maciek889'u oba chyba wprowadziliśmy w błąd kolegę bo tam ciśnienie paliwa taki coś reguluje - właśnie zerknąłem
[B4 2.0 ACE] Problem z odpaleniem na benzynie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
PieterB, jest tam zwykły regulator ciśnienia paliwa. Ten elektryczny regulator doszedł do mechanicznego wtrysku później.
Przy wtrysku powinien być taki regulator: http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11810 ... eniowy.jpg
Przy wtrysku powinien być taki regulator: http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11810 ... eniowy.jpg
Mam zarówno ten solenoid (do niego jest zasilanie wtyczką) jak i regulator z Twojego zdjęcia. W ACE wg specyfikacji jest właśnie KE-Motronic.maciek889 pisze:PieterB, jest tam zwykły regulator ciśnienia paliwa. Ten elektryczny regulator doszedł do mechanicznego wtrysku później.
Przy wtrysku powinien być taki regulator: http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11810 ... eniowy.jpg
Do regulatora wchodzi jeden gruby przewód paliwowy, wychodzą dwa przewody do rozdzielacza. Jest też przewód gumowy wchodzący w obudowę filtra powietrza. Zdjęcie:
http://czaras.webd.pl/images/audi80/DSC_0204.JPG
Po drugiej stronie rozdzielacza jest ten solenoid, ma wtyczkę zasilania. Czy jej odpięcie i wtedy test z zapaleniem ma sens? Zdjęcie: http://czaras.webd.pl/images/audi80/DSC_0205.JPG
Rurka, którą sprawdziłem nie wychodzi bezpośrednio z regulatora tylko z karoserii, na fotce to jest ta, która przechodzi pod gumą przepływomierza, innej nie ma. Zdjęcie:
http://czaras.webd.pl/images/audi80/DSC_0206.JPG
Zrobię test z niezwłocznym przekręceniem. Ale jeżeli to nie to i dostaje za mało paliwa na start to by oznaczało wtryskiwacz rozruchowy?
Samostartem najlepiej popsikać na filtr powietrza, czy bezpośrednio w dolot? I zrobić to przed kręceniem, czy w trakcie (tu się troche obawiam ) ?
No i jeszcze jedna rzecz; to może być czujnik Halla? Pasowało by do objawów, że na zimnym pali lepiej, a na ciepłym gorzej. Można testować na odpiętym czujniku?
No i chyba nie zaszkodzi tez od razu wymienić filtra paliwa.
Jutro będę dzwonił do 2 gości, którzy wg info, które mam znają się na wtryskach mechanicznych - wreszcie powinni mieć terminy - ale dobrze mieć jak najwięcej informacji zanim zaczną grzebać.
PieterB, Maciek - wielkie dzięki za dotychczasową pomoc, mam nadzieję, że jestem wystarczająco kumatym użytkownikiem A80 bo staram się stosować do wszystkich porad.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To w tym gumowym kolanku zobacz czy nie ma paliwa.czaras pisze:Do regulatora wchodzi jeden gruby przewód paliwowy, wychodzą dwa przewody do rozdzielacza. Jest też przewód gumowy wchodzący w obudowę filtra powietrza. Zdjęcie:
http://czaras.webd.pl/images/audi80/DSC_0204.JPG
Możesz odłączyć ale wtedy dobrze będzie palił i chodził tylko nie ciepłym silniku. Można próbować przeciąć jeden z tych kabli i wpiąć się amperomierzem to by było wiadomo czy ssanie się załącza.czaras pisze:Po drugiej stronie rozdzielacza jest ten solenoid, ma wtyczkę zasilania. Czy jej odpięcie i wtedy test z zapaleniem ma sens? Zdjęcie: http://czaras.webd.pl/images/audi80/DSC_0205.JPG
To jak pisałem wcześniej to rurka filtra węglowego oparów paliwa. Zazwyczaj to nie sprawia problemów. Chyba że ktoś wywalił elektrozawór który jest po drodze na tym wężu pod maską.czaras pisze:Rurka, którą sprawdziłem nie wychodzi bezpośrednio z regulatora tylko z karoserii, na fotce to jest ta, która przechodzi pod gumą przepływomierza, innej nie ma. Zdjęcie:
http://czaras.webd.pl/images/audi80/DSC_0206.JPG
Najlepiej w dolot albo na przepustnicę. Najlepiej właśnie podczas kręcenia ale przed też powinno być ok. Jeszcze możesz spróbować ręcznie kabelkiem uruchomić wtryskiwacz rozruchowy. Tylko musisz sprawdzić który przewód tego wtryskiwacza to zasilanie a który sterowanie. Odłącz jego wtyczkę i sprawdź żarówką na włączonym zapłonie albo nawet pracującym silniku (już nie pamiętam czy tam jest zasilanie na zapłonie czy po odpaleniu razem z pompką paliwa) który kabel będzie miał +12V. I jak już będziesz wiedział gdzie jest plus to możesz sobie podpiąć kabel po drugi pin gdzie nie ma plusa i dotknąć do masy na 1-3 sekundy na włączonym zapłonie.czaras pisze: Samostartem najlepiej popsikać na filtr powietrza, czy bezpośrednio w dolot? I zrobić to przed kręceniem, czy w trakcie (tu się troche obawiam ) ?
Czyli jak odpale zimnego, rozgrzeje, to potem warto próbować na odłączonej tej płytce... Będzie jeździł normalnie?maciek889 pisze:Możesz odłączyć ale wtedy dobrze będzie palił i chodził tylko nie ciepłym silniku. Można próbować przeciąć jeden z tych kabli i wpiąć się amperomierzem to by było wiadomo czy ssanie się załącza.czaras pisze:Po drugiej stronie rozdzielacza jest ten solenoid, ma wtyczkę zasilania. Czy jej odpięcie i wtedy test z zapaleniem ma sens? Zdjęcie: http://czaras.webd.pl/images/audi80/DSC_0205.JPG
[ Dodano: 2016-08-15, 17:38 ]
Gumowe kolanko od regulatora zdjąłem (ale po kilkunastogodzinnym postoju) i pachnie benzyną, ale cieczy w nim nie ma. Poza tym tędy to by się lało na filtr powietrza po prostu?
[ Dodano: 2016-08-16, 00:34 ]
"Letni" po 2-godzinnym postoju tak samo ma problemy z odpaleniem na odpiętym solenoidzie/nastawniku jak i na zapiętym.
Próbowałem też zgaszenia na bezpieczniku nr 13 a potem po jakimś czasie odpalenia od razu bez trzymania na zapłonie - też bez efektów.
Nie mam miernika żeby sprawdzić wtrysk rozruchowy jak i ten nastawnik... zostawię to mechanikowi.
[ Dodano: 2016-08-19, 15:36 ]
Więc diagnoza jest taka, że to pompa paliwa. Daje cały czas ciśnienie 5,5 bara, podczas gdy powinna dawać 6,5.
Wymieniałem ją kilka miesięcy temu, jak poprzednia klękła i zostałem porobiony, bo mechanik oddał do znajomego elektromechanika, który nawet się nie zapytał co zamontować. Włożył coś, co jak pisałem wcześniej buczało jak szalone od samego początku. Po tym, co mu zapłaciłem, podejrzewam, że wsadził ten produkt JC AUTO http://e-katalog.intercars.com.pl//#/pr ... Items.html
Powiedzcie mi, czy wkładanie zamiennika firmy ERA będzie ok ?
http://e-katalog.intercars.com.pl//#/pr ... aliwa.html
Czy się wykosztować 750 zł na BOSCH ...
Dodatkowo mechanik powiedział mi że "Akumulator ciśnienia pompy paliwa" jest zepsuty. To się wymienia razem z pompą? Cyz to osobna część? Cena BOSCHA też odstrasza...
http://e-katalog.intercars.com.pl//#/pr ... owego.html
[ Dodano: 2016-08-23, 12:42 ]
Ponawiam pytanie, czy Akumulator Ciśnienia Paliwa ( znalazłem 2 kody; 0 438 170 061 i 893 133 441 ) który nie utrzymuje ciśnienia po zgaszeniu samochodu będzie nadal robił problemy z odpalaniem, nawet po wymianie pompy paliwa?
Nie da się znaleźć tej części nowej (widziałem tylko w UK za 105 funtów albo w DE za 150+ EUR )... pozostanie jeżdżenie po szrotach. Czy da się tą część zregenerować albo po prostu bez niej żyć?
[ Dodano: 2016-08-25, 16:57 ]
Przepraszam, że spamuje, ale pomyślałem, że skoro topic ma te 3 strony błądzenia i zastanawiania się, to przynajmniej potwierdzę diagnozę dla potomnych;
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 6&start=10
Jak już wiesz o czym szukać, to łatwo znaleźć.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie kumam, co tam takiego napisali? Nikt nawet nie napisał czy wymiana pomogła.czaras pisze:[ Dodano: 2016-08-25, 16:57 ]
Przepraszam, że spamuje, ale pomyślałem, że skoro topic ma te 3 strony błądzenia i zastanawiania się, to przynajmniej potwierdzę diagnozę dla potomnych;
http://www.audiklub.org/f...=48466&start=10
Jak już wiesz o czym szukać, to łatwo znaleźć.
Paliwo ścieka po zgaszeniu z powrotem do baku. Akumulator ciśnienia, który jest pomiędzy pompą a filtrem po zgaszeniu powinien jeszcze trzymać przez chwilę ciśnienie (bodaj 3 bary), a jak tego nie robi to układ się zapowietrza...PieterB pisze:nie kumam, co tam takiego napisali? Nikt nawet nie napisał czy wymiana pomogła.czaras pisze:[ Dodano: 2016-08-25, 16:57 ]
Przepraszam, że spamuje, ale pomyślałem, że skoro topic ma te 3 strony błądzenia i zastanawiania się, to przynajmniej potwierdzę diagnozę dla potomnych;
http://www.audiklub.org/f...=48466&start=10
Jak już wiesz o czym szukać, to łatwo znaleźć.
[ Dodano: 2017-05-27, 16:19 ]
Minęło niewiele więcej niż pół roku i kolejna pompa znowu zaczyna klękać.
Są problemy z odpaleniem ciepłego/letniego silnika - czyli to co poprzednio.
Zaczęła głośno pracować niedługo po jej zamontowaniu. Dałem do sprawdzenia, mechanik powiedział że ciśnienie trzyma i jest ok, ale że "filterek" przy pompie może puszczać i dostaje śladowe ilościi wody - stąd głośna praca.
Chce to zrobić porządnie, więc teraz moje pytanie. Pompa nie była najtańszym zamiennikiem, teraz jestem wściekły, bo mogłem dać tam najtańszy shit a i tak pochodziłby tak samo długo.
Moje pytanie brzmi; to kwestia jakości pompy, czy tego, że został wymieniony sam wkład, a nie wkład+obudowa?
Bo mogę kupić pompę BOSCH, ale boje się że się wykosztuje, za chwile tez zacnzie głośno pracować, a za kilka miesięcy bdą znowu problemy. Pytam, bo w intercars i w iparts BOSCH występuje tylko jako sam wkład;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html
czy może zdjęcia są mylące i dostaje się wkład + obudowę?
Nie wiem czy nie lepiej kupić Magnetti Marelli albo nawet Toprana, które kosztuja połowę tego, ale można kupić razem z plastikową obudową i filterkiem;
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... aliwa.html
Bo nie wierze, e trzecia pompa w ciągu 1,5 roku pada tak sobie...