Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant 1Z 1993] granatowa masakra :-)

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Elvis_Presley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Aalborg

[B4 Avant 1Z 1993] granatowa masakra :-)

Post autor: Elvis_Presley » 30 sie 2016, 08:56

Dzien dobry, czesc i czolem :-)

Na wstepie zaczne od tego, ze przerobilem juz kilka Audikow w swoim zyciu. Byly trzy setki C3(Cygara), 80 B4 2.0 Sedan i ostatnio A4 B5 1.6 Avant. Oprocz tego w mojej karierze kierowcy mialy miejsce takie wynalazki jak Renault 5, Mercedes W124 Coupe E220 oraz Mercedes W126 300SEL. Aktualnie jestem w posiadaniu jeszcze Peugeota 206 S16 oraz Porsche 944... Ale w sumie nie o tym mialo byc :-) Robie dosc duzo kilometrow w pracy, a moj poprzedni wol roboczy - A4 B4 1.6 Avant - zuzywal troche za duzo paliwa :-) Zawsze podobalo mi sie B4 w Avancie, szczegolnie w wersji S2 i RS2, no ale te auta sa drogie w utrzymaniu i szkoda by bylo tyrac je w pracy. Takze powstal ambitny plan zakupu B4 Avant z silnikiem 1.9 TDI. Mieszkam na samej polnocy deszczowej Danii, w ktorej starych Audikow jest niestety jak na lekarstwo. Gdy szukalem 80, w calym kraju bylo maksymalnie 30 sztuk do sprzedania, z czego 10 bylo na czesci ;-), 16 sprawnych bylo benzyniakami a pozostale 4 diesle byly sedanami. Obejrzalem 3 z nich(czwarty byl za daleko), niestety okazaly sie totalnymi gruzami, jeden byl nawet ulepiony z B3 '87 i byl tak ladnie spasowany, ze wjechanie na wieksza dziure grozilo zapewne wybiciem szyby czolowej kantem blotnika. Nalezy dodac, ze to wszystko dzialo sie na przestrzeni jakichs 2 miesiecy. Zrezygnowany zaczalem spogladac w strone nowszych samochodow typu Golf V czy Octavia, ale nagle pojawila sie ONA - 30km ode mnie. W ogloszeniu nie bylo nawet zdjec - jak okazalo sie pozniej, moja 80 sprzedawali starsi ludzie ktorzy nie potrafili wstawic zdjec. Pojechalem wiec w ciemno i na miejscu milo sie zaskoczylem - samochod mial na wyposazeniu klimatyzacje oraz pelna elektryke szyb i lusterek. Karoseria ogolnie jest w ladnym stanie, ma rdzawki - na masce pod grillem, na przednim blotniku od strony kierowcy, nad listwa na drzwiach kierowcy i w okolicach szyby na klapie bagaznika. Biorac pod uwage fakt, ze w Danii przy najmniejszych opadach sniegu wysypuje sie na droge cala kopalnie soli w Wieliczce to nie jest zle ;-) Oczywiscie samochod ma mnostwo wad, druciarskich patentow i niedorobek, no ale nie ma rzeczy nie do wyprostowania. Jak na razie zakupiono:
-kompletny rozrzad z pompa wody
-pasek klinowy, rolki, napinacze
-olej, filtry
-przeguby
-olej do skrzyni
-czujnik swiatel stopu(po podlaczeniu sie do komputera byl to jedyny blad jaki sie pokazal)
-linki recznego
-klocki tyl i zestawy naprawcze zaciskow

Plany na przyszly miesiac:
-zestaw amortyzatorow i sprezyn
-kompletne przednie zawieszenie - remont
-serwis klimatyzacji

Plany na dalszy czas:
-zderzak S2/Cabrio?
-zawieszenie na piec srub(na razie nie ruszam, bo mam nowe tarcze z przodu i z tylu)
-kompletny srodek S2(albo przynajmniej skorzany z drewnianymi dekorami)
-alufelgi Bolero, Avusy lub RH ZW1
-lampy tylne Hella Treser
-reflektory soczewkowe
-zwiekszenie mocy, w granicach zdrowego rozsadku - jeszcze nie wiem co bedzie robione, moj sasiad jest magikiem od TDI i w Golfie II ze szczepionym 1Z wyciagnal z niego okolo 180 konikow... chociaz ja chyba nie chce az tak ekstremalnie, z tego co wiem to on tam robil sporo modyfikacji
-malowanie calosci

PYTANIA :-D
1. Czy podejdzie licznik od benzyny? W moim nie swieci sie ta polowa gdzie jest predkosciomierz(ktory sie troche zamula), poza tym nie dziala standardowo nabijanie kilometrow. Mam sprawdzony licznik od benzyny z obrotomierzem i chcialem go przelozyc, przekladajac sobie tylko swoj obrotomierz - czy to wykonalne?

2. Czy podejdzie zderzak od Cabrio(chodzi mi o ten z nowszych modeli, z halogenami i kierunkami a la Porsche), czy tez trzeba bedzie rzezbic?

3. Temperatura. W pracy czesto przejezdzam kilkaset metrow i zatrzymuje sie na minute nie gaszac samochodu, potem ruszam i znowu to samo. Temperatura oscyluje miedzy 90 a 98 stopni, wlacza sie wentylator i znowu spada do 90. Gdy puszczam cieple powietrze to leci takie, jak powinno a nie zimne. Gorny i dolny waz sa cieple. Gdy odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego plyn nie gotuje sie ani nie podchodzi do gory, nie smierdzi spalinami, poziom jest w normie. Po odkreceniu korka oleju nie widac, zeby mieszal sie plyn z olejem. Przy ostrym skrecie w lewo potrafi zapalic sie na sekunde kontrolka poziomu plynu chlodniczego... Jednak nic nigdzie nie cieknie. Ktos ma pomysl, co to moze byc?

4. Podsufitka. Temat przerabiany rowniez w Cygarze, jednak tam poradzilem sobie inaczej... W moim Avancie ktos calkiem zerwal material, tak ze zostala tylko ta plyta na ktorej siedzi material. Macie jakies sprawdzone hurtownie z materialem, ktory byl by najbardziej zblizony do oryginalu? No i w jaki sposob przyklejac material(chodzi mi o klej i sposob, bo ze ta plyte trzeba wyjac to wiem ;-))?

5. Dodatkowe zegary - duzo roboty?

6. Soczewki i halogeny - jak wyzej :-)

7. Wylacznik/wlacznik ABS - moje auto jest wyposazone w ABS, ale nie ma w srodku wylacznika. Wszystkie moje Cygara mialy. Czy w 80 jest inaczej?

8. Naglosnienie - jak wiadomo, w wiekszosci Audi z tego okresu sa tylko gowniane 10" w desce rozdzielczej. Jak zrobic przyjemne dla ucha audio, dajmy na to 6 glosnikowe? Czy w przednie/tylnie drzwi z elektryka wejda jakies fajne dyskretne glosniki, jesli tak to jaki masymalnie rozmiar? Zaznaczam ze nie chce sie bawic w tuby basowe, subwoofery itp :-)

Zdjecia po zakupie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 30 sie 2016, 21:25

Witam
Ładne autko
1 Licznik z benzyny podejdzie tylko inaczej jest wyskalowany obrotomierz.
2 Zderzak z cabrio po ostatnim lifcie też pasuje tylko jest inna osłona pod silnikiem i nadkola
3 Kontrolka ci się świeci bo jak skrecasz to płyn się przelewa.
4 Klej w spreju a nie z pędzla
5 Zegary to dosyć prosta sprawa musisz poszukać na forum
6 Soczewki są P&P halogeny wystarczy listwy w zderzaku zmienić a wiązkę masz już w aucie

Elvis_Presley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Aalborg

Post autor: Elvis_Presley » 30 sie 2016, 21:49

aluminium pisze:Witam
Ładne autko
1 Licznik z benzyny podejdzie tylko inaczej jest wyskalowany obrotomierz.
2 Zderzak z cabrio po ostatnim lifcie też pasuje tylko jest inna osłona pod silnikiem i nadkola
3 Kontrolka ci się świeci bo jak skrecasz to płyn się przelewa.
4 Klej w spreju a nie z pędzla
5 Zegary to dosyć prosta sprawa musisz poszukać na forum
6 Soczewki są P&P halogeny wystarczy listwy w zderzaku zmienić a wiązkę masz już w aucie
Dziekuje za odpowiedz. Czy jest mozliwosc przelozenia obrotka z moich zegarow do zegarow z benzyny? Moje zegary to VDO, benzynowe 2.0 to tez VDO.

Odnosnie temperatury i kontrolki - wiem, ze plyn sie przelewa ale poziom jest prawidlowy i chyba nie powinno sie tak dziac. Czy to mozliwe, ze jakis czujnik jest po prostu strzelony? Co do nagrzewania sie to w piatek bedzie wymieniany kompletny rozrzad z pompa wody, od razu pojdzie tez termostat i wymiana plynu bo nie wiem jak stary jest ten, ktory plywa w moim obwodzie. Mam nadzieje, ze to rozwiaze sprawe :-)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 30 sie 2016, 21:52

da się przełożyć obrotek ale musisz wtedy wlutować 6 pinów w płytkę główną żeby cykał ,

Ładny Avant z ciekawości jaki ma przebieg ?

Elvis_Presley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Aalborg

Post autor: Elvis_Presley » 30 sie 2016, 22:08

wujo1 pisze:da się przełożyć obrotek ale musisz wtedy wlutować 6 pinów w płytkę główną żeby cykał ,

Ładny Avant z ciekawości jaki ma przebieg ?
Niby 239000, ale licznik zatrzymal sie 6 lat temu(wg. wpisow z przegladow, ktore wykonuje sie co dwa lata) - dodalbym do tego jeszcze ze stowke :) Chociaz silnik pracuje bardzo rowno i ladnie, nie slychac szklanek ani nic z tych rzeczy. Cyka mi wprawdzie zawor EGR(chyba tak sie to nazywa? wybaczcie, to moje pierwsze auto z silnikiem diesla), ale podobno mozna go wyczyscic. W takim razie chyba nie bede sie bawil w przekladki i sprobuje reanimowac moj licznik. Tylko gdzie w razie czego w Danii dostac zebatke... Mam nadzieje, ze to zimne luty :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 sie 2016, 21:56

Elvis_Presley, ciekawy opis oklasky

Elvis_Presley pisze:Chociaz silnik pracuje bardzo rowno i ladnie, nie slychac szklanek ani nic z tych rzeczy.
dlatego silnika to i tak niewiele, większość jeżdżących ma pewnie jeszcze dużo więcej

Elvis_Presley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Aalborg

Post autor: Elvis_Presley » 09 wrz 2016, 21:14

Dziękuje za miłe słowa :) Znakomitą większość części już mam, także jutro zabieram się za rozrząd, filtry i oleje. Z kolei dzisiaj wymieniając czujnik świateł stop przy pedale hamulca zlokalizowałem wyciek płynu chłodniczego. Po zdjęciu półki pod kierownicą(w celu dostania się do czujnika) zauważyłem ślady płynu chłodniczego na wewnętrznej stronie półki(tam gdzie jest gąbka), podłoga od strony kierowcy jednak jest sucha jak pieprz. Biorąc pod uwagę fakt, że nagrzewnica jest po drugiej stronie deski(co do tego nie jestem pewien) - skąd potencjalnie może pochodzić wyciek?

Pozdrawiam

Bartek

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 10 wrz 2016, 20:07

Dbaj bo ładna :)

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 10 wrz 2016, 20:20

To coś w kratce nawiewu to uchwyt na telefon?

Elvis_Presley
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 28 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Aalborg

Post autor: Elvis_Presley » 10 wrz 2016, 21:16

Piotrekdriver1 pisze:To coś w kratce nawiewu to uchwyt na telefon?
Tak, radosna tworczosc poprzedniego wlasciciela :D Chociaz bardzo ladnie dopasowany jest ten plastik, nie wiem, czy to przypadkiem nie bylo dedykowane do B4. Tak czy siak z czasem bedzie out, byc moze jego miejsce zajmie zegar doladowania :)

Z ta ladnoscia bym nie przesadzal, samochod niestety przez cale zycie najprawdopodobniej byl myty na myjniach automatycznych, czego skutkiem jest masa owalnych rys na calej karoserii. Do tego dochodza te male rdzawki ktore bede musial przed zima zabezpieczyc. No i poprzedni wlasciciel chyba dosc czesto zahaczal strona kierowcy o jakies haszcze, bo ta strona jest masakrycznie porysowana. Wychodze jednak z zalozenia ze samochod ma byc najpierw ogarniety mechanicznie, na sprawy wizualne przyjdzie czas po zimie. Aczkolwiek dbac na pewno zamierzam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl