Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 wrz 2016, 07:27

pavel1990, w wiązce obok tych białych od grzałki powinieneś mieć też czarny sygnałowy przewód jak dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 09 wrz 2016, 08:51

Leć po kablu a zobaczysz gdzie rozłączona sonda.W abk to chyba na górze gdzieś przy grodzi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 wrz 2016, 10:05

Szukaj przy aparacie zapłonowym bo tam jest połączenia sondy z resztą wiązki silnika. Ale i tak może się okazać że masz sondę padniętą.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[B4 2.0 ABK] Nieprawidłowo działające sondy lambda.

Post autor: elektronic » 29 paź 2016, 15:51

Mam problem z sondą lambda. Kupiłem już drugą nową i nadal nie funkcjonuje prawidłowo. Cały czas (na tej sondzie) wisi na 0.7V. A wczoraj jak założyłem już zaczynało napięcie latać w tę i we wtę, ale przestało. Dzisiaj sprawdziłem czy jest dobra masa i napięcie jest niemal identyczne jak na aku. Oporność też sprawdziłem między klemą minusową a sondą i wynosi 45 OM. Nie za dużo? Wczoraj podmieniłem przepływomierz na swój stary i zdjąłem pokrywkę potencjometru. Widać że klapka się rusza, a gdy domykałem lub otwierałem ręką to napięcie się zmieniało. Przy wyciągnięciu grzybka odmy napięcie leci w dół. Czyli sonda jakby reagowała na skład spalin. Tylko dlaczego nie oscyluje na wolnych obrotach? Czy może przez to że brałem najtańsze zamienniki? Doradźcie coś koledzy, bo mnie nerwica już na to bierze zly_

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 paź 2016, 16:17

elektronic, bardzo możliwe że masz bardzo bogatą mieszankę na wolnych obrotach i dlatego sonda stoi. Napisz jeszcze czym sprawdzałeś miernikiem czy vag'iem?
Jak masz dostęp do vag'a to zrób logi na wolnych obrotach po kilkanaście sekund grup od 000 do 006.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2016, 07:21 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 29 paź 2016, 18:52

Logi zrobione

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2016, 20:04

Daj na rozgrzanym silniku a nie zimnym.

I bardzo ważne silnik ma pracować na PB a nie LPG.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 29 paź 2016, 21:14

Jarewa, tak też logi były robione. Nie inaczej. Zauważyłeś tam coś?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2016, 21:51

Że silnik był na "ssaniu" temperatura silnika 40 a obroty koło 1tyś wiec sonda ma prawo stać na 0.7

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 29 paź 2016, 22:07

Jarewa pisze:Że silnik był na "ssaniu" temperatura silnika 40 a obroty koło 1tyś wiec sonda ma prawo stać na 0.7
No dobra to co ja mam z tym zrobić? Silnik był napewno rozgrzany bo wentylator mi sie co chwilę załączał. Zapłon napewno dobrze ustawiony. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to niebieski czujnik; komputer jest przez niego oszukiwany i co za tym idzie sonda pokazuje, jak pokazuje. Dobrze rozumuje?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 paź 2016, 22:20

No jak twierdzisz że na bank był nagrzany to wymienić czujnik temperatury. Ewentualnie problemy z kabelkami.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 paź 2016, 07:26

elektronic, Jarek już ci o co kaman ja dodam tylko że jak wymienisz ten czujnik to zrób logi jeszcze raz bo nie podoba mi się jeszcze jedne dane ale to tez może być związane z temp., bo silnik jest przelewany paliwem bo czas wtryski na wolnych obr. rzędu 2,5 -3 ms to stanowczo za dużo.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 30 paź 2016, 16:08

No panowie wrzucam nowe logi. Sonda jakby ożyła.
Czujnik podmieniłem rano i musiałem zrobić krótką trasę a logi robiłem teraz. Ale auto i tak słabo przyśpiesza...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 paź 2016, 16:52

elektronic, zgadza się, sonda ożyła ale nadal zbyt bogato. Opcje są dwie albo przepływomierz do korekty bo 23% to trochę za dużo powinno tak 14-16 max 18 lub zapłon do sprawdzenia/ustawienia.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 30 paź 2016, 17:01

PieterB, Też tak myślałem o tym zapłonie, żeby teraz go jeszcze sprawdzić po przywróceniu sondy do życia. Bo na tym przepływomierzu jeździłem kilka lat po naprawie i korektach przez gazownika i było wszystko ok. Ale jeśliby to miało pomóc to wprowadzę poprawki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl