Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 27 paź 2015, 20:48

dzisiaj tydzien mija i jak na razie nie szarpie, zauwazylem tylko ze jak troche wczesniej przelacze na gaz jak sie jeszcze nie dogrzeje dobrze to obroty wolne spadaja gdzies do 500 jak wciskam sprzeglo i odrazu sie normuja

[ Dodano: 2015-10-27, 20:48 ]
Siema. A wiec w niedziele jechalem w dluzsza trase i po okolo 100 km znowu pojawilo sie poszarpywanie. A wiec problem nadal jest. Panowie a moze to cewka cos szwankuje? Dodam ze cewka ze 3 lata temu wymieniana (BERU).

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

[B4 2.0 ABT] Sonda lambda - prawidlowe odczyty VAG COM

Post autor: Suuchy94 » 20 mar 2016, 19:19

Witam! Przegladalem forum ale nigdzie nie znalazlem tego co chcialem.

Potrzebuje informacji jakie sa prawidlowe odczyty sondy lambdy przez VAG COM. Mam taki zestaw

http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-ka ... -piny.html

i wszystko sie ladnie laczy bez problemu. Mialem tylko jeden blad ale zostal usuniety.
Ale wracajac do tematu. Mam podejrzenia ze moja sonda lambda zle dziala. Auto duzo pali, wciaga pedal gazu a w granicach 2500-3500 obrotow przy puszczeniu gazu na biegu i ponownym dodaniu (wlasnie w tych granicach wciaga pedal gazu) jest szarpniecie. A powinno ladnie plynnie przyspieszyc.

Silnik bez gazu.
Na VAG COMie pokazuje od 1.000 do nawet 1.485 odczyty sondy. W tym przedziale sobie skacze. Czy ktos cos wie na ten temat i jakie powinny byc prawidlowe odczyty?


Edit:
Aha i jak by ktos mial jakies rady jak sie poslugiwac tym vagiem i co mozna za jego pomoca zrobic lub dokladnie sprawdzic to prosze o jakies info. Z gory dzieki.
Dopiero go kupilem i powoli go sobie obczajam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2016, 19:31

Suuchy94, tematów o sondzie jest z milion wystarczyło poszukać i poczytać i we wszystkich tych tematach będzie napisane że sonada ma oscylować od ok 0,1/0,2 do 0,8/1 max więc nie wiem skąd wziąłeś te odczyty u siebie chyba nie ten blok patrzyłeś albo coś.

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 20 mar 2016, 19:39

No wlasnie nie znalazlem jakie powinny byc odczyty z vaga. Jak mozesz to rozpisz mi mniej wiecej przydatne rzeczy za pomoca tego Vaga.
Aha i powiedz dokladnie jak wejsc krok po kroku w ktory blok itp zeby to sprawdzic bo moze rzeczywiscie tak jak mowisz cos robie zle.

[ Dodano: 2016-03-20, 19:39 ]
Ale obroty na jalowym mam dobre 825-850. Przy walnietej sondzie tez chyba by byly niepoprawne?
Tak jak mowilem dzis dopiero pierwszy raz podlaczylem vaga takze dopiero zaczynam sie w nim orientowac i uczyc nim poslugiwac takze prosze o wyrozumialosc. Co moge to sprawdzam na forum a jak nie wiem to pytam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2016, 19:49

Suuchy94, a np tu piszą co prawda abk ale to to samo https://audi80.pl/topics77/abk-sonda ... t79923.htm co prawda abk ale podobnie
a tu prosze abt https://audi80.pl/topics77/80-abt-ja ... t12416.htm
Suuchy94 pisze:Na VAG COMie pokazuje od 1.000 do nawet
a ty pewnie popatrzyłeś na lambda faktor a tam powinno być ok 0,7-1,2

Suuchy94 pisze:Aha i powiedz dokladnie jak wejsc krok po kroku w ktory blok itp zeby to sprawdzic bo moze rzeczywiscie tak jak mowisz cos robie zle.
kolego musiał bym całą książkę Ci tu napisać kilka ładnych stron, wybacz ale nie mam tyle czasu a w dodatku na necie można znaleźć gotową instrukcję i sobie sciagnąć i postudiować
Aha i powiedz dokladnie jak wejsc krok po kroku w ktory blok itp zeby to sprawdzic bo moze rzeczywiscie tak jak mowisz cos robie zle.
sporo zależy od rocznika i wersji softu więc Ci nie opiszę

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 20 mar 2016, 19:57

Oki ale juz przynajmniej mnie naprowadziles i wiem czego szukac. Troche tu znalazlem ale musze jeszcze znalezc tą intrukcje. To dzieki wielkie za pomoc. Bede szukal i sprawdzal co i jak.


Edit: Jezeli pokazuje mi tylko bloki od 001 do 005 a powyzej juz nie to wina vaga czy auta? Chcialem sprawdzic sonde na bloku 036 ale wyskakuje mi na czerwono w okienkach tak jakby nie bylo wgl tego. Nie mam tez funkcji dodatkowych zeby sprawdzic przebieg. To chyba vag mam zly.
Jesli ktos wie co to moze byc i czy to tak ma byc to prosze o informacje.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 mar 2016, 09:56

Suuchy94 pisze:Edit: Jezeli pokazuje mi tylko bloki od 001 do 005 a powyzej juz nie to wina vaga czy auta? Chcialem sprawdzic sonde na bloku 036 ale wyskakuje mi na czerwono w okienkach tak jakby nie bylo wgl tego.
Takie wysokie bloki są dużo wyżej. W ABT musi być wcześniej albo nie wiem czy pokazuje napięcie czy tylko coś takiego jak lambda factor.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[B4 2.0 ABK] Złe wskazania sondy + wysokie spalanie

Post autor: elektronic » 03 wrz 2016, 23:39

Od dłuższego czasu męczę się ze zlikwidowaniem dużego spalania i zmusiło mnie już do szukania pomocy tutaj. Pojawiło się to moich małych zimowych remontach. Sonda stoi jak zaczarowana na 0.4V chociaż zdarzało się że pokazywała 0V. Z początku myślałem, że to wina nie ustawionego zapłonu, ale dziś podstawiłem inna sondę i dodatkowo udało mi się ustawić zapłon jak należy i nadal sonda pokazuje jak pokazywała; sprawdzałem miernikiem. Przez ten okres auto odpalało i jeździło w sumie poprawnie.
Czy te złe wskazania dwóch sond mogą być powiązane z pękniętym i spawanym kolektorem wydechowym? Bo może pękło ponownie, ciągnie jakieś powietrze i dlatego tak się dzieje... Czy też może przepływomierz coś miesza, bo doładowanie jest tak 21-28%? Na tę chwilę jest przepływka z Passata, ale na oryginalnej podobnie pokazywało (była naprawiana). Czy też może winne to że przedmuchy mam na łączeniu dwururki i katalizatora? Nie mogę tego jakoś spasować jak należy...
Doradźcie coś Panowie, bo to chleje mi gazu jak smok...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 wrz 2016, 09:05

Znaczy ile chleje jak smok??

Jaka generacja gazu??

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 04 wrz 2016, 09:31

Jakieś 18 l spali. Sekwencja Stag-300.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 wrz 2016, 09:56

Sprawdź jednak te pękniecie kolektora bo masa sondy jest właśnie układ wydechowy. Sprawdź dokładnie czy jest dobra masa na gwincie montażowym sondy

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 04 wrz 2016, 12:04

Tylko że sondy mam 4-przewodowe więc tak czy siak masę mam podłączoną.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 wrz 2016, 12:27

Na benzynie sprawdzałeś prace sondy?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 04 wrz 2016, 13:26

Tak, to sprawdzam tylko na benzynie.

pavel1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 13 sie 2014, 17:51
Lokalizacja: Sędziszów

[B4 2.0 ABK] Lambda ABK po raz kolejny

Post autor: pavel1990 » 08 wrz 2016, 23:49

Witam. Chce zdemontowac LPG w aucie. Odlączyłem emulator lambdy (Stag 2l) ale na Vagu nadal pojawia się bląc sondy lambdy 00525 no signal. przewód sygnalowy s sondy idzie gdzieś w wiązke i pewnie jest jakoś polączony z emulatorem. Proszę o podpowiedz (moze ktoś robił taki zabieg) pod jaki przewod w wiazce silnika polaczyc pojedynczy czarny przewód z sondy tak żeby bylo jak zalożyla fabryka? Grzałka to dwa białe przewody i mam je wpięte we wtyczke ale nie wiem co z tym czarnym. z góry dziekuje za pomoc. pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl