[B4 1.9 TDI 93] dodatkowe podgrzewanie silnika ???
[B4 1.9 TDI 93] dodatkowe podgrzewanie silnika ???
Witam. Koledzy proszę was o pomoc a mianowicie chodzi mi o podgrzewanie slnika. Słyszałem już tyle razy że jest podobno jakas grzałka którą się montuje gdzies na bloku silnika (nie wiem czy przez nawiercanie czy jak) i możan ją włąnczać przed rozruchem celem ogrzania silnika przed rozrucvhem w niskiej temperaturze. Nie wiem czy to jest coś w rodzaju webasto myśle że nie. Webasto żeby ogrzewało silnik i kabine jest bardzo drogie a to podobno jest jakaks zwykła grzałką która ogrzewa silnik nie wiem jak to wygląda. Koledzy nie słyszeliście nic o takim sprzęcie gdzie to można kupić ile to kosztuje i jak to monotować wady zalety czy coś można przez to uszkodzić??? pozdrawiam Was i z góry dziekuje za cenne mi informacje. daniel20
Miałem kiedyś coś takiego w mercedesie W123 200D. Jest to grzałka montowana w misę olejową na 220V. Przy dużych mrozach podłączałem ja na pół godzinki, olej sie nagrzewał przez co robił sie rzadszy i autko łatwiej wtedy zapalało. Ale po co ci to ustrojstwo w audi? Jeżeli masz wszystko sprawne to powinien ci zapalać bez problemu.
no macie racje po co w audi. Tylko wiadomo że jak go nagrzejemy to mniejeszze zużycie paliwa ale co najważniejsze silnik mniej się zużywa i szybciej się nagrzewa. Pierwszy raz słysze o tym co kolega mówił o świecach w przewód cieczy chłodniczej dobre rozwiązanie i co najważniejsze seryjnie montowane z tego co się domyślam. ok dzikei z góry za informacje i pozdrawiam oraz Życze Wam Wesołych Świąt.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kurcze jakiś czas temu był podobny temat. któryś z klubowiczów zamontował u siebie coś takiego. Grzałka pod 220V podgrzewał ciecz chłodzącej. Chyba to nawet ten temat:
viewtopic.php?t=9775&highlight=podgrzewa%E6
viewtopic.php?t=9775&highlight=podgrzewa%E6
Grzałkę oleju można dołożyć. Tylko jest to dziwna grzałka, bo olej niechętnie wykonuje ruch konwekcyjny. Przez to musi mieć dużą powierzchnię. Niegdyś w silnikach spychaczy stosowane były grzałki, które wyglądały jak siatka o dość drobnych oczkach. Nagrzewaja równomiernie i nie przypalają miejscowo oleju. Z cieczą chłodzącą jest inaczej, wystarczy normalna grzała. Wiele samochodów ma przewidziane miejsce w bloku. Wykręca się wtedy zaślepkę i wkręca zamiast niej grzałkę. Świetne urządzenie. Pytacie "po co, przecież mamy Audi". Ano po to Panowie, żeby w naszym Audi było ciepło zaraz po tym jak uruchomimy silnik. Jak płyn jest podgrzany, to łatwiej zapalić, mniej się silnik zużywa i szybciej osiąga normalne warunki pracy.
ja nie wiedzialem gdzie to w bloku mozna wkrecic i kupilem grzalke na 220v na przewod. niedawno ja z tamtad usunolem gdyz wogole sie nie sprawdzala, musialbym termostat dziurawic a wtedy to mialbym zimno w czasie jazdy. moznaby zamontowac to na obiegu wewnetrznym ale tam jest za mala srednica, trzebaby przejsciowki robic
a co do webasto to nie wiecie kto moze miec to ustrojstwo do audi chodzi o thermoTop 50 które było montowane w 80 b4 1Z kolega kiedys miał to w b4 ale jak mu jakis ukrainiec na skrzyrzowaniu przygrzał w bok to sprzedał całe autko ale to było jakies 5 lat temu.
znalazłem http://allegro.pl/item286629095_webasto ... o_top.html
ale cena za taki stary model jest ogromna lekka przesada gdzie trzeba sie liczyc pewnie od razu na wymiane palnika i jeszcze moze komory spalania. i koszty +500zł nie licze robocizny bo to zrobi samemu.
znalazłem http://allegro.pl/item286629095_webasto ... o_top.html
ale cena za taki stary model jest ogromna lekka przesada gdzie trzeba sie liczyc pewnie od razu na wymiane palnika i jeszcze moze komory spalania. i koszty +500zł nie licze robocizny bo to zrobi samemu.