniu sterownika z LPG 2 generacji?
Mechanior coś mi powiedział odnoście LPG w moim autku że(o ile go dobrze zrozumiałem) w tej instalacji teoretycznie powinien być sterownik jednak dobrze że gazownik go wypiepszył(nie podłączył) bo on tylko problemy stwarza. Ktoś coś wie? Robi się coś takiego czy to jak źle zrozumiałem tego mechanika?
Słyszeliście coś o wymontowywaniu sterownika z LPG 2 generacji?
Mechanior coś mi powiedział odnoście LPG w moim autku że(o ile go dobrze zrozumiałem) w tej instalacji teoretycznie powinien być sterownik jednak dobrze że gazownik go wypiepszył(nie podłączył) bo on tylko problemy stwarza. Ktoś coś wie? Robi się coś takiego czy to jak źle zrozumiałem tego mechanika?
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
W ogóle go nie widać Zresztą nie wiem jak ma dokładnie wyglądać. Od sekwencji to już są takie pudła że trudno przeoczyć. W którym miejscu powinien być wpięty?
[ Dodano: 2016-08-14, 11:35 ]
Dobra zajrzałem w papiery powinien to być STAG l-plus i wygląda to na małą czarną kosteczkę. Gdzie to może być? Pod co jest wpięte w instalacji LPG i w samochodzie?
[ Dodano: 2016-08-18, 12:13 ]
Auto stało nie miałem czasu ale teraz wróciłem do tematu. Sprawdziłem ustawienie rozrządu i palca od aparatu i mam znak zapytania. 0 na kole jest przecięte w pół gdy pasek na górnym wałku jest pomiędzy T a środkiem i wtedy palec jest troszkę przed wcieciem na aparacie. Gdy przesune tak aby było idealnie między OaT to 0 już nie widać a palec jest mniej więcej na wcieciu aparatu. Czyżby to 0 uciekało za szybko? Gdyby ząbek był przeskoczony to różnica chyba była by większa?
[ Dodano: 2016-08-18, 12:13 ]
Auto stało nie miałem czasu ale teraz wróciłem do tematu. Sprawdziłem ustawienie rozrządu i palca od aparatu i mam znak zapytania. 0 na kole jest przecięte w pół gdy pasek na górnym wałku jest pomiędzy T a środkiem i wtedy palec jest troszkę przed wcieciem na aparacie. Gdy przesune tak aby było idealnie między OaT to 0 już nie widać a palec jest mniej więcej na wcieciu aparatu. Czyżby to 0 uciekało za szybko? Gdyby ząbek był przeskoczony to różnica chyba była by większa?
[ Dodano: 2016-08-14, 11:35 ]
Dobra zajrzałem w papiery powinien to być STAG l-plus i wygląda to na małą czarną kosteczkę. Gdzie to może być? Pod co jest wpięte w instalacji LPG i w samochodzie?
[ Dodano: 2016-08-18, 12:13 ]
Auto stało nie miałem czasu ale teraz wróciłem do tematu. Sprawdziłem ustawienie rozrządu i palca od aparatu i mam znak zapytania. 0 na kole jest przecięte w pół gdy pasek na górnym wałku jest pomiędzy T a środkiem i wtedy palec jest troszkę przed wcieciem na aparacie. Gdy przesune tak aby było idealnie między OaT to 0 już nie widać a palec jest mniej więcej na wcieciu aparatu. Czyżby to 0 uciekało za szybko? Gdyby ząbek był przeskoczony to różnica chyba była by większa?
[ Dodano: 2016-08-18, 12:13 ]
Auto stało nie miałem czasu ale teraz wróciłem do tematu. Sprawdziłem ustawienie rozrządu i palca od aparatu i mam znak zapytania. 0 na kole jest przecięte w pół gdy pasek na górnym wałku jest pomiędzy T a środkiem i wtedy palec jest troszkę przed wcieciem na aparacie. Gdy przesune tak aby było idealnie między OaT to 0 już nie widać a palec jest mniej więcej na wcieciu aparatu. Czyżby to 0 uciekało za szybko? Gdyby ząbek był przeskoczony to różnica chyba była by większa?
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
co do twojej odpowiedzi "Gdy przesune tak aby było idealnie między OaT to 0 już nie widać a palec jest mniej więcej na wcieciu aparatu. Czyżby to 0 uciekało za szybko?"
To może być odpowiedź.Sprawdzałeś 2 razy ? wałek rozrządu w trakcie pracy wykonuje jeden obrót na dwa obroty wału korbowego,wiec zero będzie widoczne co 2 raz.
To może być odpowiedź.Sprawdzałeś 2 razy ? wałek rozrządu w trakcie pracy wykonuje jeden obrót na dwa obroty wału korbowego,wiec zero będzie widoczne co 2 raz.
Czyli jeden 0 jest jakby minimalnie wyprzedzone w stosunku do znaczka OT. Tak jakby pół zęba na wałku rozrządu. Czyli 1 ząbek na korbowodzie może być przestawiony?
[ Dodano: 2016-08-18, 16:19 ]
Ok dam nie wiem co wyżej napisałem.
Chodziło mi o to że znaczek 0 jest jakby o pół zęba od znacznika od OT szybciej. Tak jakbym przeskoczyl o jeden ząb na OT to 0 było by już za daleko. A takie pół zęba wygląda że byłoby w dam raz
[ Dodano: 2016-08-18, 16:21 ]
No dwa razy pchalem auto na 4 biegu i ciągle wygląda że 0 jest w idealnej pozycji gdy wskazówka Or pokazuje bliżej T niż środka
[ Dodano: 2016-08-18, 16:39 ]
Jeżeli jeden obrót koła rozrządu oznacza dwa obroty koła korbowodu to jeden ząb na kole rozrządu równa się dwum zębom na kole korowód?
[ Dodano: 2016-08-18, 16:58 ]
Zaraz pokażę na zdjęciu o co mi chodzi
Zdjęcia pokazują położenie koła rozrządu i palca aparatu zapłonowego przy 0 przeciętym prawie idealnie w pół
[ Dodano: 2016-08-18, 17:03 ]
Gdy koło ustawie idealnie na białą kropkę to aparat wskazuje praktycznie idealnie na znaczek a 0 już nie widać
[ Dodano: 2016-08-18, 16:19 ]
Ok dam nie wiem co wyżej napisałem.
Chodziło mi o to że znaczek 0 jest jakby o pół zęba od znacznika od OT szybciej. Tak jakbym przeskoczyl o jeden ząb na OT to 0 było by już za daleko. A takie pół zęba wygląda że byłoby w dam raz
[ Dodano: 2016-08-18, 16:21 ]
No dwa razy pchalem auto na 4 biegu i ciągle wygląda że 0 jest w idealnej pozycji gdy wskazówka Or pokazuje bliżej T niż środka
[ Dodano: 2016-08-18, 16:39 ]
Jeżeli jeden obrót koła rozrządu oznacza dwa obroty koła korbowodu to jeden ząb na kole rozrządu równa się dwum zębom na kole korowód?
[ Dodano: 2016-08-18, 16:58 ]
Zaraz pokażę na zdjęciu o co mi chodzi
Zdjęcia pokazują położenie koła rozrządu i palca aparatu zapłonowego przy 0 przeciętym prawie idealnie w pół
[ Dodano: 2016-08-18, 17:03 ]
Gdy koło ustawie idealnie na białą kropkę to aparat wskazuje praktycznie idealnie na znaczek a 0 już nie widać
Gdzie się nie spytałem to albo "my nie ustawiamy stroboskopem" albo "gdzieś lampa była ale nie wiem czy się nie zepsuła"
Majster mi jeden powiedział że pasek jest stanowczo zbyt mocno naprężony.
Po powrocie do domu zauważyłem że przez te kilka km pasek zsunął się do przodu i zaczął trzeć o osłonę. Lata tak sobie do przodu i do tyłu. Jak jest z przodu to słychać piszczenie w czasie jazdy :shock:
Jak ktoś się przyjrzy to widać na nim że jest już zdarty trochę. Możliwe że się zsuwa przez zbyt mocne naciągnięcie czy może coś z rolką\kołem nie tak? Wcześniej nic nie tarło o obudowę a poprzedni pasek ściągnięty wyglądał jak nowy.
Oddałem żeby zmienili ten rozrząd, ustawili zapłon itd.
Jak nic się nie poprawi to się troszkę wkurze
Nie mam kanału ani za bardzo narzędzi żeby coś dłubać(tata ma to gdzieś i do tej pory nawet na głupią zmianę oleju jeździł do mechanika więc zanim zacznę coś grzebać to się muszę w kanał i narzędzia zaopatrzeć)
Majster mi jeden powiedział że pasek jest stanowczo zbyt mocno naprężony.
Po powrocie do domu zauważyłem że przez te kilka km pasek zsunął się do przodu i zaczął trzeć o osłonę. Lata tak sobie do przodu i do tyłu. Jak jest z przodu to słychać piszczenie w czasie jazdy :shock:
Jak ktoś się przyjrzy to widać na nim że jest już zdarty trochę. Możliwe że się zsuwa przez zbyt mocne naciągnięcie czy może coś z rolką\kołem nie tak? Wcześniej nic nie tarło o obudowę a poprzedni pasek ściągnięty wyglądał jak nowy.
Oddałem żeby zmienili ten rozrząd, ustawili zapłon itd.
Jak nic się nie poprawi to się troszkę wkurze
Nie mam kanału ani za bardzo narzędzi żeby coś dłubać(tata ma to gdzieś i do tej pory nawet na głupią zmianę oleju jeździł do mechanika więc zanim zacznę coś grzebać to się muszę w kanał i narzędzia zaopatrzeć)
No tak kiedyś patrzyłem to o 90* to chyba nie dało by rady go obrócić. Przy około 50* już stawiał wyraźne opory. Pytałem tego majstra co odstawiłem powiedział że to może być od zbyt mocnego naciągu więc pewnie nawet nie pomyśli o zmianie kółka czy coś a to koszt parudziesięciu złotych to żeby znowu nie trzeba było zdzierać rozrządu bo jednak wyjdzie że to wina kółka.
to samo co u Ciebie,cyrki po wymianie rozrządu,typu ścieranie się paska,wycie częściowa utrata mocy itp. Skończyło się na 2 kompletach rozrządu w ciągu miesiąca wymianie szpilki rolki napinacza i dolnego koła zębatego. A co do utraty mocy to za drugim razem musiałem sam coś skopać,bo jak pierwszy raz zabierałem się za rozrząd nie musiałem regulować zapłonu