[B3 1.9 SD] "Strzały" w zawieszeniu podczas ruszan
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
[B3 1.9 SD] "Strzały" w zawieszeniu podczas ruszan
Witam klubowiczów.
Przeglądałem sporo tematów związanych z moim, lecz nie do końca odpowiadają one temu co dzieje się mojej beczy.
Otóż podczas ruszania oraz cofania ze skręconymi kołami słychać dziwne "strzały". Występują one również jak najedzie się prawym kołem w uskok, lub podczas gdy auto jest lekko przechylone.
Nadmienię, że wymieniłem juz obydwa przeguby zewnętrzne, amortyzatory (kayaba) wraz z łożyskami i poduszkami.
Czy ktoś spotkał się u siebie z podobnym problemem? Czy wina może leżeć po stronie śrub wahaczy, bądź tulejek?
Proszę o pomoc! Prawie doprowadziłem swoją niunie do stanu dopieszczenia a tutaj taki problem. Dodam że śmiga na 195/45/16 6.5j
Przeglądałem sporo tematów związanych z moim, lecz nie do końca odpowiadają one temu co dzieje się mojej beczy.
Otóż podczas ruszania oraz cofania ze skręconymi kołami słychać dziwne "strzały". Występują one również jak najedzie się prawym kołem w uskok, lub podczas gdy auto jest lekko przechylone.
Nadmienię, że wymieniłem juz obydwa przeguby zewnętrzne, amortyzatory (kayaba) wraz z łożyskami i poduszkami.
Czy ktoś spotkał się u siebie z podobnym problemem? Czy wina może leżeć po stronie śrub wahaczy, bądź tulejek?
Proszę o pomoc! Prawie doprowadziłem swoją niunie do stanu dopieszczenia a tutaj taki problem. Dodam że śmiga na 195/45/16 6.5j
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
-
- Forum Audi 80
- Posty: 408
- Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
- Imię: Hubert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.
A sprężyna dobrze siedzi w ograniczeniach na dole i górze? Ja miałem podobny przypadek i winą był luz w mcpersonie tzn pomiędzy wkładem a goleniem. Tyle że nie rozbierałem tego a zakładałem cały razem ze sprężyną. Dźwięki były właśnie takie same. Wjazd czy zjazd z krawężnika jeb na parkingu przy kręceniu w miejscu to samo. Doprowadzalo mnie to do szewskiej pasji
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 531
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:04
Klocki nówka, przejechane 5tyś km. Nie mam niestety w tygodniu dostępu ani do podnośnika, ani do kanału...
[ Dodano: 2016-09-19, 17:26 ]
Panowie, na weekend wjechałem na podnośnik, śruby dokręciłem, z lewej strony (gdzie problem nie występował) poszło o jakieś 1/4 obrotu. Problemowa prawa strona poszła o 3/4 obrotu. Niestety problem nie zniknął... Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły??
[ Dodano: 2016-09-19, 17:26 ]
Panowie, na weekend wjechałem na podnośnik, śruby dokręciłem, z lewej strony (gdzie problem nie występował) poszło o jakieś 1/4 obrotu. Problemowa prawa strona poszła o 3/4 obrotu. Niestety problem nie zniknął... Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 20:20
- Lokalizacja: Szprotawa
Witam, pisałem dzisiaj wcześniej co to może być ale jakaś odgórna władza usunęła mój wpis ponieważ był też wpisany w innym problemie, a wszystko pewnie dotyczy tego samego. Sprawdź kolego jak masz ustawione końcówki drążków, Audi 80 ma dość specyficzne drążki kierownicze, które nie dopuszczają ustawienia pod kątem końcówek drążków, muszą być ustawione idealnie równolegle do ramienia McPhersona, a mechanicy którzy ustawiają geometrię są przyzwyczajeni do innego, bardziej powszechnego rozwiązania gdzie drążki mają jabłko które obraca się o 360 stopni, a w audi jest na sztywno. Dlatego tak ważne jest dopilnowanie położenia końcówki podczas kontrowania śrub końcówki. Niby banał a nikt tego problemu nie widzi, u mnie sprawa się rozwiązała. Stukało podczas skrętów, podczas ruszania ne skręconych kołach i w ogóle podczas maksymalnych położeń układu kierowniczego. A wszystko przez naprężenia jakie wtedy powstawały. Pozdrawiam wszystkich, a zwłaszcza Pana co usunął poprzedni wpis
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
kolego ja usunąłem a to dlatego że napisałeś to 3 razy to samo w różnych postach i napisałem dlaczego usunąłem więc ja nie widzę problemu, jest to po prostu powielaniem/nabijaniem postów. Także uważam że Twoje pretensje są nie uzasadnione.groszekABK pisze: a zwłaszcza Pana co usunął poprzedni wpis
Inna sprawa że to co piszesz nie do końca jest prawdą gdyż sam z tak ustawioną końcówką drążka jeździłem ze 3 lata i nic się nie działo więc ja bym tu polemizował nad twoją teorią.
Ma to jakiś wpływ na prowadzenie -czuć zarzucanie, wężykowanie przy strzałach, szarpanie? Cokolwiek.
Z racji istotności warto zweryfikować sworznie. Przy odrobinie sprytu można to zrobić samemu.
Czy problem występuje przy skręcaniu w obie strony?
Czy przy cofaniu po nierównościach na prostych kołach coś słychać?
Stabilizator -miałem kiedyś w swoim w124 taką akcję -strzelanie przegubów z przodu. Trochę łyso, bo on tam nie ma przegubów(RWD). Tam stabilizator całość to drążek w czterech gumach -psiknąłem je plakiem(na styku, żeby wlazło ile się da między nie, a drążek) i... spokój na jakiś czas.
Naprawdę dźwięk był idealnie "przegubowy".
Końcówki drążków też należy sprawdzić. Nie ma jakiegoś wzorca "to może, a to nie może stukać". Życie pisze zaskakujące scenariusze...
Z racji istotności warto zweryfikować sworznie. Przy odrobinie sprytu można to zrobić samemu.
Czy problem występuje przy skręcaniu w obie strony?
Czy przy cofaniu po nierównościach na prostych kołach coś słychać?
Stabilizator -miałem kiedyś w swoim w124 taką akcję -strzelanie przegubów z przodu. Trochę łyso, bo on tam nie ma przegubów(RWD). Tam stabilizator całość to drążek w czterech gumach -psiknąłem je plakiem(na styku, żeby wlazło ile się da między nie, a drążek) i... spokój na jakiś czas.
Naprawdę dźwięk był idealnie "przegubowy".
Końcówki drążków też należy sprawdzić. Nie ma jakiegoś wzorca "to może, a to nie może stukać". Życie pisze zaskakujące scenariusze...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 20:20
- Lokalizacja: Szprotawa
PieterB, Nie potrzebuję nabijać postów. U mnie to pomogło i to było to, wiele tematów ma podobną przyczynę. Liczba postów i tak niczemu nie służy. Myślałem że forum ma służyć pomocą, ale chyba się mylę. Mam nadzieję, że to komuś pomoże. A jest to bardzo istotne w tym typie układu kierowniczego. Jeżeli nie masz stuków to pewnie tylko dlatego że jedną końcówkę masz pochyloną przeciwnie do drugiej i naprężenia inaczej się rozkładają. Jak dla mnie to możesz wszystkie moje wpisy usunąć.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pismo adresuję do "groszekABK"
Wklejam fotkę gdzie widać połączenie drążka z ramieniem MacPersona. Trochę tam kiedyś namazałem żeby coś i Komuś powiedzieć , ale może dasz radę i mi wytłumacz o co chodzi z tą równoległością końcówki do dzwigni.
Bo też od niedawna tak mam takie, że przy ruszaniu na skręconych na maksa kołach taaak mi coś brzdęknie że aż buda podskoczy.
Proszę, powiedz niedołężnemu.
Wklejam fotkę gdzie widać połączenie drążka z ramieniem MacPersona. Trochę tam kiedyś namazałem żeby coś i Komuś powiedzieć , ale może dasz radę i mi wytłumacz o co chodzi z tą równoległością końcówki do dzwigni.
Bo też od niedawna tak mam takie, że przy ruszaniu na skręconych na maksa kołach taaak mi coś brzdęknie że aż buda podskoczy.
Proszę, powiedz niedołężnemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 13 wrz 2016, 20:20
- Lokalizacja: Szprotawa
miron72, Skoro twierdzisz że się mylę to po co pomagasz ludziom, skoro forum ma tylko do dyskusji służyć.
[ Dodano: 2017-05-21, 15:36 ]
antoni, No i widzisz kolego, jak na załączonym zdjęciu widać, że końcówka jest pod kątem pochylona w lewo, i w Audi 80 tak po prostu jej nie ruszysz, trzeba popuścić kontrę od końcówki i ustawić ja równolegle do tego ramiena do którego jest zamocowana. W innego typu układzie kierowniczym na drążku kierowniczym jest jabłko i wtedy końcówka da się spokojnie przestawiać. Jak będziesz miał więcej pytań to pisz na PW żeby postów nie nabijać, bo chyba za to jakieś nagrody rozdają.
[ Dodano: 2017-05-21, 15:36 ]
antoni, No i widzisz kolego, jak na załączonym zdjęciu widać, że końcówka jest pod kątem pochylona w lewo, i w Audi 80 tak po prostu jej nie ruszysz, trzeba popuścić kontrę od końcówki i ustawić ja równolegle do tego ramiena do którego jest zamocowana. W innego typu układzie kierowniczym na drążku kierowniczym jest jabłko i wtedy końcówka da się spokojnie przestawiać. Jak będziesz miał więcej pytań to pisz na PW żeby postów nie nabijać, bo chyba za to jakieś nagrody rozdają.