Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT 2.0 LPG] Zegary, kontrolki, problem z odpaleniem

ODPOWIEDZ
Miro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 wrz 2016, 17:51
Lokalizacja: Lublin

[80 B4 ABT 2.0 LPG] Zegary, kontrolki, problem z odpaleniem

Post autor: Miro » 19 wrz 2016, 18:15

Z uwagi, że to mój pierwszy post na forum chciałem przywitać wszystkich i gorąco poprosić o pomoc w z rozwiązaniu mojego problemu.
Przechodząc do sedna: jestem właścicielem B4 '93 2.0 B+LPG w sedanie od kilku miesięcy, samochód funkcjonował bez zarzutów, aż do pewnego momentu. Mianowicie od samego początku nie miałem podświetlania zegarów, nawiewów i lampki w schowku. Nie był to dla mnie żaden problem więc postanowiłem nic z tym nie robić. W międzyczasie na desce rozdzielczej kontrolki też nie zachowywały się normalnie (po odpaleniu silnika przez jakiś czas migają kontrolki wody i hamulców - sprawdziłem wszystkie płyny się zgadzają), później nie pojawiła się kontrolka ładowania przed odpaleniem silnika i jeszcze kilka innych drobnych spraw. Wszystko to zrzuciłem na problem z zegarami i po sprawdzeniu bezpieczników nic z tym nie robiłem.
Ostatnio podczas jazdy zapaliły się kontrolki poduszki powietrznej i ABSu, a zaraz po tym przestało działać radio. Uznałem, że to kolejny problem spowodowany przez deskę, ale postanowiłem się zatrzymać i sprawdzić czy ponowne uruchomienie silnika rozwiąże problem. Kiedy próbowałem go ponownie uruchomić nie zapalał. Przekręcenie kluczyka powodowało przygaśnięcie wszystkich kontrolek na desce, delikatny (słyszalny) ruch rozrusznika i nic więcej. Tak jak gdyby rozrusznik nie miał siły żeby się przekręcić. Odczekałem kilkanaście minut i ponownie spróbowałem odpalić auto.
Tym razem zapalił i pojechałem dalej w drogę jednocześnie widziałem, że kontrolki są nieco przygaszone i dopiero po kilku minutach kiedy samochód wszedł na wyższe obroty zaczęły jaśniej świecić.
W ostatni weekend oddałem samochód do mechanika, który sprawdził rozrusznik, alternator (nie znalazł tam nic niepokojącego) i akumulator, a także wyczyścił połączenia pomiędzy silnikiem a karoserią.
Przejechałem jednego dnia około 300 kilometrów bez większych problemów, a kolejnego dnia podczas krótkiej jazdy do sklepu ponownie zauważyłem, że świeci się kontrolka ABS, po chwili włączyła się też od poduszek powietrznych i padło radio. Wiedziałem, że jeżeli się zatrzymam już nie odpalę samochodu więc dojechałem do domu i tam przeprowadziłem test. Faktycznie samochód tak jak poprzednio nie chciał odpalić (przygasające kontrolki, rozrusznik jak wyżej). Dałem mu kilka minut i ponownie spróbowałem odpalić silnik. Okazało się, że z drobnym oporem rozrusznik wykonał ruch i silnik bez problemu się włączył.

Przepraszam za ten przydługi wywód, ale chciałem jak najlepiej opisać problem. Nie jestem mechanikiem, mogę nawet powiedzieć, że nie znam się na tym jakoś specjalnie, a chciałbym sprawdzić czy ktoś nie miał już takiego problemu.

Jeżeli temat nie pasuje do tego działu bardzo proszę o jego przeniesienie.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 wrz 2016, 20:10

Miro, nie wiem co ten twój mechanik tam sprawdzał ale ja obstawiam problem z ładowaniem akumulatora ale jak nadal nie zamierzasz nic z tym robić to żebyś się kiedyś nie zdziwił bo będziesz musiał aku nowy kupić bo go tak zamęczysz raz dwa.

Miro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 wrz 2016, 17:51
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Miro » 19 wrz 2016, 21:56

PieterB dzisiaj właśnie sam sprawdziłem ładowanie i na niskich obrotach jest na poziomie 14. Problem polega na tym, że bardzo szybko spada kiedy wyłączy się silnik. Zastanawia mnie tylko czy akumulator już nie jest do wyrzucenia. Na razie postanowiłem rozpiąć go na noc i zobaczę jak sprawa będzie wyglądała rano. Niemniej jednak dzięki za odpowiedź!

EDIT: Dzisiaj rano podłączyłem akumulator. Po całej nocy był na poziomie 12,6. Samochód odpalił bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl